Az Autó2 újság cikkének rövidített változata
Frissít a Renault


Renault Scenic - orr-részével
a Mégane-sorozathoz igazodik

A Mégane-sorozatról leválasztott Scenic, a család többi tagjától függetlenül, csak most, hónapokkal később áll át az új modellévre. A három év utáni első ráncfelvarrás a kategória-konkurensek felbukkanása után sokkal hangsúlyozottabb, mint egyébként az első simítások szoktak lenni. Elöl a nagyobb lámpákról ismerhető fel azonnal hátul a lámpák és a lökhárító lett más. A nagyobb kerekek méretesebb és hatásosabb fékeket rejtegetnek.

Scenic-vonalváltás


A rakodás egyszerűsítésére a hátsó
üveg az ötödik ajtó nyitása nélkül is felhajtható

A korábbiakhoz képest az alapfelszerelés is bővebb lett, a biztonságosságot hátsó överő-határolóval fokozták. A kétliteres, változóvezérléses, 140 lovas csúcsmotorral és az 1,6-os 110 lóerőssel együtt az új 1,4-es 95 lóerőst is kínálják; maradtak az 1,9 D és dTi (65 és 100 LE) dízelek. Magyarországra az új változat október közepén érkezik, árát az elődénél kicsit magasabbra tippelik.

Kétes dicsőségünk


Enyveskezű országok listája - felfelé a lejtőn

Óva intenek tőlünk

Európa legnagyobb példányszámú autóslapja, az ADAC Motorwelt olyan összeállítást közöl, amelyik az autólopások szempontjából legveszélyesebb országokat listázza, állítja sorrendbe. Az 1998-as tanulságok alapján - akkor 18 000 németnek az autóját lopták el külföldön - ebből 7000-et csak Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Magyarországon. A hír szerint az új állapotú VW, Audi, Mercedes és BMW a slágerautó. Magyarországról, még ha a tulajdonosa meg is találja a lopott autót, akkor sem kaphatja vissza, tesszük hozzá (lásd A2 1999/8. 52. old).

Opel-változás

Az Opel nemcsak frissíti, hanem fejleszti is az Omegát. A legnagyobb Opel 2000-től a Chevrolet Corvette-ből átemelt 5,7 literes, 310 lovas V8-as motorral is készül. A modellfésülés után egyébként az alkatrészek egyharmada lesz más, ez kívülről az asztrásított orr-részen, a gépháztetőn, a hűtőrácson és a lámpákon látszik a legjobban.


Opel Omega - családibb jegyeket mutat

Lép az Omega

Az alapmotor az új 2,2 literes, 16 szelepes, csupa könnyűfém négyhengeres lesz 144 lóerővel, a gyártás rajtjáig a 211 lóerős, 3,0 literes, V6-os marad a legerősebb. A dízelkínálat 100 és 130 lóerős.

 


A műszerfalon a középkonzol nagyot változott.
A légkondicionáló és az aktív fejtámla
minden változatban szériaszerelvény

Smart-fejlesztés

Smart kabrió -
a hátsó oszlop
a bukókeret
szerepét tölti be

Jövőre nyit

Jövő tavasszal már piacon lesz a Smart kabrióváltozata. A puha tetőt elektromotoros tolótetőhöz hasonlatosan mozgatja az elektromosság. A nyitott kétüléses az alapváltozatra épül, 0,6 literes, háromhengeres, 55 lovas motor hajtja.

Bugatti túl a próbán

Az 1999-es Genfi Autószalon sztárja az EB 218, a Bugatti új korszakának Italdesign tervezte harmadik autója a korábbi Forma-1-es versenyző, a francia Paul Frére vezetésével vizsgázott. Az alumíniumvázra szegecselt, alulemez karosszériás Giugiaro-munka az Audi 555 lóerős, W18-hengerese, az Audi A8 sebességváltója és felfüggesztései felett feszül.

Mozog a tanulmány


Bugatti EB 218 - az immár a VW tulajdonában vándorolt négyajtós limuzin megjelenésével, különlegességével csak a legendás Bugatti Royale-éhoz fogható. A volánnál Paul Frére, mellette a főnök Giorgio Giugiaro fia, Fabrizio

A Hella fényesít

Hella-spoiler Astrára, oldalvilágító fényforrással - a cég szerint segíti a baleset-
megelőzést

Oldalütközések ellen

A Hella az Opel Astrákra olyan spoilert tervezett, ami nemcsak díszíti az autót, hanem sarkaiba épített fényemittáló diódákból készített lámpája - a gyári propaganda szerint - az éjszakai oldalütközések elkerülését is segítheti. A nemzetközi előírások 1996 óta engedik meg oldaljelző fények elhelyezését.

Turbó-Porsche

A Porsche a 911-es turbóváltozatát Frankfurtban mutatja be. A 3,6 literes biturbómotor 420 lóerőt ad le, és mind a négy kereket hajtja. Szériaszerelvény a kitörésgátló is. Ezzel a fegyverzettel, a hatfokozatú kéziváltót kapcsolgatva 4,2 mp alatt lehet százra gyorsulni, a végsebesség 305 km/óra.

