Teszt: Seat Ibiza 1.0 Stella

Arcra fel

A Seat Ibiza külső és belső megújulását követően minden eddiginél nagyobb tervekkel veti bele magát a kisautók mozgalmas piaci világába.

Az arctisztítás jót tett az Ibizának, noha a Toledo vonásait, mintegy márkaegyenruhát örökölte A tesztautó zavaró matricaruhája alatt kellemes vonalvezetésű, jó kiosztású a karosszéria, az emelkedő övvonal védettséget jelent. A lemezek alatt a korábbinál erősebb az oldalvédelem. A merevebb kasztni nemcsak jobb életvédő, a magyar utak valószínűleg később kezdik szétrázni
Az Ibiza hátulról is könnyen felismerhető, lámpáit magasan hordja, a féklámpa a tetőszárnyból világít. A rádióantennát nem lehet egyszerű kicsavarással ellopni Az ötödik ajtó a nagyméretű embléma billentése után nyitható
Esztétikus műszerfal, barátságos ívelődéssel a vezető előtt. A sportos kormány betétje finom műanyag borítást kapott
A rádió csak a komplett középkonzollal együtt lopható el, a kijelző a hőfok láttatására eltúlzott méretű, az alsó peremhez közeli digitális kapcsolókra oda kell nézni kapcsolás közben
A hűtő sportautós pajzsa közepén nagyméretű és vadonatúj a Seat-embléma A hatalmas hangfogó alatt csöndesen, de országúton erőlködve dolgozik az 1 literes motor, a rövid váltóval városban nincs lépéshátrányban. Fogyasztása kedvező
Kemények és jól tartanak az ülések, a külméretekhez képest jó a helykínálat. Ízléses formák és jó kidolgozási minőség jellemzi az utasteret Ennyi helyet hagy maga mögött az elülső utasülés teljesen hátratolt helyzetben; a vezetőülés átlagméretű vezetőnek állított helyzetben
A mély csomagtartó miatt az üléshajtogatás után nem kerül síkba a raktér alja. A kidolgozás, a burkolatok hátul is jó minőségűek Előnyei - hátrányai

Az Ibiza és néhány konkurense

Adatlap: SEAT IBIZA 1.0 STELLA

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata