EuroNcap törésteszt: Smart - 1999

Frontális ütközés
A légzsákok megfelelően működtek, de az övektől jelentős mellkasi sérülés érheti a bentülőket. A műszerfali kereszttartó a vezető karsérülését okozhatja. A kasztni merevségére jellemző, hogy a lábrész deformációja jelentéktelen volt.
Oldalütközés
Az ajtó feletti részbe ütheti fejét a bent ülő, és mivel ez nincsen csillapító borítással burkolva, a magasabb termetű utasok sérülhetnek. Az ajtókönyöklő csípősérülést okozhat.
Gyermekvédelem
Az autóban csupán az utasülésre szerelhető gyermekülés, de csakis akkor, ha a légzsákot kikapcsolták. Erre nem kellőképpen figyelmeztetnek a jelzések, pedig súlyos, halálos sérülést okozhat a más esetekben életmentő, bekapcsolva felejtett eszköz. A laboratóriumban nem vizsgálták a gyerek védettségét.

Általános védelem 69 %
Frontális ütközés elleni védelem 44 %
Oldalütközés elleni védelem 64 %

Az Euro NCAP pontozási rendszere