EuroNcap törésteszt: Fiat Punto - 1999

Frontális ütközés
Az ajtók nyíltak az ütközés után, az autó karosszériája a tetőn, az oszlopoknál nem gyűrődött. A kormány deformálódott, de nem ütközött a vezető mellkasának. Az utas feje a műszerfalhoz ért. Az erőhatárolók működtek, de viszonylag erős mellkasi terhelést engedtek. A gyár bejelentette, hogy 2000 márciusától új előfeszítő és erőhatároló rendszert épít a Fiatokba.
Oldalütközés
Az előző Punto oldalütközés elleni védelme kritikát kapott, de a mostani törésteszt példamutató változásról számol be: még oldallégzsák nélkül is kicsi a mellkasi sérülés veszélye. Az EuroNcap szakemberei kiemelik, hogy kisautónál csupán a szerkezet tervezésével és anyagaival nem lehet jobb eredményt elérni.
Gyermekvédelem
Mindkét gyermekülést az autó saját öveivel rögzítve, menetirányban helyezték el. A nagyobb gyerek feje nem mozdult előre jelentősen, de teste az ülés gyenge oldaltartása miatt nekiütődött a kisebb gyerek ülésének, amely jól védte egyébként a 18 hónapos gyereket.

Általános védelem 81 %
Frontális ütközés elleni védelem 69 %
Oldalütközés elleni védelem 100 %

Az Euro NCAP pontozási rendszere