Teszt: Toyota Corolla 1.4 VVT-i Linea Terra ABS

Tömegluxus

A közelmúltban megújult a Toyota Corolla, ráadásul alapmotorja is megkapta a Yarisban már sikerrel használt VVT-i vezérlési rendszert.
Arculatváltás. A Corolla új ikerfényszórói jól világítanak, a távolsági fény messze megvilágítja az utat, és az út szélét is Az európai gyártók által ritkán alkalmazott szürke kárpitelemek javítják a térérzetet, illesztéseik pontosak. A sok műanyagelem ellenére igényes a belső összhatása
Az alapfelszereléshez tartozó rádió mindössze két hangszórója ellenére az átlagigényeknek megfelelően szól. Érdekes, hogy a fűtés forgókapcsolója ma már sok autóból teljesen száműzött fűtéscsapot mozgat A magasra nyíló csomagtérajtó pereme nem akadályozza a pakolást
A karosszéria "hajlott hátú" kialakítása miatt hátul kissé szűk a fejtér, a csomagtartó viszont jól pakolható, hála a mélyről nyíló, hatalmas ötödik ajtónak A két utasra formázott hátsó padhoz három, állítható magasságú fejtámla jár. Átlagos vagy annál kisebb termetű utasok hosszabb útra is vállalkozhatnak középen

A vezető ajtajának kartámaszába épített kapcsolótáblán, az ablakmozgatás gombjai mellett, egy kis billenőkapcsolóval egyszerre zárható, illetve nyitható minden ajtó

A Toyota, a mai eurotrenddel ellentétben a mesterien kivitelezett részletek ízléses tálalásával operál. Nincsenek hatalmas hangszigetelő szivacs- és műanyagburkolatok a motortérben, az új, változó szelepvezérlésű 97 lóerős 1,4-es mégis halkan dolgozik
Az európai igényeknek megfelelően alkotott futómű példásan viselkedik. Egyenesfutása kiváló, jól eltalált csillapítása a rossz minőségű magyarországi utakon is kényelmessé teszi az autózást Előnyei - hátrányai

Műszaki adatok: Toyota Corolla 1.4 VVT-i Linea Terra ABS

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata