Madrid hírei

A világ autós eseménynaptárában nincs különlegesen kiemelve a kétévente megrendezett Madridi Autószalon, pedig a kiállítás mind tartalmát, mind kivitelezését tekintve világszínvonalú.

 

Új egyterű a Seattól

Seat Alhambra - újak a bordázatlan első fényszórók, a hűtőmaszk és a lökhárítók is. Hátul a lámpákat érintette leginkább a változás. A belső is megváltozott, és a legerősebb erőforrás teljesítménye átlépte a 200 lóerőt. A 2,8 literes csúcs-Alhambra 10.4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára

Arcmás

A Seat a márka egyterűjének megjelenését is a személyautók közelmúltban megváltozott képére formálta. Ennek nyomán az Alhambra teljes elöl- és hátulnézeti képe megváltozott. Az új Alhambra is megkapta a más Seatokon már régebben feltűnt hatalmas, krómkeretes elülső emblémát. A beltér is átalakult. Ennek nyomán a Seatba is bekerült a közelmúltban megújult Volkswagen Sharan műszerfala. A Stella, Signa és Sport felszerelési változatokban kapható autóban alapáras a blokkolásgátló és a két elülső légzsák. A motortérbe újoncként érkezett a Volkswagen 204 lóerős 2,8 literes V6-osa, amely 217 km/órára képes gyorsítani a nagy autót.

A Chevrolet Tahoe az európai piacon

Jön a szörny

A Nyugat-Európa számos piacán forgalmazott Chevrolet Tahoe a legnagyobb terepjáró a kontinens útjain. A hatalmas utasterében összesen nyolc utast szállítani képes Tahoe-t a Chevrolet új, 5,3 literes, 273 lóerős V8-asa hajtja. A korábbi 5,7 literes változatot leváltó erőforrás 20 lóerővel erősebb elődjénél, míg átlagos fogyasztása 1,8 literrel kevesebb. A 170 km/órás sebességre képes masztodon átlagfogyasztása így is 15,4 l/ 100km. A Tahoe a csomagokra is gondol. Az alapállapotban 460 literes csomagtér az ülések variálásával 1895 literesre bővíthető.

Chevrolet Tahoe - több mint 5 méteres hosszával és 2 méteres szélességével Amerikában csak átlagos méretűnek számít

Új Galloper

Hyundai Galloper - orrán csak a stilizált G betűt formáló jelvény utal a koreai származásra, a megjelenés egyébként teljesen Mitsubishi

Egy lépéssel közelebb

Nálunk a Hyundai értékesítési hálózatában kínált Galloper-terepjárók a Hyundai-Mitsubishi-együttműködés termékei. A dél-koreai gyártó mindig egy lépéssel a Mitsubishi után jár, és rendszeresen a japánok gyártási programjából éppen kifutó Pajero gyártási licencét vásárolja meg. A közelmúltban megújult Pajeróval egyidejűleg a Galloper is továbblépett, s a most leköszönt japán terepjáró újdonságként jelent meg a Galloperek között. A rövid és hosszú tengelytávval, 3,0 literes V6-os és 2,5 literes turbódízel-változatokban készülő koreai autó elsősorban árával hódít az európai piacokon.

Offroad kupa

Jimny-fesztivál

A Suzuki spanyolországi importőre a spanyol gyártású Jimny-terepjárók népszerűsítése érdekében új versenysorozatot hirdetett. A Jimny Resin-Top-változatára épülő versenyautók motorja és sebességváltója teljesen szériaállapotú. A legjelentősebb változtatásokat a futóművön végezték: kicserélték a lengéscsillapítókat, a rugókat, és bukókeretet szereltek be. A futómű átalakításának köszönhetően 32 mm-rel nőtt a hasmagasság, a motort és a sebességváltót pedig megerősített takarólemezek védik.

