EuroNcap törésteszt:

Suzuki Grand Vitara
gyalogosvédelem - minősíthetetlenül rossz

Általános védelem 23 pont
Frontális ütközés elleni védelem 50 %
Oldalütközés elleni védelem 83 %
Gyalogosvédelem: 0 %

Frontális ütközés
Egy ilyen nagyméretű autótól több várható. A légzsák védte ugyan az elöl ülők fejét és nyakát, de az övrendszertől a vezető melle nagy terhelést kapott. A vezetőoldali ajtó zárja és kerete torzult, szakadásnak indult. A lábtér elejét határoló tűzfal igen erősen gyűrődött, a karosszéria egyértelműen puhának bizonyult. A hátsó öv csak kétpontos.
Oldalütközés
A Vitara nem a méreteinek megfelelően teljesített. A vezető az üléstől és a B-oszloptól kapott mellkasi terhelése nagy volt.
Gyerekvédelem
Mindkét ülés menetirányú, kétpontos-Isofixes volt, az EuroNcapnek nincs módjában ezen változtatni. A 18 hónapos nagy nyaki terhelése, amit a teszt alatt mértek, jellemző azoknál a gyerekeknél, akik ebben a korban nem menetiránynak háttal ülnek.

Gyalogosvédelem
A védelem szörnyen gyenge, nem kapott egyetlen pontot sem. A Suzuki megígérte, hogy a jövőben nagyobb figyelmet szentel a fejlesztésre.