Irmscher-törpe

Agilis indulat

Irmscher Opel Agila - a jobb futástulajdonságokért 5,5x14 colos könnyűfém felnikre cserélték az eredeti lemeztárcsákat, az új gumiméret 175/65 R14

Az Irmscher az Opelre szakosodott tuningműhelyek közül elsőként ajánl teljes optikai kittet az első közös Opel-Suzuki-származékhoz, az Opel Agilához. A szögletes kisautónak már eleve jót tett az Opel-formatervezők beavatkozása, az Irmscher-készlet tovább javít a megjelenésén. A lökhárító kis spoilerszoknyát kapott, a díszrácsot méhsejtszerkezetűre cserélték, az ötödik ajtóra kis szárnyat szereltek. A beltérben is hagyományos tuningfogásokkal élt a cég, a vezető keze aluközéprészes bőr sportkormányt markolhat, a kézifékkar is alufogantyús, a középkonzol kiwizöld.

Wolf Ford Focus

A Fordokra szakosodott Wolf-műhely munkába vette az alsó-középkategória sikermodelljének, a Focusnak a kombiváltozatát. A tuningkészlet kialakításában viszonylag könnyű dolguk volt, mert a felhasznált elemek jó részét átvehették az ötajtós modellhez tervezett készletből. Így már raktárról szerelték fel a gyári lökhárítóra illeszthető frontspoilert, az új hűtőmaszkot és a küszöbborításokat. Új viszont a hátsó szoknya és az ötödik ajtóra illesztett kis szárny. A Wolf a futóműhöz is hozzányúlt, új rugók és új lengéscsillapítók beszerelésével tette sportosabbá az autót. Kivételesen a motort is megpiszkálták, a gyári állapotában 90 lóerős dízelerőforrást a TÜV által vizsgált csiptuninggal tették 115 lóerőssé - a motortuningra 3 év garanciát vállalnak. A belső tér sem maradt ki a sorból, légzsákos sportkormánnyal, továbbá karbon- és polírozott fém díszítő-elemekkel tették egyénivé a belvilágot.

 

Kombinált feladat

Wolf Ford Focus 1.8 TD kombi - az autó hasa 40 mm-rel került közelebb az úthoz, a 7,5x17 colos felnikre 215/40 méretű gumikat raktak
Projektzwo Volkswagenek

Dupla dobás

 

Projektzwo Volkswagen Golf - hagyományos fényforrással is kapható az ikerfényszórós lámpaegység

Projektzwo Volkswagen Bora TDI - a beltérben légzsákos bőr sportkormány és bőrkárpitozás változtat a szériahangulaton

Az egyívású Golfhoz és Borához egyszerre rukkolt ki új tuningkészlettel az egyéni formaterveiről híres német tuningcég. Pontosabban a Golfnál csak kiegészítették a meglevőt, a "V" metszésű hűtőmaszk, a körbeszoknya sportos formai hatását fokozzák a hatszemű fényszóróbetétek beillesztésével. A középső lámpaszemek az indexek, a két szélső pedig xenonrendszerű, így a megjelenésen túl az út megvilágítását is javítja. A Bora bővebb tuningprogramon esett át, első lépésként természetesen kapott egy látványos elemekből építkező optikai készletet. Körbeszoknya, kis hátsó szárny és osztott látóterű új tükrök sportosítják a látványt. A kocsi csiptuningot és rozsdamentes acélból készült, két ovális csővégben végződő sportkipufogórendszert kapott, így az eredetileg 110 lóerős TDI-motor 130 lóerőt teljesít, a nyomatéka pedig 270 Nm-re nőtt. Ezzel a kocsi 9,2 mp alatt éri el 0-ról a 100 km/ órát, és 200 km/óráig gyorsul. A megnőtt motorerőhöz igazították a fékeket is, az első nyergeket négydugattyúsokra, a tárcsákat 320 mm átmérőjűekre cserélték. A nagyobb féktárcsák fölött elöl 8,5x19, hátul 9,5x19 colos ötküllős, háromrészes felnik forognak 225/35, illetve 265/30 méretű gumikkal.

Tuningles

A német Scheller tuningcég a Honda Civichez készített új spoilerkészletet. A küszöbök múltidézők, a szoknyák STW-hangulatúak

A B.ON.TE.X. tuningcég teljesen alumíniumból gyártott, hangolható kipufogódobot kínál az összes létező típusra.

Az In.Pro. a Mercedes A-osztályhoz kínál króm díszítőkészletet. A 2-2 tükör- és fényszórókeret ára üti a 100 000 forintot.

A D&W-hálózat kiárusítja a Mercedes W124 csomagtérfedelére szerelhető, a két hátsó lámpa vonalát folytató Hella szürke-piros műanyag elemeket.

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata