EuroNcap törésteszt:

Kia Sorento
gyalogosvédelem -

Általános védelem 25 pont
Frontális ütközés elleni védelem 9 pont (56 %)
Oldalütközés elleni védelem 16 pont (89 %)
Övjelzés 0 pont
Gyalogosvédelem 3 pont (8 %)

Frontális ütközés
Az autót korábban összetörték, de az eredményt nem hozták nyilvánosságra mert a tesztelők mérés közben hibáztak. Az időt a Kia a térdvédelem fejlesztésére használta, de a megismételt teszt azt bizonyította, hogy a hiányosság megmaradt. A karosszéria csúnyán megsérült, de nem vesztette el stabilitását. A kormány még, ha csak kismértékben is, de elmozdult. A lábtér alaposan deformálódott és szétszakadt, ez történt az első ajtóoszlop talpánál is. A Sorentóban még mindig veszélyben van az elöl ülők térde, de az átalakítások nyomán kevésbé, mint az első teszt idején.
Oldalütközés
A magas üléshelyzet miatt jó a védelem.
Gyerekvédelem
A három éves gyerek szembenéző, hárompontos Isofix, a kisebbik hátranéző univerzális ülésben volt. Az idősebb védelme megfelel az Euro Ncap előírásaink, a kisebbiknél a mellkas sérülése feltételezhető. Ez azért szokatlan mert nem jellemző a fordítva beszerelt ülések esetén. Oldalütközéskor biztonságban volt.
Gyalogos védelem
Csak egyetlen hely volt kíméletes a gyalogosokhoz. A Kia fejlesztést ígért.