Inkognitóteszt: segélyszolgálatok a fővárosban

Erős mezőny

Új autóval is előfordulhat, hogy valamilyen hiba miatt megmakacsolja magát, nem indul, vagy egyszerűen leáll. A vezető ilyenkor a segélyszolgálatoktól remélhet gyógyírt. A budapesti „mozgó szervizek” jól vizsgáztak az Autó2 tesztjén.
Nagyobb kép Az úrvezető gyakran tehetetlen, csak egy felkészült szakember segítségében reménykedhet Nagyobb képA lecsúszott vezeték nem okozott problémát a többségnek

Néhány ével ezelőtt, amikor a városképet a Ladák, Daciák, Wartburgok és a Nyugatról ránk szakadt matuzsálemek határozták meg, jó üzletnek számított a segélyszolgálat, hiszen ezekkel az autókkal szinte bármelyik pillanatban történhetett valami. Ahogy frissült az autópark, csökkentek a helyszínen is kijavítható kisebb hibák; egy befecskendezős, számítógép vezérelte autó motorterében már nem igen matatnak a szakik. Persze a fővárosban még mindig találhat segítséget, aki rászorul. S hogy meggyőződjünk róla, milyen munkát végeznek a segélyesek, álruhát öltöttünk, és nyolc telefonszámmal, valamint egy 1500-ös Ladával nekivágtunk a segélyszolgálat-összehasonlító tesztnek. Olyan hibát választottunk az öreg jószágon, ami nem látszik rögtön, de egyszerű orvosolni, ugyanakkor fel is ültethetik vele a laikus autóst. Egyszerűen lecsavaroztuk a kormányoszlop burkolatát, amely magában rejti a gyújtáskapcsolót is. Lehúztuk az egyik vezetéket, így elértük azt, hogy az indítómotor forgott ugyan, de gyújtás nem lévén, a szovjet négyhengeres nem indult be. A műszerfal visszajelző lámpái sem világítottak. A Ladával minden esetben a VII. kerületi Bethlen Gábor utca közepén táboroztunk le, hogy egy-egy szerelő kiérkezésének idejét viszonyítani tudjuk a többiekéhez. A próbahívásokat hétköznap reggel és kora délután közötti időpontokban bonyolítottuk. A telefonszámokat az internetről és a telefonkönyvből válogattuk. A hívások alkalmával csupán annyit közöltünk: nem indul az autó, az indítómotor csak „köszörül”.

Segélyszolgálatok Budapesten
  Magyar Autóklub* Lada Assistance Papp Jenő és fia Hungária Autómentő Pirik Attila Főtaxi autómentés A.A. autó-mentés Star segély
Ígért érkezési idő (perc) 30 20-25 40 40-50 15-20 30 30-35
Valós érkezési idő (perc) 25 33 38 48 16 45 41
Javítás ideje (perc)** 10 18 12 13 11 13
Elhárítja-e a hibát igen igen igen igen igen részlegesen
Ígért mentési díj (Ft) 1500 vagy 6250 1500 vagy 6250 3500 kiszállás, 3500 óradíj 4000 kiszállás, 4000 óradíj 10000, valamint alaktrész-költség 7500 kiszállási díj 6000 8750
Valós mentési díj számlával (Ft) 1500 vagy 6250 1500 vagy 6250 4000 kiszállás, 4000 óradíj 10000 kiszállás, 5000 óradíj 7500 kiszállás, 1500 óradíj 6000 kiszállás, 6000 óradíj 8750
Modor, tájékoztatás*** 3 4 4 3 3 3
Vállalási időszak (óra) 0-24 0-24 0-24 0-24 0-24 0-24 0-24 6-22
Értékelés Ajánlott   Ajánlot   Ajánlott Ajánlott Ajánlott feltételesen Ajánlott
* A Magyar Autóklubnál az eltérő tarifák a klubtagság esetén, illetve anélkül érvényesek
** Az ott töltött idő javítással, számlaadással        
*** 5-ös skálán, legrosszabb az 1-es osztályzat        

Az Autó2 újság 2004/1. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2004.

januári száma


A Luxusautó
2003/1. száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!