Új vagy javított?

Olvasónk újnak hitt autóján javítási nyomokat fedezett fel. A tél további árulkodó nyomokat hagyott maga után

1999. április 1-jén vásároltam egy Ford Focus négyajtós személygépkocsit. Egy idő után felfedeztem, hogy az újonnan vásárolt gépkocsi már javított volt. A márkakereskedés felkért egy szakértőt, hogy vizsgálja meg a gépkocsit, és adjon szakvéleményt a javításról.
A következőket állapította meg.
A jobb hátsó filc dobbetét a lemez mellett festékes.
A jobb hátsó kerékíven, a küszöb közelében enyhe deformáció, behorpadás látható. Ezen a helyen a festékben világosabb színű szemcsék találhatók. Itt a réteg vastagsága 140-160 mikron, míg a bal oldalon ugyanitt 90-100 mikron.
Mindezek a jelek arra engednek következtetni, hogy a gyártási folyamat közben egy csekély szépséghiba miatt a jobb oldali kerékíven helyi javítófényezést végeztek.
Mivel az eredmény nem kifogástalan, szükséges a részelem garanciális javítása. Ez márkaszervizben, a gyár által előírt technológia betartásával, tehát hőbevitel nélkül, minden káros következmény hátramaradása nélkül javítható. Ezáltal a jármű esztétikailag is kifogástalan lesz, miközben az eredeti korrózióvédelmi bevonatok nem sérülnek, a lemez anyagszerkezete nem változik meg.
Ennyi volna a szakértői vélemény, amellyel nem értettem egyet, a sérülés ugyanis véleményem szerint nem a Ford-gyárban keletkezett, ami az elvégzett javítás minőségéből egyértelműen kitűnik. A sárvédőív javítása anyagkárosodás nélkül nem oldható meg, ugyanis ha jobban megnézi az ember, majdnem belát az utastérbe.
A legtragikusabb az egész dologban az, hogy az ember nem kis pénzt kifizet egy új autóért, és csak egy összetákolt, javított masinát kap érte. A Ford-szerviz úgy gondolja, hogy ezzel a felelősséget letudta magáról, és nem tartozik semmi felelősséggel a történtekért.
A legszebb azonban most következik, ugyanis újból szakértői véleményre van szükségük. A tél elmúltával a só és a szóróanyag hatására válik le a festék az ajtók aljáról és a küszöb teljes felületéről mindkét oldalon. Az ózdi Ford Autópenta szerviz vezetője szerint gyártási hiba történt (amihez szakértői vélemény szükséges), és javítása úgy történhet, hogy alapig leszedik a festékréteget, és újra alapoznak és festenek.
Tanácsot szeretnék kérni, hogyan tudnám elérni azt, ami eredeti célom volt: új autót kapni a pénzemért, nem utólag összetákolt gépezetet, és mi arra a garancia, hogy a javítás után más helyeken nem jönnek elő ilyen hibák.
Kérem, tájékoztassanak arról, milyen lépéseket tegyek az igazam eléréséhez, és ne érezzem magam kiszolgáltatottnak.
Bodnárné Eke Györgyi, Ózd

Dr. Kovács Kázmér, az A2 jogi szakértőjének válasza

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata