EuroNcap törésteszt:

Nissan Primera
gyalogosvédelem -

Általános védelem 29 pont
Frontális ütközés elleni védelem 75 %
Oldalütközés elleni védelem 94 %
Gyalogosvédelem: 25%

Frontális ütközés
Az A-oszlop derormálódott, és a műszerfal mögötti merevítés kezdett elválni helyéről, de a karosszéria merev maradt. A vezetői légzsák működése nem volt megfelelő összhangban a védelmi rendszer többi részével, ezért a vezető feje a kormányhoz ért. A vezető térdét a műszerfal alatti kemény felületek nem, de a kormányoszlop veszélyezteti. Az utas térdsérülést szenvedhet a kemény felületektől.
Oldalütközés
Az autó jól vizsgázott, csak a vezetőt érte egy kicsit erősebb ütés a medencéjénél a könyöklő miatt.
Gyerekvédelem
A nagyobbik gyerek hárompontos Isofix-ülésben, menetirányban, a kisebbik háttal ült. A hároméves védettsége mindkét ütközésnél jó, a kisebbiké a frontálisnál kevésbé volt az. Fejüket mindkét esetben védte az ülés mélyedése.

Gyalogosvédelem
A motorháztetőnek vannak helyei, amelyek puhábbak, de az első éle nem az. Mégis jobb volt az autó, mint a sorozat több résztvevője, éppen csak elmaradt a kétcsillagos értékeléstől.