EuroNcap törésteszt: Seat Ibiza 1.4 Stella - 2000 
(vezetői légzsák, övelőfeszítő)

Frontális ütközés
A Seat szeptember 4-e óta (VSSZZZ6KZ1R1466 azonosítási számmal kezdődően) alapfelszereléssé tette a vezető légzsákot ennek ellenére a vezető fejét sérülési kockázat fenyegeti. A műszerfal alatti rész sérülést okozhat. Az utasbábu súlyos sérülést "jelentett", mert feje a műszerfalhoz ütközött. A hátsó, középső öv csípőöv, balesetkor agyi és hasi sérülést okozhat.
Oldalütközés
A legjelentősebb hatás az alsó részben történt, ez inkább hasat és a medencét veszélyeztette, mint a fejet és mellkast. A mellkas terhelése csökkent az ülés és a bábu közötti kölcsönhatás jóvoltából, de ez az ember felsőtestével, tehát igazi balesetnél nem történhet meg. Az utas feje a szokatlan testmozgás miatt az alsó részben nekiütközött valaminek.
Gyermekvédelem
A 1,5 éves gyerek ülését menetiránnyal szemben rögzítették az autó hárompontos övével; a gyerek lába ilyenkor a rendes ülésen pihen és kérdéses, hogy ez a megoldás kis autóban célszerű-e. Ezzel együtt a védelem frontális ütközéskor jó volt, mindössze az okozhat zavart, hogy ülésrögzítéskor az öv kétféle módon vezethető. Oldalütközéskor viszont a gyerek feje súlyos sérülést szenvedhet, mert a B-oszlopnak ütközött. A 3 éves gyerek az autó ülésben levő rögzítési pontjaihoz rögzített ülésben ült, ez elfogadható védelmet ad frontális ütközésnél, de nem tartja a fejet megfelelően oldalütközésnél.

Általános védelem 62 %/21 pont
Frontális ütközés elleni védelem 44 %/7 pont
Oldalütközés elleni védelem 72 %/13 pont

Az Euro NCAP pontozási rendszere