EuroNcap törésteszt:

Mercedes-Benz E-osztály
gyalogosvédelem -

Általános védelem 33 pont
Frontális ütközés elleni védelem 81 %
Oldalütközés elleni védelem 100 %
Gyalogosvédelem: 11%

Frontális ütközés
A súlyos ütközések hatását a kétlépcsős légzsák csökkenti, a mereven maradt karosszéria és a kormányoszlop csekély mozgása óvja a vezetőt. A beépített védőfelületek ellenére a vezető bal térde és — a kesztyűtartótól — az utas térde sérülhet. A lábtér alig torzult.
Oldalütközés
Az első tesztnél a mindkét sort védő függönylégzsák a beépítése miatt nyitáskor nem volt szinkronban a deformációval; ezen egy újabb tesztre adott autónál és a gyártásnál módosítottak. A védelem tökéletes lett.
Gyerekvédelem
Mindkét gyermek előrenéző ülésben ült, és noha volt kétpontos Isofix-rendszer, az autó saját öveivel rögzítették az üléseket. Mindkét gyerek jól védett, de a nagyobbik adatai a mellkasi terhelés miatt éppen csak elmaradtak a legjobb minősítéstől. Az elülső ülésben érzékelő van, amely a gyerekülést észlelve kikapcsolja a légzsákot.

Gyalogosvédelem
Csak a motorháztető néhány pontja kevésbé veszélyes a gyalogosokra.