Izompacsirta


Porsche 911 Turbo - elölről a nagy légbeömlőkkel, hátulról a módosított, kiereszthető szárnnyal mutat újat

Renault összkerékhajtással

A világ első alsó-középosztályos négykerékhajtásos egyterűjét mutatta be a Renault a Scenic RX4 változatával. Szabadidősebb, marconább a megjelenése, és különösen hátulról más, a hátfal ablakát villanymotor mozgatja, az egész ajtó pedig oldalra nyílik. Az állandó hajtás elektronika vezérelte viszkokuplungon át éri el a hátsó tengelyt. A hajtáslánc fejlesztésében az osztrák Steyr-gyár is részt vett. A hasmagasság 12 centivel emelkedett, a kerekek 16 colosra nőttek, a hátsó futóművet alaposan áttervezték.

Itt a Scenic 4x4

Renult Scenic RX4 - négykerékhajtású szabadidőautó 2,0 literes (140 LE) és 1,9 literes (105 LE) dízelmotorral

Olasz Mitsubishi

Mitsubishi Pinin - először kemény,
később vászontetővel is

Pajero Pininfarina

Néhány hét múlva piacra lépnek az első mini-Pajerók a Pininfarina olasz üzeméből. A modell 1998 júniusában Japánban Pajero Io néven jelent meg, az olasz gyártás a 3,67 m-es háromajtóssal indul, a 3,97 méteres ötajtós 2000 őszén gördül le a szalagokról. A fixtetős, rövidebb karosszériás mellett később a vászontetős is megjelenik. A nyers karosszéria a Pininfarina grugliascói fő üzemében készül, a végső formát az új telepen (San Giorgio Canavese) nyeri el.

Kulcs helyett kártya


Visteon csipkártyarendszer. A kulcshelyeket (1)
az antennák (2) segítségével nyitja a kártya (3)

Nyit és indít

A Visteon a Mercedes-Benz S-osztályban alkalmazott csipkártyás, kulcs nélküli zár, csomagtérnyitó és indításműködtető rendszert dolgozott ki. A hitelkártya méretű lapocska információit a visszapillantó tükrökben, a hátsó lökhárítóban és a sebességváltó mellett elhelyezett antennák olvassák ki.

Michelin-újdonság

Több megoldás is született már arra, hogy lapos gumikkal is célba lehessen jutni, és most a Michelin szintén ilyet dolgozott ki. A Michelin PAX-rendszere meggátolja, hogy a leeresztett gumi leugorjon a kerékről. A lapos gumi a felnire szerelt biztonsági betétre fekszik fel, és ezen 80 km/órás sebességgel, teljesen lapos gumival is 200 km-t lehet megtenni.

A defekt vége


Michelin PAX-gumi - a betétre felhasaló lapos gumival 200 km-t is lehet autózni

A Philips autórádió vége

Jön a VDO Dayton

Miután tavaly az elsősorban autóműszereiről híres Mannesmann VDO átvette a Philips autórádió gyártását (a Philips Car System-et), a továbbiakban az autóaudió, a navigációs és az egyéb távközlési rendszerek a teljesen új VDO Dayton márkanéven jelennek meg a piacon.

mail4265.gif (4196 bytes)Kérés

1. Melyik gumimárkát tartja a legjobbnak?
2. Melyik motorolajat tartja a legjobbnak?
3. Ön szerint melyik márka
nyújtja a legkedvezôbb garanciát?
4. Ön szerint melyik márka
műszaki megoldásai a legélenjáróbbak?
5. Ön szerint melyik márka gyártja
a legelegánsabb autókat?

Fülesjárat

A DaimlerChrysler, a Ford, a GM, a Renault és a Toyota együttműködési szerződést írt alá, amellyel egymás között szabványosították elektromos hálózatuk összetevőit, még az üvegszálas optikai rendszert is beleértve. A közös alkatrészek az árakat és a javítási költségeket csökkentik.

A Renault gyártani fogja a Clio Sport V6 24V középmotoros versenyautó utcai változatát. A különleges és drága gép korlátozott számban készül majd.

sen egy városi kisautó gyártását latolgatja. A kis autó a Smart későbbi négyülésesével konkurálna.

A Volvo sportos négyajtóson, a BMW 3-as sorozatának ellenfelén dolgozik. Az S60-as jövő év őszén mutatkozik be.

A Renault Mégane Scenic alapította kompakt egyterű kategória eladása az év első felében 26%-kal növekedett, és a prognózisok szerint jövőre már többet adnak el belőle, mint nagyobb méretű társaiból. A Fiat és a Ford tárgyalásokat kezdett közös motor és sebességváltó gyártásáról Indiában az ottani gyáraik együttműködésével. A helyszín legvalószínűbben a Fiat indiai (Kurla) telepe lenne. A benzines alapja az 1,2-es Fiat Fire-motor, a dízel az 1,7-es Fiat-turbódízel. Az ott készülő motorokat a Fiat Uno és Siena modelljeibe építik, a Ford az Escortokban és az Ikonokban használná.

Visszahívták

A Ford valamennyi, 1999 márciusáig gyártott Focus modelljét hívja szervizeibe, Európában összesen 160 000 darabot. Információink szerint a Magneti Marelli-generátorba korróziós hiba miatt víz szivároghat, és ez olyan feszültségváltozásokat okozhat, amelyek a műszerfalvillogásról, vagy a fényszóró ingadozó fényerejéről ismerhetők fel.

A Yamaha 6600 YZF-R1 motorkerékpárt hív szervizeibe. A gyár szerint a hűtőrendszer egyik csöve szivároghat.