Renault-változatok

A Renault a Clio korábbi sportosabb változatai után újabbat mutat be Clio Renault Sport néven; ez az eddigi változatok között 172 lóerős, 2,0 literes 16V motorjával a legerősebb. Az erős, de szolidabban ható optikai tuningon kívül a könnyűfém gépháztető és a 15-ös felnik is megkülönböztető jelek a 195/50-es sportgumikkal. A sportüléseken kívül a lyuggatott pedál és sok más díszítés utal rangjára, a szériafelszerelés része a klímaberendezés, az elektromos üvegmozgatás és távvezérelt központi zár, a CD-lejátszós rádiós magnó. Az 1035 kg-os Clio Renault Sport 7,3 mp alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, a végsebessége pedig 220 km/óra.

Sport Clio

 

Clio Renault Sport - teljes biztonsággal. Överő-határolók elöl és a két szélső hátsó ülésen, programozott töltésű elülső légzsákok és fej/mellkas oldallégzsákok. Az Alpine gyártja majd

Audi-gondok megoldódóban

Nagy tempóban fékezetlenül

Fékezéskor nagy tempónál

Mitől riszál a TT - a német Auto Zeitung rajzai az Audiról egyeneshaladáskor. Normális haladáskor a hátsó tengelyre a tömeg 40 százaléka jut, ez fékezéskor húszra csökken

Stabilabb lesz?

Vásárlói panaszok és balesetek derítettek fényt arra, hogy az Audi TT nagy sebességnél fékezéskor, vagy gyors fordulókban fékezéskor és gázelvételkor instabillá válik. Ennek alapvető oka lehet, hogy a túlságosan gömbölyű farrész miatt nagy sebességnél akkora felhajtóerő ébred, ami rontja a hátsó kerék talajfogását, indukálhatja a farrész kitörését, amin gyakorlottabb vezető úrrá lehet. Az Audi az összes TT-t (a két- és négykerékhajtású Coupét és roadstert) érintő, nem feltétlenül jogos panaszokat viszonylag gyorsan, térítésmentesen, két lépcsőben orvosolja. Először az elülső és hátsó lengéscsillapítókat és a torziós stabilizátorokat cserélik, és a keresztlengőkarokon is változtatnak, majd második lépcsőként szárnyat szerelnek hátra. A módosításokat gyártás közben az új autók is megkapják.

A gömbölyű farrészen szárny nélkül 200 km/órás tempónál 67 kg-os felhajtóerő ébred, a hátsó szárny ezt 24-re csökkentheti
Új Mercedes-egyterű

Az A-osztály alapjain épül az egy osztállyal feljebbre szánt, 4,2 méter hosszú és mind az öt ülésénél 1,83 m belmagasságú Vaneo, amelyben két szükségülés is van gyerekeknek. Jobb oldali tolóajtaja szériatartozék, a bal viszont extraként rendelhető hozzá. Egyebek mellett az A-osztály motorjai, váltói, hátsó felfüggesztése megerősítve és tárcsafékkel a részei az újdonságnak, a lamellázott tolótető viszont nem. A karosszériája üveges személyszállító kivitelben és kishaszonjárműként egyaránt készül. Az egyterű piaci megjelenését 2001-re, árát márkában30 000-35 000-re tippelik.

Vessző az A-n


Mercedes-Benz Vaneo -
az alsó-középosztályban indul

Szigorodó büntetés

Veszélyes telefonálások

Németországban a kihangosító nélküli telefonálást 2000 közepétől megtiltják, s nagyon szigorúan büntetik. A tervezet szerint a kihangosítás nélküli telefonálást egyhónapi jogosítványbevonással és 250 márkás pénzbírsággal sújtják, és a cascóját is elveszti a rajtakapott. A nemcsak balesetveszélyes, hanem forgalomlassító telefonálás tiltását a német rendőrök nyilván a mieinknél hatásosabban fogják megvalósítani.

Nissan-tervek

Egységben az erő

Nagy vonalakban felrajzolta a Nissan és a Renault összedolgozása alapjait. Az alacsonyabb árakhoz igazítják bevásárlásaikat, és ezzel 2002-ig 1,7 milliárd dollárt spórolnak. Az alkatrészeket egységesítik, így például az együtt készülő közös (B jelű) padlólemezre épül majd a Nissan Micra, March és Cube változata, illetve a Renault Twingo és Clio.

Volvo-luxuskombi

A Volvo a 70-es sorozat leváltását a kombival, a V70-nel kezdi, és mint az első képről látszik, az új modell lépcsős hátsólámpáját az S80-hoz igazítja. A motorparkban az indulás fázisában egyelőre csak turbók szerepelnek, a csúcsváltozat a T5 öthengeresét nagynyomású turbó tölti; 250 lóerejével és a 330 Nm-es nyomatékával a kínálat legerősebbje. A gépháztető alá a 6 literes soros is befér keresztben, ezért várhatóan később be is költözik majd, akárcsak a dízelmotorok. Megbízható források szerint a nyár végére a négykerékhajtásos is elkészül.

V70-utód

Volvo-kombi - karakteresen S80-as hátsót mutat. 7,1 mp alatt gyorsul százra, vegyes fogyasztása 9,3 l/100 km

Gazdaságos Mitsubishi

Kicsi direktben

Mitsubishi Pistachio - közvetlen befecskendezéses benzinmotor start-stop rendszerrel

A közvetlen befecskendezéses benzinmotorok szériásításáról híres Mitsubishi most kicsiben ismétli a bravúrt: új kisautójába közvetlen befecskendezésest szerel. A 3,44 méteres Pistachio gépházteteje alatt az 1,1 literes négyhengeres 6000-es fordulaton 78 lóerőt ad le, és a fogyasztást a start-stop automatikával tovább javítják. Üresjáratban a motor leáll, a gáz lenyomásával magától kel életre. A japán szabványoknak megfelelő mérések szerint a 920 kg tömeggel 3,3 literes fogyasztás érhető el 100 km-enként. A csöppség először csak a saját piacán jelenik meg, de európai árusításával is számolnak.

Nyit a BMW

A kupéra üt a BMW 3-as, harmadik kabriógenerációja és a megváltozott tető miatt a hátsó utasok kényelmesebb helyet kapnak. A biztonság is fejlődött: a két elülső légzsákot oldalzsákokkal is kiegészítik, a szélvédőkeret a korábbiaknak megfelelően első bukócsőként is szolgál, hátul viszont a fejtámlákba épített védőcsövek egy esetleges baleset során 15 cm-t kiemelkedve lépnek működésbe, de új az első ülésekbe integrált biztonsági öv is. Az áprilisi nyitány a 323 Ci-vel indul, a 2,5 literes, hathengeres, 170 lóerős motorral, őszre pedig a 328 Ci-t várják 193 lóerővel.

Itt a 3-as kabrió

 

BMW 3 kabrió - a tetőtároló doboz felvont tetőnél összecsukható, a csomagtér így 300 literes lett

Rover-családegyesítés

A 200-as utódja

Rover 25 - új arculattal a Punto, Polo és társai ellen

A Rover új korszakot nyitott a 75-tel, és ezt hangsúlyozza a most leváltott 200-as sorozat utódjával, a Rover 25-tel. A névbeli hasonlóság csak másodlagos, a 75-ösre emlékeztető négyszemű tekintet jelzi az összetartozást. Különösen az 1,1 literes benzinestől a 2 literes dízelig nyújtózkodó héttagú motorparkjával okozhat fejtörést versenytársainak; ez utóbbi 100 lovas, 240 Nm-es nyomatékkal, 5,6 l/100 km-es fogyasztással. Új a pakkban az 1,4 literes, hengerenkénti négyszelepes 84 lovas.

Hella-újdonság

Xenon utólag

Igen kicsi és rendkívül nagy fényerejű kiegészítő távfényszóróval jelent meg a piacon Micro-Xenon néven a Hella. A tartókkal együtt mindössze 110x75 mm-es lámpákba a D2S xenonfényforrást keresztben építik be, és a tükör a fényt a minta nélküli műanyagon át vetíti az útra. A lámpához 12 és 24 voltos elektronika egyaránt vásárolható.