Suzuki Jimny Resin-Top - vásárlói pénzdíjas futamon bizonyíthatják tudásukat.
Lada kombi

VAZ 111 - mélyről nyíló csomagtartóajtaja segíti a bepakolást. A limuzinnál sokkal harmonikusabb vonalvezetésű kombi megjelenését szériában kínált alufelnikkel és krómozott kipufogóvéggel dobják fel a spanyolok

Orosz doboz

A spanyol importőr a Lada 110-es sorozatának különböző felszereltségű limuzin- és kombiváltozatait állította ki. A Stawra Wagon néven kínált VAZ 111 típusjelű kombi egészen a hátsó ajtóig megegyezik a lépcsős hátú változattal. A nagy rakterű autó csomagtere alaphelyzetben 450 literes, a hátsó ülések előredöntésével azonban 1420 literesre növelhető. Az 1,5 literes négyhengeres benzinmotorok nyolcszelepes hengerfejjel 75, tizenhat szelepessel pedig 90 lóerősek. Az erősebb motor 190 km/órás sebességre gyorsítja az egy tonnánál nyolcvan kilóval nehezebb autót. A 120 km/órás tartós sebességre kalibrált fogyasztás mindössze 6,6 l/100 km.

Új motorok a Skoda Fabiában

Dízeltámadás

A Skoda Fabia is megkapta a Volkswagen-konszern dízelmotor-palettájának korábbi változatait. Az 1,9 literes dízelmotorok közül a szívóváltozat (SDI) 64, a turbótöltött TDI pedig 101 lóerős. Az erősebbik motorral 183 km/óra végsebességre képes Fabia 0-ról 100 km/órára 11,5 másodperc alatt gyorsul fel, átlagfogyasztása pedig 5 liter alatti. Újdonságnak számít a 101 lóerős, 1,4 literes benzinmotor kisebb teljesítményű, 75 lóerős változata is. Ezzel a motorral 166 km/óra a végsebesség, a gyorsulás pedig 13,8 másodperc.

Skoda Fabia - a változtatások csak a műszaki tartalmat érintették

Hyundai Atos Prime

Atos Prime - íves hátsójával az európai vásárlók kegyeit keresi

Divat Atos

A Hyundai az európai ízléshez közelebb álló megjelenést adott az öreg kontinensen kevéssé sikeres Atosnak. A Kia-Hyundai-egyesülés eredményeként Kia Vistóként is árusított Atos Prime leginkább hátuljában különbözik az elődtől. A változtatás a műszaki tartalmat nem érintette. A koreai piacon 0,8 literes motorral is kapható Prime az európai piacokon a továbbra is gyártásban maradó Atos egyliteres, 55 lóerős, hengerenként háromszelepes négyhengeresét kapja. Végsebessége 142 km/óra, a gyorsulás álló helyzetből 100km/órára 16,5 másodpercig tart.

Daewoo Mirae

Koreai jövőgép

A Daewoo angliai formatervező-központjában megrajzolt koncepcióautó a gyár 21. századi autóelképzelését tükrözi. A 4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,3 méter magas Mirae érdekessége az Activa fantázianevű irányítási rendszer, amely kamerákkal figyeli a vezető mozdulatait, így például a szellőzőrendszer bekapcsolható bármiféle gomb vagy kar használata nélkül, pusztán jelzésekkel. A távirányítással nyitható ajtajú gép különleges felszerelése a tetőbe épített napelemmel működő légkondicionáló rendszer.

Daewoo Mirae - kompakt méretű koncepcióautó, amely nem hajtásrendszerével, hanem megjelenésével és utastér-kialakításával hoz újat

Ford [email protected]

A Ford [email protected] - komplett híradástechnikai és házimozi - rendszert kapott

 

Csúcs-Galaxy

A Ford a Genfben debütált új Galaxy különlegesen felszerelt változatát állította a madridi stand középpontjába. A [email protected] fantázianevű modell híradástechnikai rendszerével tűnik ki a tömegből. Az utasok nemcsak telefonálhatnak és videózhatnak menet közben, hanem e-mailt is küldhetnek, és internetezhetnek is. A különleges kivitelt az elődjénél 17 százalékkal erősebb, 204 lóerős, 2,8-as V6-os motor hajtja.

Az Autó2 újság 2000/8. számában megjelent cikk rövidített változata