EuroNcap törésteszt: Renault Espace - 1998, 1999 

A frontális ütközést kétszer végezték el a gyár költségére, mégpedig az elülső biztonsági övek és a gyermekbiztonsági rendszer továbbfejlesztett változatának próbája miatt.
Frontális ütközés
A karosszéria nagyon jól ellenállt az erőknek, az ajtó normálisan nyílt az ütközés után. Az utas arca és a légzsák erős ütést kapott, ez sérülési veszélyt jelent. A szakembereket az is meglepte, hogy hátul, középen csak csípőöv van.
Oldalütközés
Tökéletes a vezető védelme, noha kinyílt az ajtaja. A Renault bejelentette, hogy a hasonló esetek megelőzésére azóta módosított az ajtón.
Gyerekvédelem
Nincs szöveges figyelmeztetés, milyen halálos veszélyt rejt, ha a gyerekülést az elülső utas ülésén helyezik el. Az Espece-ba a Renault a menetiránynak háttal beszerelt gyereküléseket ajánl, ezek a padlólemezen rögzített lábakon állnak. Az ütközéskor a lábak meghajoltak, és előrecsúsztak a szőnyeg fölé.

Az Euro NCAP pontozási rendszere