HÍREK

Smart Roadster

A Smart nyitott kétülésesét (roadsterét) a kabrióváltozattal együtt Frankfurtban mutatták be. Az egyelőre csak modellértékű darabról is jól látszik, hogy a biztonsági Tridion-vázrésszel, annak megvillantásával és a rátett műanyag ruhával a szériaváltozat építési elvét követi. A 600 cm3-es turbómotor a City-Coupéből jön, a felfüggesztések mások, elöl McPhersonokon, hátul kis változtatással a City-Coupé DeDionjain utaznak a kerekek.

Nagyra nyit

Smart Roadster - 3223 mm hosszú és mindössze 1170 mm magas tanulmányautó. A fémszínű része a Tridion biztonsági váz

Balassagyarmati Delphi

Kompresszor születik

A világ legnagyobb autóalkatrész-gyártója, a Delphi Automotive Systems egyik részlege és a Japánban székelő Calsonic Corp. vegyesvállalata zöldmezős légkondicionáló-kompresszor üzemet épít Balassagyarmaton. A gyártandó változó hengerűrtartalmú kompresszorok a legújabb generációt jelentik. A 14 000 m2-es üzem 2001 első negyedétől termel, kezdetben 140 dolgozóval, később a létszám 400-ra emelkedik, és évi 1 millió kompresszor készül majd itt.

Hella-akció

Fényesebb tél

A Hella Hungária a rosszabb látási viszonyok közeledtével 5-10% kedvezménnyel árusítja Comet FF köd- és távfényszóróit és a legújabb fejlesztésű kisméretű, köralakú Micro-DE ködfényszóróit.

A legnagyobb Audi

Az Audi kifejezetten reprezentatív célokra nyújtotta meg a biztonságra, biztonságosságra legigényesebb vevőkör számára az osztályában e kritériumokkal élenjáró, felsőosztályú prémiumkategóriás A8-at. Az 5164 mm-es hossz alatt a tengelytáv 130 mm-rel nőtt, hogy a hátsó utastér 70 mm-rel megnövelt lábtere a kényesebb helyigényeknek is megfeleljen. A napjainkban utcára lépő négykerékhajtásos újdonság gyártása egyelőre a 4,2 literes, hengerenkénti ötszelepes, 310 lóerős, csupa könnyűfém motorral indul.

Sofőrrel az igazi

Audi A8 nyújtott változat - fontos embereknek, kormányköröknek. A négykerékhajtás, a könnyű és igen merev, páncélozható könnyűfém karosszéria versenytársaihoz mérten a legkisebb baleseti kockázattal és a mindenkori útviszonyok közepette a legnagyobb valószínűséggel garantálja a célba jutást

Honda-hibrid

 

Honda Insight - világelső 0,25-ös alaktényezőjével, végsebessége 180 km/óra. Az elektromos hajtást csak akkor használja, amikor a gyorsításhoz feltétlenül szükséges

Még az idén a piacon

A Toyota Prius után a Honda Insight már a második japán szériagyártású hibrid, ráadásul ez utóbbi még az idén piacra lép Európában. A tanulmányautó megjelenésű Insight a Priushoz hasonlóan veszteséges lesz, de a Honda azt reméli, hogy két éven belül a mennyiségi gyártás meghozza a hasznot. A kétszemélyes autó fogyasztása 3,4 l/100 km, és CO2-kibocsátása mindössze 80 g/km, míg az Európai Bizottság megegyezése szerint az európai gyártók 2008-ra is csak a 140 g/km-es értéket tervezik. A gyár novembertől 19 100 dollárnak megfelelő pénzt kér érte Japánban. A 812 kg tömegű jármű karosszériája alumíniumból és műanyagból épül. Motorja 1,0 literes, 3 hengeres, 70 lovas, 20 kg-os nikkelmetálhidrid Panasonic-gyártmányú akkuját a Toyota szállítja.

A Renault a minőségért

A Renault nemzetközileg versenyezteti diagnosztáit. Magyarországon a hibafelismerési versenyen összesen 32 kiválóan képzett szerelő vetélkedett, hogy eljusson a párizsi döntőig. A kétfordulós hazai versenyt a Renault Baumgartner alkalmazottja, Lukácsi Zoltán nyerte, és ezzel eljutott a párizsi döntőig, sőt kétszemélyes hétvégét is nyert a francia fővárosban. A 17 ország versenyzői közül a győztes kétszemélyes hétvégét tölthet Európa egyik szabadon választott fővárosában.

Versenyszellemben

Renault-szakemberverseny Magyarországon - hogy a minőség ne ismerjen határokat

Az évszázad autója

Finiséhez ért "Az évszázad autója" - választás,

Tessék szavazni!

de még nem késő, hogy olvasóink is szavazzanak az internet www.cotc.com címen. Az eddigi szavazatok alapján a Citroën lehet a legbüszkébb, mert egyedül ennek a márkának van három autója versenyben: a Traction Avant, a 2 CV és a DS.

Három korszakos Citroën a "Car of the Century" díjért

Lancia és Fiat internetről

A Lancia az Y [email protected] modelljét először árusítja internetről. A Lancia bizonyos országokban felrakott saját oldaláról - a megadott lehetőségekkel élve - mindenki saját magának állíthatja össze autóját, hogy aztán egyetlen egérkattintással meg is rendelje azt. A formaságokat az így megadott kereskedőnél lehet lebonyolítani, és az autó is ott vehető át. Csak Olaszországban a Fiat a Barchettát árulja az internetről www.barchettaweb.com címen; a Barchetta Web-kiadás kizárólag a hálóról vásárolható, bizonyos mértékig a vásárló összeállította szereltséggel. Az előleget hitelkártyával kell rendezni, később az ügyintéző házhoz megy, hogy a papírmunkát elvégezze.

Egérkattintásra

Barchetta Web - a vásárlójelöltek egy teljes hétvégére, ingyen teletankkal, a kereskedőtől vehetik át az autót

Stabilabb Ford

Ford Focus kitörésgátlóval - a kikapcsolható-
ságával próbára tett elekronika tesztünk során érezhetően kedvezően befolyásolta a vezethetőséget

Focus: nem tör ki

A Mercedes-Benz A-osztály után a Ford is felszereli kitörésgátlóval középosztályos autóját, a Focust. A Ford a kitörésgátlást a korábbi "az-autó-uralkodik-a-vezetőn" beállítással szemben a nagyon jó sajátkormányzási Focusban úgy hangolta, hogy a vezetés élménye a lehető legkevésbé csorbuljon, és a stabilitás javuljon. A Ford kitörésgátlóját az autóipar egyéb területén egyre aktívabb gumigyár, a Continental tulajdonába került Teves gyártja. A 990 márkás felárért kapható elektronika az 1,6-2,0 literes benzinmotoros változatokba rendelhető.

Újabb Peugeot dízel

A Peugeot-Citroën-csoport közvetlen befecskendezésű, közös csöves dízelmotorja elérte a 206-os modellt. A 90 lovas HDi-t a Peugeot-hoz októberben Franciaországban vették listára, ma már több országban rendelhető a Peugeot 206-oshoz. Tulajdonságairól rövid franciaországi próbán győződhettünk meg. Az indítást követő percekben, a motor felmelegedésével együtt szűnt meg a dízelhang, ezt követően még magas fordulatszámon is csendes maradt a motor. A töltőlevegő visszahűtő nélküli, 1 baros töltőnyomással már 1800-as fordulatszámnál jelentős húzóerővel mozgatja az autót. Az 5000 feletti leszabályozási fordulatszámig olyan gyorsan pörög fel a motor, mintha benzines lenne. A 205 Nm-es maximális nyomatékból 180, 1600 és 3500/min között használható. A 206 futóművét a nehezebb motor miatt kissé felkeményítették, és a nagy nyomaték miatt hosszabb végáttételt alkalmaznak. A gyári adatok szerint a fogyasztás országúton 4,1 l/100 km, az olajcsere 20 ezer kilométerenkénti, itthon februártól rendelhető.

Közvetlen befecskendezés a Peugeot 206-ban is

 

Peugeot 206 Hdi - elektronikus gázpedállal, 1350 baros befecskendező-nyomással. A vezértengely görgős himbákat mozgat. A motor kevés veszteséghője miatt az utasteret kiegészítő fűtőbetét melegíti

Fülesjárat

A Toyota is Lengyelországba megy. A japán gyár 92 millió dollárt fektet be az ország déli részén építendő alkatrészgyárba. A 300 embernek munkát adó üzemben évi 250 000 sebességváltó készül majd az Avensis-, Corolla- és Yaris-változatokba.

A Magneti Marelli, a gyűjtőcsöves közvetlen befecskendezési dízelrendszer feltalálója ennek az elvnek a második generációját is kidolgozta. A cég még nem döntötte el, hogy ezt a szisztémát dobja-e piacra, vagy ugyancsak saját közvetlen benzinbefecskendezési kivitelét mutassa-e be előbb 2001-ben.

Az év végéig az Audi valamenynyi modellje kitörésgátlót kap. Míg a TT- és az S3-modellekben már szériaszerelvény lesz, a legtöbb négyhengeres és dízelmotoros változatban felárért mérik.

A Nissan az első japán gyártó, amelyik európai gyártásával elérte a milliós darabszámot. A gyár az 1992-től Angliában (Sunderland) készített Micrával lett rekorder, azzal az autóval, amiből eddig a világ 40 országában több mint 2 milliót adtak el.

A VW és a Porsche közös szabadidő-terepjárójának VW-variánsát Pozsonyban gyártják majd, a Porschét pedig képzetmegfontolásokból Lipcsében, egy teljesen új üzemben. Mindkét autót a pozsonyi VW-gyárban fogják fényezni. Gyártásuk 2001-ben indul.

A Toyota Supra következő generációja a jelenleginél kisebb és könnyebb lesz, csukható-nyitható merev fém teteje pedig a Mercedes-Benz SLK-éhoz lesz hasonló.

Visszahívták

A Saab 9-3 kupé- és kabrióváltozatából 18 400-at érint az a viszszahívási akció, amit a hátrafelé beszállás megkönnyítésére kialakított elülső ülés hibája miatt rendelt el a gyár. Az előretolt ülés helyére állítva ugyanis nem mindig rögzül megfelelően.

A Rover valamennyi, legalábbis Németországban eladott II. sorozatú Land Rover Discovery-t visszahívja, mert erős fékezéskor az ABS szivattyújának reléje behúzva maradhat, ennek következménye pedig enyhe rángatásos remegés lehet

Anyagtorlódás miatt csak most tudjuk közölni az augusztus 30-án keltezett következő visszahívásokat. A VW összesen 270 000 1998-as Passatot hív vissza a kormányösszekötő gömbcsuklók idő előtti elhasználódása miatt. Ez a hiba az Audi A4, A6, A8 modelljeinél is előfordulhat, és a visszahívási akció 158 000 Audira vonatkozik. Az ellenőrzés és a javítás teljesen ingyenes. Magyarországon a Porsche Hungaria 777 Passatot és 300 Audit szólít szervizeibe.