Sajtószemle: fényszóróteszt

Lámpaváltás

Az ADAC motorwelt, a német autóklub havilapja és a hamburgi Auto Bild hetilap is összehasonlította az ismert autók fényszóróinak hatékonyságát. A két cikk értékelő táblázatait ismertetjük.

H1
A halogén úttörő. 1970-ben jelent meg. Névleges teljesítménye 55 W. Fénykibocsátása hasonló a H3-aséhoz és a H4-eséhez.
H3
Elsősorban hosszúfényforrásként szolgál, gyakran a kiegészítő világításhoz használják. Nem precíz a tompításhoz.
HB3
Az USA-ból származik, a 65 W névleges teljesítmény ellenére is engedélyezték. Műanyag tokban van, és ez a pontos beállítás előnyével jár.
H4
1970 óta létezik, klasszikusnak számít. A rövid fényterületen 55 W, hosszúfénynél 60 W-os névleges teljesítménnyel dolgozik.
H7
Négy éve kapható. Az 55 W-os névleges teljesítményből 10 százalékkal több fényt hoz ki, mint a H1-es.
Xenon
A gáztöltésű lámpa fénycsóvája 2,5-szer annyi fényt bocsát ki, mint a H1-es vagy H4-es. Fénye blendézés nélkül vetül az útra.

ADAC TEST

Száraz úton

Esőben

Emelkedőn

Kanyarban

Audi A6 (H1)

Gyenge világítás

Közepes világítás

Gyenge világítás

Közepes világítás

Golf III (H4 Premium)

Közepes világítás

Közepes világítás

Gyenge világítás

Közepes világítás

Golf IV (H7)

Közepes világítás

Közepes világítás

Közepes világítás

Közepes világítás

Audi S8 (Xenon)

Közepes világítás

Közepes világítás

Közepes világítás

Közepes világítás

BMW 7-es E32 (Xenon)

Erős világítás

Közepes világítás

Erős világítás

Erős világítás

BMW 7-es E38 (Xenon)

Közepes világítás

Közepes világítás

Erős világítás

Közepes világítás

Opel Omega B (Xenon)

Közepes világítás

Közepes világítás

Erős világítás

Közepes világítás

Opel Vectra B (H7)

Közepes világítás

Erős világítás

Erős világítás

Közepes világítás

Auto Bild Test

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata