Interaktív biztonsági megoldások a Renault–nál

Emberi gép

Az autózás biztonságosabbá tétele soha nem volt olyan fontos, mint napjainkban. Az új megoldások versenyt futnak a gyors motorizációval és a szintén gyorsan emelkedő felelőtlenségi mutatókkal.

A világ vezető autógyártói nemcsak az ütközés utáni életvédelmi megoldásokat fejlesztik, hanem az esetlegesen bekövetkező balesetet is megpróbálják megelőzni az autó védelmi rendszerének aktivizálásával. A vezetőtől független gépi felkészülésről a Mercedesnél „pre-safe”, elővéd nevű rendszer gondoskodik, a Toyota pedig „pre-crash safety”-nek (ütközésmegelőző biztonságnak) nevezi az elhárítórendszert. A Renault, amely pillanatnyilag a legtöbb ötcsillagos töréstesztű autót gyártja a EuroNcap-törésteszt eredményei alapján, átfogó biztonsági stratégiát tett közzé. A francia gyár, miután a passzív életvédelemben világelső helyre került, a meg-előzési, tehát az aktív védőrend-szerek működési tartományát gondolta át. Szinte ultimátumszerűen hozta nyilvánosságra azokat a megoldásokat, amelyek jóformán kötelezően bekerülnek vagy már benne vannak az autóiban.

Nagyobb képAz ütközésjelező rendszer és a műszerfali figyelmeztetések
(Nagyobb képért kattintson az ábrára!)
Nagyobb képAz adaptív sebességszabályozó radarral méri a követési távolságot és a relatív sebességet. Automata váltónál (kis kép) visszakapcsol
(Nagyobb képért kattintson az ábrára!)

Kitörésgátló túlkormányzási korrekcióval, a működő fékeket szín jelöli

Nagyobb képEnyhe túlkormányozottság, Nagyobb képKözepes mértékű túlkormányozottság
Nagyobb képErős túlkormányozódás Nagyobb képKifarolás

Ahogy működnek

Az Autó2 újság 2004/2. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2004.
februári száma


A Luxusautó
2003/2 száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!