EuroNcap törésteszt:

Chrysler PT Cruiser
gyalogosvédelem -

Általános védelem 21 pont
Frontális ütközés elleni védelem 38 %
Oldalütközés elleni védelem 89 %
Gyalogosvédelem: 8%

Frontális ütközés
Az amerikai szabványok szerint gyártott autóban, ahol sértetlennek kel maradnia a bent ülőknek, függetlenül attól, hogy bekötik-e magukat vagy sem, a vezető és az elülső utas nem jól védett. Az európai előírások, ahol az autók védelmi rendszerében az övek vezető szerepet játszanak, nem követelnek olyan utastéri felületvédelmet, mint Amerikában. Ennek ellenére a PT-ben súlyos lábsérülést lehet feltételezni.
Oldalütközés
Az oldallégzsák és a magas építés megóvja a vezetőt a sérüléstől.
Gyerekvédelem
Mindkét ülés menetirányú, kétpontos Isofix volt. A nagyobbik gyerek védett az ütközéseknél, a kisebbik kevésbé — elsősorban a nyaksérülés kockázatával lehet számolni. A teszt szemléletesen mutatta, milyen fontos az ülés szerepe, hogy a gyerek feje ne szenvedjen sérülést külső tárgyaktól.

Gyalogosvédelem
Az orr-rész és a lökhárító kemény, de voltak az autón csillapító hatású felületek is.