Teszt: Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive

Szívtipró

A 156-os nemzetközi eladási sikerét egy kisebb kategóriában kísérli megismételni a legendás olasz gyár.

Azonnal felismerhető, egyéni megjelenés, a meredek orr-részt a gyalogos- és biciklibalesetekből levont tapasztalatok is formálták, az alaktényező cw 32 Nem túlzott, de izmos oldalvonalak, nagy fém/üveg aránnyal
Finom anyagokból készül a semmivel sem összetéveszthető, igen jól használható műszerfal Alul a két oldalon külön-külön egyszerűen szabályozható klíma gombjai. Az egyik fiók (parkoló) -kártyatartó, a másik, kiengedve, az ital helye. A fémszín a sportosságot érezteti
A farrész sokak szerint a Peugeot 206 kópiája. A hátsó ablak alsó V-síkja mást mutat. A légáramlatok miatt a hátsó ablak gyorsan koszolódik A csomagtér megfordított padlólemeze műanyag tálcaként szolgálhat koszos, sáros holmik ideiglenes tárolására. A csomagtartó nyitógombja csak álló motornál nyitja a hátsó ajtót
Régi Alfák hangulatát idézi az örömautózás forrása, a műanyag hangszigetelő és díszburkolattal fedett, változó vezérléses, hengerenkénti négyszelepes, 120 lovas motor Igen jó pedálrend, a pedálkarok ívelése a mai vastag talpú cipődivatot is megengedik
Az ülések hajtogatásával növelhető a csomagtér Különleges, könnyen tisztítható műanyag találkozik az ízléses textíliával az ajtón. Az ablak- és tükörmozgatás gombjai jó helyen vannak, a Bose hifi-rendszer szólhatna sokkal szebben is, ez a minőség felesleges pénzkidobás, az Astra gyári rendszere szebben szól

Előnyei - hátrányai

Adatlap: Alfa Romeo 147

Az Alfa Romeo 147 1.6 és néhány konkurense

Az Autó2 újság 2001/2. számában megjelent cikk rövidített változata