Bemutató: Shell V-Power üzemanyag

Tiszta mánia?

Vajon mi a különbség a Shell nyugaton kapható Optimax nevű benzinje és a nálunk tankolható V-Power vagy az újabban megjelent V-Power Racing között, s egyáltalán, megéri-e az adalék a többletpénzt?
Az 1991-es 1.4-es Opel Kadett egyik szívószelepe az ötezer kilométeres tisztítókúra előtt. A lerakódott szennyeződés rontja a keverékáramlást és így az égési hatásfokot. Nő a fogyasztás és a környezetszennyezés A kísérlet végeredménye. A szívószelepekről szinte teljesen eltűnt a lerakódás

A V-Power benzinadalék nem csodaszer, jóllehet a Shell olajtársaság reklámkampányai azt sugallják, hogy az autójára és a környezet védelmére valamit is adó autós ilyet tankol. A tavaly és idén összesen hét kelet- és közép-európai országban bevezetett V-Power motortisztító adalékanyagát eredetileg nem kifejezetten a keleti országok autósainak szánták - a Shell a Volkswagen-konszern új, közvetlen benzinbefecskendezéses FSI-benzinmotorjaihoz fejlesztette ki. A direkt benzinbefecskendezés ugyanis a precíz mechanikai kialakítás következtében nem visel el semmiféle lerakódást és koszt. A vegyészek által megalkotott adalékanyag a nyugat-európai országok piacain speciális, teljesen kénmentes, 99-es oktánszámú benzinbe kerül. A Shell hálózatában Optimax néven forgalmazott üzemanyag így teljes egészében kiszolgálja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok igényeit. A különleges keverékképzésű erőforrások nagyfokú sűrítésük miatt jó kompressziótűrésű, különleges kipufogógáz-tisztító rendszerük miatt pedig kénmentes üzemanyagot igényelnek. Mivel a volt szocialista országokban érvényes törvényi szabályozás egyelőre nem ragaszkodik a kipufogógáz savas összetevőit eltüntető kénmentességhez, és a közvetlen benzinbefecskendezéses autók sem túlságosan elterjedtek, a Shell marketingszakemberei úgy döntöttek, hogy a hagyományos, "kénes", 95-ös oktánszámú Euroszupert alapbenzinnek felhasználva piacra dobják az Optimax tisztítóadalékát. Így született meg a V-Power, amely valóban hatásos, jól is tisztít, de a tisztítás mértékével és azzal, hogy ez mennyiben befolyásolja az autó működését, nem árt tisztában lennünk.

A Shell bemutatója a V-Power hatékonyságáról

Azonos alapok

Nálunk Racing

Ahány pálya, annyi benzin

Az Autó2 újság 2000/10. számában megjelent cikk rövidített változata