Teszt: Mazda Premacy 1.8i TE

A kompakt egyterűek sikere a Mazdát sem hagyta hidegen, luxusmodellel mutatkozik be a piacon.

Csalogatás

Az új ruha alatt a Mazda 626-os motor- és futóműtechnikája található. Az A-oszlopból kihúzható antenna kissé avítt megoldás, a légterelő-körbeépítés nem szériafelszerelés


Buborékablak és feltűnően divatos hátsó lámpák "zárják" a Premacyt. A lejtő tető ellenére hátul is bőséges a fejtér. A féklámpa a tetőszárnyban van, amely nem szériaszerelvény

A műszerfal kemény, de nagyon jó minőségű műanyag borítást kapott, esztétikus és jó minőségű a kivitelezés. Nem zavar, hogy csak kevés a textilkárpit. A fejtámla távol van a fejtől Néhány, kormány mögötti kapcsoló elhelyezése nem szerencsés, használatuk elvonja a figyelmet
Az utasülés alatt praktikus fiók van, a sebváltógombot bőr borítja, az italtartó kézre áll

A három önálló hátsó ülés támlája dönthető, mindegyikhez hárompontos öv és állítható fejtámla tartozik. Az első ülés oldalának felső részéből a testet és a fejet is védő oldallégzsák szabadulhat ki

Az A-oszlop aljában az ablak csökkenti a takarásban levő teret, sok autónál hiányzik ez a megoldás. A visszapillantó tükör házának mélyedése a tükörlapot hivatott tisztán tartani A kerékjáratok szűkítik a rakteret, amelynek anyagai és kivitele utastérminőségű
A csomagtérpadló eltávolítása után jól látszanak a hevederek és a szükségkerék körüli rekeszek. A tértakaró három helyzetben rögzíthető A 12 kilós üléseket pillanatok alatt ki lehet venni, helyükön hatalmas tér marad, de a rőgzítővályúk letakarása nem megoldott

Előnyei - hátrányai

Műszaki adatok: Mazda Premacy 1.8i TE

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata