Oettinger A4 Avant

Agresszor

 


Oettinger Audi A4 V8 4.2 Sport - igazán durva Audi-tuningmunka. A felnik háromrészesek, a lökhárító hatalmas beömlőnyílásai mögött olajhűtők is várják a hűsítő levegőt

Az egyik legősibb német tuningcég, a Volkswagen- és Audi- specialista Oettinger fogta a legkisebb Audi-kombit meg a legnagyobb motort, amit a VAG-konszern kínálatában talált, és a kettőt összeházasította. Így egy igazi országúti romboló született, V8-as, 4,2 literes motorral, amely a maga 330 lóerő teljesítményével és 430 Nm nyomatékával 5,8 mp alatt éri el állórajttal a 100 km/órás sebességet. A V8-as motor, miként az eredeti négyhengeres, hosszában fekszik a motortérben. A teljesítmény mind a négy kerékre kijut, és hogy ne csupán értelmetlen gumiégetés legyen a bő gázadás eredménye, az autó elöl-hátul 8,5x19 colos felnikre húzott 245/35 ZR19 méretű abroncsokon gördül. A jelentős teljesítménynövelés miatt a karosszériát több ponton megerősítették, a rugótornyokat is merevítőkkel támasztották ki. Átdolgozták a fékrendszert, a gyárinál nagyobb tárcsákat szereltek elölre és hátulra egyaránt.

Opera S-Merci

A kifejezetten BMW-tuningolással foglalkozó Hamann-tuningműhely a múlt évtized elején a Mercedesre is szemet vetett. A csillagos gyár típusait azonban nem vehette a már bevezetett néven munkába, hiszen az a bajor rivális márka nevéhez kötődött. A problémát megoldva Opera Design néven új tuningcéget alapított, amely már nyugodtan nekiállhatott a Mercedesek spécizéséhez. A leányvállalat mára minden Mercedes-típusra kidolgozott programot, s kifejezetten látványos munkát végez a márka luxusautóin. Az S-osztály megjelenését elülső spoilerrel és kis hátsó szárnnyal dobták fel, a legvadabb változatban elölre 9x20, hátra 10x20 colos felniket rámolnak a kerékagyakra. Az S-osztály minden motortípusához ajánlanak erősítő kúrát. A legkisebb S320-as, V6-os motort 3,8 literesre duzzasztják, a növelt teljesítménye 286 lóerő és 410 Nm nyomaték - a teljesítményszint így eléri a gyári V8-as motorokét. Az ötliteres, nyolchengeres motorhoz kétlépcsős tuningot ajánlanak, a szelídebb után a motor 5,5 literes lesz 365 lóerő teljesítménnyel. A mélyebb beavatkozásnál 6 literesre növelik a motor hengerűrtartalmát, amely így 408 lóerőt teljesít, a nyomatéka pedig 622 Nm-re nő. A nagy luxusautót a hatalmas teljesítmény hat másodperc alatt tolja fel nulláról százra, míg a végsebessége közel 290 km/óra.

 

Ezüst fantom

 

 

Opera Design Mercedes S-osztály - elöl-hátul 275/30 ZR 20 méretű abroncsok felelnek az úton maradásért. A kipufogó rozsdamentes acélból készült sportrendszer, hátul négy ovális végcsővel

Steinmetz Vectra

Krómhatás

 

Steinmetz Opel Vectra - a sportfutóműkészlet 35 mm-rel engedte lejjebb a kasztnit. A felnik 8x17 colosak, a gumik mérete 235/40 ZR 17

A Steinmetz az Opel Vectra tuningolásánál kicsit komolyabbra vette a hangulatot, a sportos hatást keveri az elegánssal. A fényesre polírozott felnik és a króm kiegészítők megtörik a spoilerek keltette versenypályás hangulatot, olyanokat is a tuningolásra csábítva, akik eddig a nyers erő diadalát látták a feldíszített gépekben. Az autó teljes spoilerkészletet kapott, az eredeti lökhárítóra szerelhető elülső szoknya a cég szerint nagy sebességnél csökkenti az első tengelyre ható emelőerőt. A hűtőmaszk méhsejtrácsos, de újdonságként krómdíszítésű, a tükrök kéttar- tós formával készültek. A küszöbidomok alig térnek el az eredetiétől, a kis hátsó szárnyba pedig harmadik féklámpát szereltek - a felszerelésekor az eredeti lámpát lebontják a hátsó üveg mögül. Az eredeti hátsó dobot dupla csőben végződő sportmodellre cserélték. A belső térbe többféle díszítőkészletet ajánlanak, a vezéranyag lehet alumínium, fa, bőr vagy titánium.

Tuningles

A Jetex sportkipufogó-gyártó univerzális dobokat és hozzájuk illeszthető csőelemeket kínál, amelyekkel házilag is felszerelhető a kipufogó. A csövek 30-tól 90 mm átmérőig készülnek.

Az In Pro a BMW Z3 roadsterhez is gyárt szürke és fehér hátsó lámpákat.

A mov'it tuningcég a 15 colos felnik alá férő négydugattyús féknyereggel dolgozó tárcsafékeket készít minden autótípushoz.

Az Autó2 újság 2000/9. számában megjelent cikk rövidített változata