Biztonsági sorozat: a Mercedes C-osztály aktív és passzív biztonsága

C-durr

A stuttgarti konszern az új C-sorozat megalkotásakor nemcsak formai elemeket vett át az S-osztálytól, hanem a biztonság terén is közel került egymáshoz az alap- és a csúcs-limuzin.
A Crash-boxok feladata, hogy "önfeláldozóan" összegyűrődve felemésszék az ütközés energiáját. Alkalmazásukkal a későbbi javíttatás is olcsóbb, hiszen néhány csavar oldásával egyszerűen eltávolíthatók. A drága és bonyolult szerkezeti elemek nem sérülnek A megerősített ol- dalelemek a kar- dánalagútnak adják át az ütközési energia jelentős részét, így az utas- cella alakváltozása minimális
A két elülső (adaptív) légzsák felfúvódásának mértéke az ütközési sebességtől függ Intelligens övfeszítők - 15 km/órás ütközési sebesség alatt nem gyújtanak be, ilyenkor még elegendő az automata övek orsóinak blokkolása. Így elkerülhető a költséges csere
A lökhárítók alatti, nagy szilárdságú acélból préselt merevítők akár 15 km/órás ütközés energiáját is képesek felvenni. Ilyenkor csak a lökhárító és a merevítő szorul cserére, az egyéb karosszériaelemek sértetlenül ússzák meg a balesetet Az átdolgozott elülső futómű alumíniummerevítése tartja a kormányművet és a motortartó bakokat is

A McPherson-elvű, de annál bonyolul- tabb szerkezetű háromlengőkaros elsőkerék-felfüg gesztés a korábbi- nál stabilabb, és precízebben irányítható

Tág tartományban állítható fejtámlák az ostorcsapás okozta gerincsérülések ellen

A Mercedes C-osztály biztonságának hat fokozata

Nyerjen biztonságot, nyerjen Mercedes A-140-est!

Az Autó2 újság 2000/9. számában megjelent cikk rövidített változata