EuroNcap törésteszt:

BMW X5
gyalogosvédelem -

Általános védelem 33 pont
Frontális ütközés elleni védelem 13 pont (81 %)
Oldalütközés elleni védelem 18 pont (100 %)
Övjelzés 2 pont
Gyalogosvédelem 2 pont (6 %)

Frontális ütközés
A BMW az első tesztjénél az év elején lehetőséget kapott a teszt megismétlésére miután kijavították az első biztonsági öv gyártási hibáját. A sikeres próba után elkezdték az autókba az övcsattolásra figyelmeztető elektronikát szériában szerelni, ezért a négy csillagos korábbi tesztből ötös lett. Valamennyi ajtó normálisan kinyílt, de az öv viszonylag magas terhelést adott a vezető mellkasára. Az autó szerkezete jó védelmi teljesítményt nyújtott. A vezetőnek és utasának térde keményen ütközött. Hasznos megoldás, hogy a hátsó, középső öv csak akkor használható, ha a háttámla a helyére záródott.
Oldalütközés
Jó a védelem, ahogy a magas építésű autókra jellemző, a fejlégzsák hatásosan működik. A hengeres légzsák sokkal érzékenyebb a vezető fejének helyzetére, sőt hátra extraként kapható csak.
Gyerekvédelem
A gyári Isofix ülések előre néztek, a frontális ütközésnél mindkét gyermek feje védett, de oldalütközésnél nem ez a helyzet. 18 hónapos nyaka nagy terhelést kapott frontális ütközésnél.
Gyalogos védelem
A magasépítésű autók veszélyesek a gyalogosokra, különösen a gyerekekre, a BMW sem kivétel.