EuroNcap törésteszt: Vauxhall (Opel) Sintra - 1999 

Az autót megrendítő hatás érte a frontális ütközéskor: a vezető végzetes sérülést kaphat, mert fejét a kormány és a légzsák hátra- és felnyomta. Az autó mégis három csillagot kapott, elsősorban a jó oldalvédelemnek köszönhetően, de az Euro NCAP egy csillagot levont a súlyos sérülési kockázat miatt. Az Opel a teszt után lépéseket tett ennek megelőzéséért (felfüggesztette a Sintra-eladásokat), de a módosított Sintrát az Euro NCAP még nem tesztelte.
Frontális ütközés
A kabin első része teljesen összetört, a lábtér roncsolódásai súlyos sérülést okozhatnak a vezető lábán és alsó lábszárán. Az éles részek miatt hasonló veszély fenyegeti a térdeket is. A nyakrész a fejet ért jelentős és gyors erőhatás miatt sérülhet.
Oldalütközés
Eltekintve a mellkassérülés kismértékű kockázatától, a Sintra jól védi a vezetőt. Az autóban szériatartozék az oldallégzsák.
Gyermekvédelem
Nem megfelelő a gyerek sérülésének veszélyére figyelmeztető matrica. A gyermekek frontális ütközéskor jól, oldalütközésnél gyengén védettek.

Az Euro NCAP pontozási rendszere