EuroNcap törésteszt: Skoda Fabia 1.4 Classic - 2000 
(vezetői légzsák, övelőfeszítő, överő-határoló a vezetőnél)

Frontális ütközés
Az erős Fabia jól védi az elölülőket. A légzsák jól védte a vezetőt. A Fabiában az utaslégzsák nem széria, de a gyár kérte, hogy az Euro Ncap kétlégzsákos modellt is ütköztessen. Ebben a modellben nem érte akkora terhelés a vezető mellkasát, mint az alapváltozatban. A műszerfal alatti kemény felületek a térdet veszélyeztették, de a láb többi részét nem. Hátul, középen csak csípőöv van az autóban.
Oldalütközés
A vezető feje a B-oszlopnak ütődött, oda, ahol puha felület akadályozta meg a komoly sérülést. A mellkasa a B-oszloptól, az üléstől és a benyomuló ajtótól kapott nyomást, hasa a könyöklő alatti ajtórésszel érintkezett.
Gyermekvédelem
Nincsenek megfelelő figyelmeztetések arra, hogy a légzsákos utasülés elé helyezett gyermekülésben a gyerek súlyos vagy halálos sérülést szenvedhet. Az ülésrögzítés olyan mozgást enged meg, ami miatt a Britax Römer Prince gyerekülés visszacsapódásakor kidobta magából a 1,5 éves gyereket jelképező bábut. A tesztet követően a Skoda ezt a megoldást nem forgalmazta a Fabiákban.

Általános védelem 76 %/26 pont
Frontális ütközés elleni védelem 75 %/12 pont
Oldalütközés elleni védelem 78 %/14 pont

skoda_fabia_2000abra3.gif (1435 bytes)
utasoldai
légzsákkal

Az Euro NCAP pontozási rendszere