Biztonsági sorozat: ütközések hatásvizsgálata

Bábelőadás

Az Autóipari Kutatóintézet mérnöke ismerteti az ember modellezésének történetét ütközési tesztek számára.

)

Autóbusz-utasülések 30 km/óra ütközési sebességű (10-12 g maximális lassulással elvégzett) ütközővizsgálata az AUTÓKUT Rt. ütközőpályáján Budapesten. Az első két ülésben bekötött bábuk, a hátsó ülésekben bekötetlen bábuk vannak. A bábuk elnevezései a hátsó jobb szélső üléstől az óramutatóval egyező irányban: Hybrid III 50% férfi, Hybrid II 50% férfi, Hybrid II 50% nő, OPAT 50% férfi bábu. Hybrid II 50% (Ld. 66. o.) Az ülések és az ülések lekötései nem bírták a kettős terhelést

Wayne State fejsérülési görbe

A teljes testre vonatkozó sérülési kritérium

Deformácios sérülési határérték

 

 

 

Három irányban mérő fejgyorsulásmérő (200 g méréshatárig) a Hybrid III bábuban

A bábuk (dummik) fejlődéstörténete

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata