EuroNcap törésteszt: Volkswagen Lupo

Frontális ütközés
A Seat Arosa padlólemezére épült autó elülső ajtói könnyen nyíltak, a vezető légzsákja elérte védelmi képességének határát, de jól védte a vezető fejét. Mindkét első utas mellkasi terhelése elfogadható volt az autó méreteihez képest. A fékpedál mindössze 10 centit ment az utastér felé. Noha a kormányoszlop alá különböző vastagságú műanyag habbal bevont fémlemezt tettek, mégsem kerülhető el, hogy továbbra is fennálljon a térd sérülési kockázata.
Oldalütközés
Igen komoly védelmi képesség szűk helyen, és nem hagyható figyelmen kívül a mellkas sérülésének csekély esélye. A VW elhatározta, hogy oldallégzsákot is kínál majd a Lupókba; ha ez megtörténik, a vizsgálatot végzők szerint a kisautó a kategóriájának legbiztonságosabb kocsija lesz.
Gyermekvédelem
Mivel az utaslégzsák is széria az autóban, érthetőbb piktogramos figyelmeztetést kívánna, hogy oda gyermekülést tilos helyezni. Az eltávolítható matrica sem jó megoldás. A 18 hónapos gyereket hátul, menetiránnyal ellenkező irányban ültették a gyermekülésbe, és nem érte jelentős terhelés. A nagyobb gyerek az autó Isofix csatolási helyeihez rögzített ülésben ült, ennek ellenére frontális ütközésnél feje túlzottan előrendült, és oldalütközésnél sem tartotta meg fejét ideális mértékben az ülés.

Általános védelem 81 %
Frontális ütközés elleni védelem 75 %
Oldalütközés elleni védelem 88 %

Az Euro NCAP pontozási rendszere