Összehasonlító teszt: Citroën Xsara 2.0 Hdi, Citroën Xsara 1.6i SX

Háziverseny

Megéri-e a hasonló teljesítményű benzines helyett a vadonatúj fejlesztésű közös csöves dízelt venni?

A közvetlen befecskendezésű, közös csöves dízelmotor halkabb, mint a hasonlóan 90 lóerős benzines társa, nagy nyomatékát kis fordulatról adja. Sokkal takarékosabb, mint az 1,6-os benzines

A 8 szelepes, alumínium hengerfejű benzines hangja pörgetve kissé morgósabb, mint a dízelé, a munkavégzéshez viszont pörgetni kell
Egyformák a beltéri
jellemzők: a vaskos, jó fogású kormány mögött esztétikus, de kemény a műszerfal. A középre tett ablakemelő jobb helyen van, mint az ajtóban, de meg kell szokni. Az utaslégzsákért fizetni kell

Mindkét modellt a tágasság és a jó minőségű kárpitok jellemzik. Az ülések kényelmesek, kellőképpen tartanak. A lábtér és az oldaltér az átlagosnál nagyobb, az ülést gyorsan össze lehet hajtogatni, a megnövelt csomagtér nagy és praktikus kiképzésű

Közös előnyök

Közös hátrányok

+ Ízléses, divatos karosszéria
+ Kényelmes, tágas, esztétikus utastér
+ Jó rugózás
+ Biztonságos menettulajdonságok
- Nehézkes tolatási
hátralátás
- Kemény műszerfal
- Csak vezetői légzsák
- Extravásárlási
kötelezettség

Összehasonlító műszaki táblázat

A felszerelés ára

Interaktív ponttáblázat (Microsoft Excel táblázat)

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata