A 2000. év tesztautója

Ezúttal is tíz autó verseng a díjakért.

Évforduló

Az Autó2 szerkesztősége minden évben rendszeresen teszteli a piacra lépő modellújdonságokat. Tapasztalatainkról természetesen az egymást követő lapszámokban rendszeresen beszámolunk. Évente egyszer alkalmunk nyílik arra is, hogy még egyszer áttekintsünk az év során megismert autóparkon. Az alkalmat a hagyományos választás teremti meg, amelynek első fordulójában tízre szűkítjük a legjobb benyomást keltett autók mezőnyét.
A tízes csoportba kerülés győzelemmel ér fel, hiszen mindezeket az autókat szívesen ajánljuk a vásárlást fontolgatók figyelmébe. Nem is titkolt célunk, hogy a tízes listával a vásárlás nehéz választása előtt állókat is segítsük - a magunk döntése sem volt könnyű a mezőny magas színvonala miatt. Mi mégis könnyebb helyzetben vagyunk, mint olvasóink, s segítségükre lehet választásunk - kipróbálhatunk minden újdonságot. Választásunk elfogulatlanságát a tesztelt autók nagy száma alapozza meg, s az, hogy szerkesztőségünk független az autógyáraktól és az autózásban érdekelt más cégektől. Nem hárítjuk olvasóinkra az év legjobb autójának a kiválasztását, de kérjük, hogy az autók láttán döntsenek: a tíz közül melyik modellt találják a legvonzóbbnak. A legtöbb szavazattal jutalmazott lesz az év közönségdíjas autója. A másik két díjat két szerkesztőség, az Autó2, valamint a Magyar Hírlap heti autósmellékletének, az Autószalonnak a munkatársai ítélik oda. Mindhárom díj egymástól független, előfordulhat, hogy az olvasók és az újságírók más-más modellre, s az is, hogy ugyanarra voksolnak. Eszerint egy-két-három serleget is elnyerhet a győztes, sőt, az idén még többet is: a TV2 különdíjat ajánlott fel a 2000. év első autós választására.
"Az év tesztautója" díj múltját ismerőknek bizonyára feltűnt, hogy a korábbiakhoz képest megkésve, ráadásul egy évet átugorva írtuk ki a pályázatot, hiszen tavaly az 1998-as év győztes tesztautóit tüntettük ki. A késlekedésnek rajtunk kívülálló oka, hogy mind gyakrabban csak az év végére érkeznek meg az árusítást megelőző első tesztautók - nagyon sok új modell a téli, kora tavaszi hónapokban jelenik meg a kereskedők kínálatában. Ha fontosnak ígérkező autókat is tesztelni szeretnénk, mielőtt döntenénk egy év autóiról (márpedig ezt szeretnénk), akkor egészen az esztendő utolsó napjaig várnunk kell a tízes jelölőlista összeállításával és nyomdába adásával. Ez a késedelem magyarázata az 1999. év tesztautójának átminősítését a 2000. év tesztautójává voltaképpen ugyanez a jelenség indokolja: a teszten értékelt autók sokkal inkább a következő, semmint az elmúlt esztendő kínálatát tükrözik. Reményünk szerint az új évjáratszámozás jobban eligazítja olvasóinkat, még ha most fájdalommal le is kell mondanunk az 1999. év tesztautóinak díjazásáról.

Az idén is nyerhetnek a velünk játszó olvasók. A válaszaikat 2000. február 20-ig beküldők közül három személynek tanulási lehetőséget sorsolunk a Gerhard Berger vezetéstechnikai centrumban.

 

Daewoo Matiz S

Fiat Multipla 1.6 ELX
Honda Accord 1.8 ES Lancia Lybra 1.6 LS SW
Mazda Premacy 1.8i TE Nissan Primera 1.6 SLX
Opel Zafira 1.6 Comfort Seat Toledo 1.6 Stella
Toyota Yaris 1.0 Sol Toyota Yaris Verso 1.3 Sol
Név:
Telefonszám:
E-Mail:
Értesítési levélcím:
"A 2000. év közönségdíjas autója"