EuroNcap törésteszt:

Nissan X-Trail
gyalogosvédelem -

Általános védelem 26 pont
Frontális ütközés elleni védelem 56 %
Oldalütközés elleni védelem 83 %
Gyalogosvédelem: 28 %

Frontális ütközés
Az első tesztek után a Nissan módosított a karosszéria merevségén. A lábtér és az ajtókeret csak kis torzulást muatatott, de a pedálsor hátramozdulása sérülést okozhat a vezetőnek; az övrendszer kissé erős terhelést ad át a mellének, bal lába kemény felületektől sérülhet.
Oldalütközés
A magas építésnek megfelelően jó a védelem, de az oszloptesztnél a fejlégzsák hiába nyílt ki megfelelően, nem volt elég ütéscsillapító hatása. A hátsó ajtó zárja elengedett, de az ajtó nem nyílt ki.
Gyerekvédelem
A hárompontos Isofix-ülés, menetirányban beépítve mindkét ütközésnél védett. A 18 hónapos gyerek háttal ült, de a frontális ütközésnél az ülés szokatlan módon nem nyújtott tökéletes védelmet. Az autó utaslégzsákját a szervizekben kapcsolják ki.

Gyalogosvédelem
A Nissan két csillagot ért el, mert a védelem azokon a helyeken ahol a felnőtt találkozik az autóval, az átlagnál jobb volt.