Teszt: Renault Thalia 1.4 16V RT

Törökugrató

A Renault törökországi gyárában készült Thalia valószínűleg meglepi a magyar autópiacot is.
A Thalia elöl csak a lökhárító formájával tér el a Cliótól, a színre fújt műanyagból hiányzik a karcolásvédő gumicsík, az elülső sárvédők műanyagból vannak A domború hátsó szélvédő figyelembe veszi a jellegzetesen cliós formákat, a csomagtartóperem szárnyszerű kiképzést kapott, az osztott hátsó lámpatestek általános divatjegyeket mutatnak.
A Clio jól ismert, ízléses beltere köszön vissza a Thaliában, a kisautókra méretezett ülések átlagos testméretűeknek hosszabb úton sem kényelmetlenek A három fejtámlás, három darab hárompontos biztonsági öves hátsó üléstérben három gyerek is kényelmesen elfér. Az övek csatrögzítése és a szélsők megvezetése megkönnyíti az üléslap és a háttámla előrehajtását
Precíz kezelőszervek, jól olvasható műszerek a Clio Thaliában. Bal oldalon az elektromos fényszórómagasság-állító, a hátsó ablakfűtés-kapcsoló és a tükörállító joystick látható. Az egyetlen lerakóhely a műszerfal tetejére került A jókora kesztyűtartóban pohártartó mélyedések is vannak
Az ablakemelő kapcsolókért előre kell hajolni. Jobbra a bezáródó ajtókat nyitó billenőkapcsoló van. A belső keringetésre kapcsolt állapotban nem elég hatásos a ventiláció A csekély szövetbetét ellenére esztétikus az ajtók kárpitozása, térképzseb csak elöl van
A háttámla csak egyben hajtható előre, alja lépcsőt képez a csomagtartó síkjában Az elsősegélycsomag a hátfal mögötti üregben biztos helyen van. A csomagtartó több kategóriában is rekorder
A duplaoptikás lámpatest az RT-felszereléshez alapáron jár, alatta a motortér levegőztetőnyílása látható A tizenhat szelepes motor általában csendesen és mindig vibrációmentesen forog. A jó áttételű váltóval meglepően harciasan viszi a Thaliát

Előnyei - hátrányai

Adatlap: Renault Thalia 1.4 16V RT

A Renault Thalia és néhány konkurense

Az Autó2 újság 2001/3. számában megjelent cikk rövidített változata