EuroNcap törésteszt:

Land Rover Freelander
gyalogosvédelem -

Általános védelem 20 pont
Frontális ütközés elleni védelem 38 %
Oldalütközés elleni védelem 72 %
Gyalogosvédelem: 19%

Frontális ütközés
Az utastér deformálódott, a vezető ajtaja kinyílt, nem játszott szerepet az energiaelnyelésben, az A-oszlop jelentősen hátra került. A vezető melle és lába viszonylag nagy terhelést kapott.
Oldalütközés
A Freelander eredménye elmarad attól, amit egy ilyen magas autótól várni lehet. A vezetőnek a B-oszlopba, az ajtóba és az ülésbe történő ütközés miatt számolnia kell a sérülés kockázatával.
Gyerekvédelem
Nem állítható, hogy a gyerekek védettek, noha a nagyobbik menetirányba, a kisebbik háttal szerelt ülésben ült. A kisebbik a nagy értékhez közelítő mértékben szenvedett nyaki terhelést.

Gyalogosvédelem
A motortér eleje és a lökhárító felületei veszélyesek, a motortetőn vannak puhább részek is.