Használt autóért külföldre

Fej vagy írás?

A behozatali szabályok enyhülésével sem éri meg mindig a külföldi használtautó-vásárlás.

    Mint hideg napon a gyíkok, ősszel megdermedt a használtautó-piac a korsorompó eltűnésének a hírére. Az adásvételek száma érezhetően lecsökkent, az emberek várnak, hátha januártól olcsóbban vásárolhatnak a nagyobb választékból. A kivárás nemcsak a magánemberekre jellemző: sok kereskedő is vár a külföldi beszerzéssel, előbb látni szeretné, működik-e a dolog, vagy csak beugratás az állam részéről. Félnek egy váratlanul felbukkanó pótadótól vagy büntetővámtól, és attól, hogy vámolás helyett, a rossz műszaki állapotra hivatkozva visszaszállíttatják velük az autót. A félelmeknek nincs vámalapja, az előzetes műszaki vizsgán pedig nem a kocsi aktuális állapota, hanem a konstrukció képességei a mérvadók.
    Büntetővám vagy hasonló adóteher-növelés amúgy sem szükséges, hiszen a vám- és adóterhek körülbelül a másfélszeresére növelik a négyévesnél idősebb autók eredeti külföldi árát. Ez pedig azt jelenti, hogy egy-egy csábítóan kedvező külföldi autóért kifizetendő összeg végül is elérheti a hazai piaci árat, sőt túl is szárnyalhatja azt. Persze az is igaz, hogy a nyugati használtautó-piac kínálata, különösen a négyévesnél idősebb kategóriában jobb műszaki állapotú, jobb felszereltségű, mint a magyar. Az igazi jó vételhez azonban nem elég egy délutánt külföldön tölteni, ugyanolyan kutatómunkát kell elvégezni, mintha itthon venne kocsit a vásárló. Így előnybe kerülnek azok, akik helyi rokonokat és barátokat tudnak bevonni a keresésbe. Határozott a kereskedők előnye a magánérdeklődővel szemben. A hivatásos autókereskedők és nepperek nagyban vásárolnak, így árkedvezményt tudnak kiharcolni, és a rendszeres vásárlásért cserébe a külföldi partner „gyűjti” számukra a jó vételnek ítélt autókat.

 

Külföldi autóárak*

Autótípus

Évjárat

Jellemző árak

Olasz

Német

Francia

Magyar

Alfa Romeo 164 V6

92

1 113 500

1 430 000

813 010

1 650 000

Audi 80 1.6 Avant

94

2 331 800

1 508 000

1 295 370

2 120 000

Audi 80 2.0 Avant

94

2 620 000

1 813 500

1 528 770

2 380 000

BMW 318i

91

1 834 000

1 456 000

867 470

1 300 000

BMW 318i Touring

92

1 572 000

1 365 000

1 190 340

1 650 000

BMW 520i

92

1 703 000

1 560 000

1 217 570

2 200 000

Citroën ZX 1.4 3a

93

1 179 000

730 600

645 740

1 230 000

Citroën ZX TD 5a

93

1 545 800

988 000

883 030

1 420 000

Fiat Tempra 1.4

95

1 807 800

1 599 000

871 360

1 420 000

Fiat Tempra 2.0 SW

93

1 441 000

1 326 000

641 850

1 380 000

Ford Mondeo 2.0 Ghia Turnier

95

2 200 800

2 899 000

1 711 600

2 300 000

Nissan Micra 1.3 3a

95

1 506 500

1 391 000

797 450

1 340 000

Opel Astra 1.4 GLS Caravan

93

1 441 000

1 326 000

672 970

1 170 000

Opel Corsa 1.2 3a

93

1 008 700

819 000

462 910

1 180 000

Opel Corsa TD 3a

94

1 414 800

1 105 000

766 330

1 420 000

Peugeot 106 1.1 3a

94

890 800

936 000

696 310

1 200 000

Volkswagen Golf 1.4 5a

93

1 414 800

1 196 000

805 230

1 430 000

Volkswagen Golf 1.6 GL 5a

94

1 965 000

1 638 000

1 030 850

1 610 000

Volkswagen Golf III Gti 2.0

95

2 620 000

2 236 000

1 462 640

2 150 000

Volkswagen Polo CL

93

1 113 500

897 000

521 260

960 000

* Az összehasonlíthatóság kedvéért forintban

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata