Toyota-kísérlet

Működő jövő

A leginkább konzervativizmusáról ismert Toyota már az autózás jövőjén dolgozik. A világ első szériahibridje, a Prius után az elektromos autót is mindennapossá tette.

Fémkarosszéria a Toyota alkatrészbázisán alapuló elemekre építve. Biztonsági szempontokból megfelel Európa, Japán és az USA előírásainak

A viszonylag nagy, de könnyen nyitható ajtó a jó használhatóság egyik eszköze. Fordulási sugara 3,9 m

Kicsinysége ellenére is légies a városi forgalomra kiképzett karosszéria.
A tankoló oszlopai kísértetiesen emlékeztetnek a benzinkutakra

Villanymotor a belső égésű helyén. Teljes hangtalanságával a gyalogosokra veszélyes lehet Az elektromos csatlakozó. A "kútról" vett árammal 1 óra a töltési idő, a háztartási hálózatról 2 óra alatt tölthető fel
Az utastér szigorúan kétszemélyes, a cseppnyi csomagtérből még
az elektronika is elvesz helyet
A hátsó ablakhoz érintett hitelkártyával nyithatóak az ajtók

MŰSZAKI ADATOK

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata

Váltóáramú szinkronmotor.
Teljesítmény: 18,5 kW.
Nyomaték: 76 Nm.
Akkumulátor: nikkel-metál-hidrid.
Töltés: 100 V vezetékes hálózat
(Japánban), vagy 200 V induktív úton.
Hatótávolság: 100 km (városi használatnál).

Hossz x szélesség x magasság:
2790x 1475x1605 mm.
Tengelytáv: 1800 mm.
Menetkész tömeg: 770 kg.