Törésteszt: Kia Sportage, Land Rover Discovery, Land Rover Discovery (US), Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Suzuki Vitara, Toyota Landcruiser, Toyota RAV4

A terepjárókat biztonságos autónak hisszük, pedig egy új töréstesztsorozat többüknél az ellenkezőjét bizonyítja.

Csőtömeg

Kia Sportage
Üres súly: 1510 kg, gyártás: 1997. április
Az általános védelem értékelése: gyenge

Land Rover Discovery
Üres súly: 1960 kg, gyártás: 1994. január és június
Az általános védelem értékelése: határeset

Az utastér ellenállásának értékelése: határeset.

Frontális ütközés: az utastér megtartotta formáját, de a B-oszlop a tetőnél és középmagasan gyűrődött. Az ajtók zárva maradtak, és csak szerszámokkal voltak nyithatók, ami különösen a hátsó ajtóknál akadályozhatja a mentést. Félátfedéses ütközés: az utastér lényegesen deformálódott, a vezető előtti padlórész 29 centit benyomódott a térbe, és összegyűrődött. A műszerfal 12 centit hátracsúszott, és széleinél elkezdett szétszakadni. A vezetői ajtónyílás 16 centit szűkült. Minden ajtó zárva maradt, a vezető ajtaját erősen meg kellett rántani a nyitáshoz, viszont mindkét hátsó ajtó annyira beszorult, hogy a mentést akadályozhatta volna.
Az utasok védettségének értékelése: gyenge.

Frontális ütközés: a vezető feje keményen a kormánykeréknek csapódott, az utasé a műszerfalba verődött. A biztonsági öv annyira megnyúlt, hogy nem akadályozta meg az ülésben helyet foglalók előreesését. A vezető és az utas fejének súlyos sérüléstől való védelme gyenge. Félátfedéses ütközés: a vezető feje a kormánykeréknek csapódott, visszahanyatláskor pedig nekiütődött a B-oszlopnak és az ajtónak. Az utas fejét a műszerfalba verte. Mindkettőjük fejének védelme gyenge.

Az utastér ellenállásának értékelése: elfogadható.

Frontális ütközés: az utastér formatartó maradt. Minden ajtó zárva maradt, az első ajtók csak szerszámmal nyíltak, a hátsók kézzel, könnyedén. Félátfedéses ütközés: a vezető előtti padlólemez 27 centit, a műszerfal 9 centit hátracsúszott. Minden ajtó zárva maradt a baleset alatt. A vezető ajtaját csupán szerszámmal lehetett kinyitni. Az utas mögötti ajtót csak nagy nehézséggel, az utas melletti ajtót pedig csak ezzel egyszerre sikerült kinyitni.
Az utasok védettségének értékelése: határeset.

Frontális ütközés: a vezető feje a kormánynak csapódott, védettsége gyenge. Az utas feje elérte a műszerfalat és a kézifogantyút, de védettsége elfogadható. A vezető beütötte térdét a műszerfalba, az utas pedig a kesztyűtartóba és a műszerfalba. Félátfedéses ütközés: a vezető feje a kormányoszlopnak csapódott, védettsége gyenge. Az utas feje nem ütközött semminek, védettsége jó. A vezető beütötte térdét a műszerfalba, az utas pedig a kesztyűtartóba és a műszerfalba.

Nissan Patrol
Üres súly: 2180 kg, Gyártás: 1993. október és december
Az általános védelem értékelése: határeset

Mitsubishi Pajero
Üres súly: 1860 kg, Gyártás: 1994. január és 1993. november
Az általános védelem értékelése: határeset

Az utastér ellenállásának értékelése: gyenge.

Frontális ütközés: az utastér megtartotta formáját, de a műszerfal az utastér felé és felfelé elmozdult. Minden ajtó zárva maradt, de nyitásukhoz szerszám kellett. Félátfedéses ütközés: a tetőlemez komolyan deformálódott. A vezető előtti padlórész 29 mm-t hátrahajlott. A műszerfal 14 centit hátracsúszott. A vezetői ajtónyílás 18 centit szűkült. Minden ajtó zárva maradt, majd könnyen nyílt, kivéve a vezető ajtaját, amelynek kinyitásához szerszám kellett.
Az utasok védettségének értékelése: gyenge.

Frontális ütközés: a vezető feje keményen a kormánykeréknek csapódott, miközben a kormányoszlop jelentős mértékben elmozdult. A kormánykerék közepének burkolata a kemény darabokat szétrobbantva széttört. A vezető fejének a komoly sérülés elleni védettsége gyenge. Az utas keményen beütötte fejét a műszerfal kapaszkodójába. A vezető és az utas is beütötte térdét a műszerfalba. Félátfedéses ütközés: a vezető feje a kormányoszlopba csapódott, a bábu adatai szerint viszont a fejnek a komoly sérülés elleni védettsége elfogadható. A vezető feje elérte ugyan a műszerfali kapaszkodót, de védettsége ennek ellenére jónak nevezhető. A vezető térde a műszerfalnak, az utasé pedig a kesztyűtartónak és a műszerfalnak ütközött.

Az utastér ellenállásának értékelése: határeset.

Frontális ütközés: az utastér nem deformálódott jelentős mértékben, kivéve a műszerfalat, amely az utastér felé és felfelé mozdult el. A baleset alatt az ajtók zárva maradtak, utána könnyen nyíltak. Félátfedéses ütközés: a tetőlemez mérsékelten deformálódott. A vezető előtti padlólemez 34 centit benyomódott, a műszerfal 8 centit hátracsúszott. A vezető ajtónyílása 12 centivel szűkült. Minden ajtó zárva maradt a baleset alatt. A vezető ajtaját csak kéziszerszámmal, a többit könnyen lehetett kinyitni.
Az utasok védettségének értékelése: határeset.

Frontális ütközés: a vezető a fejét a kormánykerékbe ütötte, a komoly fejsérülés elleni védelem gyenge. Az utas nem ütötte be a fejét. A vezető a műszerfalba, az utas a kesztyűtartóba ütötte a térdét. Félátfedéses ütközés: a vezető feje a kormányoszlopnak ütközött, ennek ellenére a komoly sérülés elleni védelem elfogadható. Az utas nem ütötte be a fejét. A vezető a műszerfalba, az utas a kesztyűtartóba ütötte a térdét.

Toyota RAV4
Üres súly: 1330 kg, Gyártás: 1997. szeptember
Az általános védelem értékelése: határeset

Suzuki Vitara
Üres súly: 1200 kg, Gyártás: 1994. március
Az általános védelem értékelése: gyenge

Az utastér ellenállásának értékelése: elfogadható.

Frontális ütközés: az utastér megtartotta formáját, minden ajtó zárva maradt, és könnyen nyílt. Félátfedéses ütközés: az utastér megtartotta formáját, de a vezető előtti padlórész 28 mm-t hátracsúszott, és összegyurödött a kardánbox közelében. A vezető ülése oldalra dőlt. A fékpedál, a vezetőülést 10 centire megközelítve, a vezető lábát veszélyeztetve hátracsúszott. A műszerfal 5 centit hátracsúszott. A vezetői ajtónyílás csak 4 centit szűkült. Minden ajtó zárva maradt, majd könnyen nyílt.
Az utasok védettségének értékelése: határeset.

Frontális ütközés: a vezető feje keményen a kormánykeréknek csapódott, az utas a fejét a térdeinek ütötte. Mindkettőjük feje komolyan megsérült. A vezető beütötte térdét a műszerfalba, az utas pedig a kesztyűtartóba és a műszerfalba. Félátfedéses ütközés: a vezető feje a kormányoszlopnak, visszapattanásakor pedig az ajtókeretnek csapódott. Az utas feje elérte ugyan a műszerfalat, de nem sérült komolyan. A vezető térde a műszerfalnak és a biztosítékdoboznak, az utasé pedig a kesztyűtartónak ütődött.

Az utastér ellenállásának értékelése: gyenge.

Frontális ütközés: az utastér erősen megrongálódott, a tető elnyomta a B-oszlopot, az első ajtók ráhajoltak a B-oszlopra, és még szerszámmal sem lehetett kinyitni őket. A bábukat a hátsó ajtón át vették ki. Félátfedéses ütközés: a tetőlemez az első oszlopnál erősen felgyűrődött. A vezető előtti padlórész 19 mm-t hátrahajlott. A fékpedál 32 centire bejött az utastér felé. A vezetői ajtónyílás 19 centit szűkült. Minden ajtó zárva maradt, majd könnyen nyílt, kivéve a vezető ajtaját, amelynek kinyitásához szerszám kellett.
Az utasok védettségének értékelése: gyenge.

