EuroNcap törésteszt:

Renault Mégane II.
gyalogosvédelem -

Általános védelem 33 pont
Frontális ütközés elleni védelem 88 %
Oldalütközés elleni védelem 100 %
Gyalogosvédelem: 31 %

Frontális ütközés
Az utasteret különlegesen stabil karosszéria védi. A frontlégzsákok két lépcsőben robbannak az igen nagy erejű ütközések hatásának csökkentésére. Az ülés érzékeli a vezető súlyát, és ennek megfelelő hevességgel robbantja a légzsákot. A hárompontos öv csípő és mellkasi részének külön övelőfeszítője van. A vezető lábát a lábtér kiképzésével védik. Az autó a fej és a bal láb terhelése miatt csak két pontot vesztett az ütközésnél.
Oldalütközés
Az oldallégzsák és a függönylégzsák hatásosan védett az oszloptesztnél is.
Gyerekvédelem
Az utaslégzsák kikapcsolható. A nagyobbik gyereket a Renault menetirányú Britax Römer Duó-ba ültette, hárompontos Isofix-csatlakozással. Előrebillenését a mennyezethez rögzítéssel akadályozzák meg. A kisebbik gyereket háttal szerelt Kiddy Easyfix-ülésbe ültették, amelyet a padlóhoz is erősítettek. A fejvédelem mindkét ütközésfajtánál mindkét utasnál jó volt, de a hároméves gyerek nagy mellkasi terhelést kapott.

Gyalogosvédelem
Az autó 18 mérési helye közül csak néhány jelzett kíméletes csapást, az eredmény mégis jobb az átlagosnál, de elmarad egy új konstrukciótól elvárttól.