EuroNcap törésteszt: Nissan Almera Tino - 2001  
(Két első és oldalsó légzsák, előfeszítős és erőhatárolós övek elöl)

Frontális ütközés
A Tino a kompakt egyterű törésteszt győztese. Az légzsák és a védelmi rendszer megfelelően működött akárcsak a karosszéria, amely merev maradt és biztonságos teret adott a bennülőknek. A komány alatti részek burkolata vékony, ez a vezető térdsérülést valószínűsíti. Az erőhatárolós és előfeszítős első övek csökkentik a sérülés veszélyét. A hátsó, középső öv szintén három pontos, biztonságos.
Oldalütközés
Az oldal- és az oszlopütközésnél az autó a teljes pontszámot megszerezte a végleges, második teszt során. Az első vizsgálat kimutatta, hogy az oldallégzsák érzékelőjét vezérlő szoftvert hibásan programozták. Egy ezt követő visszahíváskor a gyár ezt a hibát kijavította és az autó 100 %-os eredményt ért el.
Gyerekvédelem
A Nissan a tesztelésre a Römer Peggy és a Römer King üléseket ajánlotta. A 18 hónapos bábu magas nyaki terhelést "jelentett", ez is mutatja, hogy ilyen korú kicsiket célszerű a menetiránynak háttal ültetni. A nagyobb gyereket képviselő bábu egyik ütközésnél sem volt tökéletesen védett.

Általános védelem 88 %/30 pont
Frontális ütközés elleni védelem 75 %/12 pont
Oldalütközés elleni védelem 100 %/18 pont

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Így ütköztet az EuroNcap