Frontális ütközés: a vezető feje keményen a kormánykeréknek csapódott, miközben a kormányoszlop jelentős mértékben elmozdult. A fejének védettsége gyenge, akárcsak az utasé, aki a műszerfalba ütötte a fejét. Az utas keményen beütötte fejét a műszerfal kapaszkodójába. A vezető beütötte térdét a műszerfalba, az utas a kesztyűtartóba. Félátfedéses ütközés: a vezető feje nekicsapódott a kormánykeréknek, amelynek agya erősen megütötte a torkát és mellkasának felső részét. Noha az érzékelők a fej védelmét jónak jelezték, a vezető gégéje, ahol nem voltak érzékelők, súlyosan sérült. Az utas feje elérte ugyan a műszerfalat, de nem sérült komolyan. A vezető térde a műszerfalnak, az utasé pedig a kesztyűtartónak ütközött.

Toyota Landcruiser
Üres súly: 2260 kg, Gyártás: 1994. április és június
Az általános védelem értékelése: határeset

Land Rover Discovery (US)
(amerikai modell, kettős légzsákkal, illetve vezetői légzsákkal)
Üres súly: 2030 kg, Gyártás: 1995. október és 1996. január
Az általános védelem értékelése: határeset

Az utastér ellenállásának értékelése: határeset.

Frontális ütközés: az utastér megtartotta formáját, de a műszerfal elmozdult az utastér felé. A fékpedál jelentősen behatolt a lábtérbe. Az ajtók zárva maradtak, könnyen nyíltak. Félátfedéses ütközés: a tető nem deformálódott, de a vezető előtti padlórész 28 mm-t hátrahajlott. A műszerfal 6 centit hátracsúszott. A vezetői ajtónyílás 6 centit szűkült. Minden ajtó zárva maradt, csak a vezető ajtaját kellett szerszámmal felfeszíteni.
Az utasok védettségének értékelése: határeset.

Frontális ütközés: a vezető feje keményen a kormánykeréknek csapódott, majd hátrahanyatláskor a  B-oszlopnak verődött. A súlyos sérülés elleni védelem gyenge. Az utas fejét a műszerfali fogantyúba verte, de az adatok szerint nem sérült meg. A vezető beütötte térdét a műszerfalba és az ajtóba, az utas pedig a kesztyűtartóba és a műszerfalba. Félátfedéses ütközés: a vezető feje a kormányoszlopnak csapódott, de az adatok szerint a súlyos sérülés elleni védelme nem rossz, határesetként értékelhető. Az utas fejét a műszerfali fogantyúba verte, de az adatok szerint nem sérült meg. A vezető térde a műszerfalnak, a biztosítékdoboznak és a motortetőnyitónak, az utasé pedig a kesztyűtartónak nyomódott.

Az utastér ellenállásának értékelése: határeset.

Frontális ütközés: az utastér nem deformálódott jelentős mértékben. Félátfedéses ütközés: a vezető előtti padlólemez 26 centit, a műszerfal 10 centit hátracsúszott. A vezető ajtónyílása 7 centivel szűkült. Minden ajtó zárva maradt a baleset alatt. A vezető ajtaját és a mögötte levőt csak kéziszerszámmal lehetett kinyitni. Mindkét utasoldali ajtót csupán nagy nehézséggel tudták kinyitni.
Az utasok védettségének értékelése: határeset.

Frontális ütközés: noha a vezető feje a légzsáknak esett, a becsapódás ereje nem zárta ki a sérülésveszélyt. Az utas fejét a légzsák jól megvédte a sérüléstől. Mindkét bennülő térde a műszerfalba ütődött. Félátfedéses ütközés: a vezető feje a légzsákba ütközött, ennek ellenére nem lehet kizárni súlyos sérülését. A vezető térde a műszerfalnak és a kormányoszlopnak ütődött. Ennél a mérésnél nem tettek "utast" az autóba.