Teszt: VW Beetle 2.0i

Dugattyúk Hollywoodnak

 

Mindenki azt hiszi, hogy feltámadt a Bogár, pedig csak nosztalgia borítja fel az agyunkat.

Ősi formák high tech-tartalommal. A négytárcsafékes futóművet blokkolásgátló, elektronikus diffizár és kitörésgátló felügyeli. Az autó elejének és végének helyét meg kell tanulni, az átláthatóságot a masszív A-oszlop nehezíti.

Még a marketingmargaréta is hasonlít az eredeti virágra. Kedves ötlet az autóban A Beetle minden porcikája azonosul az eredeti Bogár formavilágával. Ami az illesztések pontosságát, a fényezést illeti, a karosszéria a mai autógyártási átlagot jóval meghaladó kivitelű
Az űrkorszakot idéző fém- és műanyag burkolatok a formák miatt megőrizték kapcsolatukat az autógyártás múltjával. A kormány két irányban állítható, az egyszerűséget imitáló műszerfalon és órán minden megtalálható, amire a vezetőnek szüksége van. A váltókarról kormányhoz emelt kéz beleütközik a kiálló konzolba A rövid fém váltókar könnyen és pontosan működik, előtte rakodóhelyek találhatóak
Az utas előtt ott van a régi kapaszkodó, felette légzsák rejtőzik, alatta a kesztyűtartó minimáligényeket elégít ki A régi kétszelepes 2,0 literes motor sem mai darab, de meglepően szépen forog, gázérzékeny, és jól repíti a Beetle-t. Városban pazarlóan (11,8 l/100km) fogyaszt
A szűk hátsórészbe könnyű a bejutás. Az utastérben jó az anyagminőség és a kidolgozás. Négy légzsák, överő-határoló és -feszítő, jó fejtámlák a passzív biztonság egységei

A csomagtartót elektromos úton távkapcsolóval és kézzel is lehet nyitni. Az emblémakifordítás és alatta a zárszerkezet finom munka

Kicsi és előnytelen a csomagtartó, pontosan olyan, amilyet ilyen autóformától el lehet várni. A háttámla egyben dől előre A csomagtér ülésdöntés után sem valami nagy, de a műanyag tálca praktikus védelmet jelent az aljában

Műszaki adatok

Előnyei - hátrányai

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata