GT-versenyzés

EléGTétel

A Le Mans-hoz szinonimaként kapcsolódó Grand Turismo-versenysorozat kacskaringós úton jár. A gyári aktivitás érdekes autókat dobott a felszínre.

Az idei esztendő már a harmadik lesz, hogy a GT-bajnokság nem látogat el Magyarországra, pedig a modern GT-színtér létrehozói nem kis elégtétellel tekinthetnek elmúlt évtizedükre: az ágazat új életre kelt Csipkerózsika-álmából! A GT-autó közúti használatra alkalmas (és arra is készült) jármű, amelynek a mindenkori előírások szerint módositott változata a versenyautó, és nem fordítva. A valóságban ez azonban nincs mindig így, a nagy cégek időnként megfordítják a képletet: GT-versenymodelljük egy visszafogott változatát egyszerűen kinevezik „széria”-autónak. Gondoljunk csak a Hungaroringet is megjárt GT1-es Porschéra vagy a Mercedes CLK GTR kupéjaira.

Nagyobb képAz 1998-as GT 1-es Porsche. A szabályok betűje szerint épült, közel hatszáz lóerős prototípus-GT rakéta, amelynek azonban nincs sok köze a hagyományos értelemben vett GT-autókhoz Nagyobb képGT-gyöngyfűzér: 250 GTO - 250LM - 250SWB - 365 GTB/4 Daytona. A 93-as rajtszámú 250 LM kakukktojás: megfelelő darabszám híján a Ferrari nem tudta GT autóként homologizáltatni a hatvanas évek közepén
Nagyobb képA Jaguar E a GT versenyág egyik örök életű klasszikusa. A 250-es Ferrarik konkurenseiként ma is szép számban indulnak oldtimer versenyeken Nagyobb képA csodálatos 250 GTO Ferrari egyik milliókat érő ritkasága. Tökéletesen kortalan szépségű formatervezésű remekmű
Nagyobb képA Venturi 600-as a BPR-széria egyik széles körben használt típusa volt a 90-es évek közepén, a viharos műszaki fejlődés aztán hamar túllépett e szép francia GT-autókon Nagyobb képAz 1974-es turbós Porsche RSR: gigantikus kiszélesítéseivel, vezérsíknak is beillő hátsó szárnyával és főleg teljesítményével teljesen elmosta korának GT/sportautó határait
Nagyobb képA GT közvetítésekből jól ismert Ferrari 550 Maranello. Az autó egy kisebbfajta vagyonba kerül, viszont három éve egyenesen a siker garanciája a GT- ágazatban Nagyobb kép1999 és 2002 között a Chrysler Viperek uralták a terepet a GT-versenyeken. 8 literes motorjaik dübörgése száguldva közelgő tehervonatra emlékeztette a nézőközönséget

Az Autó2 újság 2004/7. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2004.
júliusi száma


A Luxusautó magazin
2004/1 száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!