Török autó

A török Proton-kereskedőhálózat, a JetPA-csoport saját autó gyártását tervezi 2002-től. Az Imza (törökül aláírás) néven Istambulban bemutatott ötüléses prototípus Angliában készült egy malajziai beszállító egyik csoportjának fejlesztésével a szokásos 18 hónap helyett, mindössze 8 hónap alatt. A 3550 mm hosszú, 1690 mm széles és 1500 mm magas autó a Mercedes-Benz A-osztálynál 2,5 centivel rövidebb és 3-mal keskenyebb. Az 1,2 literes motor az ötfokozatú váltóval az ausztrál Orbital gyártmánya, a szériahardvert azonban egyelőre titokban tartják. A rugalmas belső egyik eleme az aszimmetrikusan előrehajtható és sínen csúsztatható hátsó pad. Egyes elemzők szerint, mivel Malajzia és Törökország az iszlámhoz tartozik, egyfajta muszlim szolidaritás az együttműködés alapja.

Ötnek elég

 


Imza - kényelmes, ötajtós miniegyterű, jó helykihasználással

Renault-fejlesztések

Közvetlen hatás

 

Renault 2.2 dCi 16V dízelmotor - még az idén az Espace kínálatában, 130-135 LE teljesítménnyel és 290-325 Nm nyomatékkal

A Renault fejlesztőközpontja bepillantást engedett az elkövetkező évek motorfejlesztéseibe. A dízelek sora a common rail nyomon halad tovább; már elkészült a 2.2 dCi változó geometriájú turbófeltöltővel, 16 szelepes hengerfejjel, készülőben a kis,1,5 l-es (65 és 80 LE) turbódízelek új generációja és az 1.9 dTi (120 LE, 270Nm). A motor másik változata 1600 bar befecskendezőnyomással 300 Nm és 140 LE elérésére lesz képes környezetkímélő módon. A benzinmotorok fejlesztésével európai elsőként közvetlen befecskendezésű IDE-benzinmotort mutattak be 1999-ben. A 8-szelepesekkel együtt gyártják a Clio és a Twingo 16 szelepes 1,0 és 1,2 l-es motorjait 60 és 75 LE teljesítménnyel. A Renault új kézi és automata sebességváltókat készít, előrehaladott kísérleteket folytat a takarékos turbófeltöltővel, a generátor és az önindító egyesítésével, az elektromágneses szelepmozgatással és a földgázmotorok forgalomba állításával is.

VISSZAHÍVTÁK

Az Opel valamennyi eddig (1998 júniusa és 1999 szeptembere között) gyártott Frontera B-t szervizeibe szólítja, mert a kormánygépnél két csavar cserére szorul. Ellenőrzik a kormánygép helyzetét is, és alkalmasint változtatnak rajta. A visszahívás Magyarországon 67 eladott autót érint, a tulajdonosokat az Opel Hungary értesíti, a többieket most mi.
A Renault a 2,0 16V-motorral szerelt, 1998 szeptembere és 1999 júniusa között gyártott Espace-okat hívja vissza, mert a hőszigetelés gyengesége miatt a benzincső sérülhet, és ez tűzveszéllyel fenyeget. Az akció 3100 autót érint.
A Honda Németországban 8229 1999-ben gyártott Accordot szólít szervizeibe, mert a gázpedál fennakadhat, és ha a láb nincs a gázon, a motor akkor is magas fordulaton maradhat, az autó tovább gyorsulhat.
A Saab 1998-1999-ben épített 9-3 Coupé- és Cabrio-változata az első ülés beszállást megkönnyítő elmozdítása utáni hibás rögzítés miatt szorul visszahívásra.

A Volvo az 1997-1998-ban gyártott S70, V70 és C70 modelljei közül 235 000-et szólított szervizeibe, mert elektrosztatikus feltöltődés miatt az utaslégzsák beindulhat. A gyár ismeretei szerint tíz ilyen eset fordult elő, sérülést nem okozva.
A Daihatsu visszahívja Sirion CXL- és CXS-változatait, mert a fényszóró, a hátrameneti lámpa és a duda kontakthiba miatt, elsősorban kanyarban működésképtelenné válhat.

Hozzávetőleg 2150 Land Rover Discovery áll a gyár visszahívási listáján, mert az ABS egyik reléjének bizonytalan működése miatt a fék menet közben nem enged fel teljesen. A kérdéses autók az elmúlt év eleje és szeptembere között készültek.
A Range Rover 4,0 és 4,6 literes motoros változatát a kormány szervopumpájának cseréjére hívják vissza, mert a hibás pumpa akadályozza a rásegítés normális munkáját.

 

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata