Lancia-csere

 

 

 

 


Dedrából Lybra

A kereskedők nemtetszése miatt már kétszer (1996., 1997.) meghiúsult, hosszú ideje vajúdó Dedra-modellcsere hamarosan lezajlik. A 120 mm-rel hosszabb utód, a Lybra a 156-os D-padlólemezére épül, és ősszel mutatkozik be egyszerre limuzin- és kombikarosszériával. A 4,46 méteres középkategóriájú autó három benzinmotorral (1,6 l: 103, 1,8 l: 131, 2,0 l: 155 LE) és két gyűjtőcsöves, közvetlen befecskendezéses dízellel (1,9 l: 105, 2,4 l: 134 LE) gördül a szalonokba LS és LX kivitelben, az utóbbi szériában 200 wattos hifivel és az Alfa 166-ból ismert 5 colos színes folyadékkristályos képernyővel.

A kupé és kabrió Saab 9-3 Viggen a virtus jegyében született, amire a Saab 37 Viggen sugárhajtású vadászgéptől kapott "Mennydörgés" név is utal. A tervbe a gyár az angol TWR-t is bevonta, a kabriókivitel pedig a finn Valmet üzemében készül. Letett sportfutóműve, áramvonalas idomruházata és négyhengeres, 2,3 literes, 225 lovas, köztes hűtős turbómotorja az országúti vadászatot szolgálja. Legnagyobb teljesítménye 5500/ percen érkezik, a legnagyobb nyomatéka 342 Nm (2500/perc); 6,8 mp alatt van százon, a végsebesség 255 km/óra. Az utasteret a fekete szín uralja, vezető és utasa hangsúlyozott oldaltartású sportülésben foglal helyet, az ezüstszürke műszerfal előtt bőrözött kormány forog. A két első és oldallégzsák, az aktív fejtámlák szériaszerelvények.

Saab-teljesítményautó

Vadászgép

 


 

 


Saab 9-3 Viggen - a feszesebb felfüg-
gesztéseken 17 colos kerekek forognak.
Évi 2500 gyártását tervezik

Frissített BMW

 

 

 

 

BMW Z3 - hátul szélesebb nyomtáv, sportosabb szoknya, L alakú lámpa jelzi a változásokat

Átfésült Z3
A BMW aktualizálta kis kétülésesét, a Z3-at, hogy kívül-belül jobban megfeleljen a gyorsan változó időnek. A korábbi két négyhengerest (1,8, 1,9) az új 3-asból átemelt négyhengeres 1,9-es, hengerenkénti kétszelepes 118 lovas és a 2,0 literes, soros hathengeres, 150 lovas váltja le. Maradt a 2,8-as, 193 lovas és a hathengeres, 3,2-es 321 lovas. Minden Z3-as megkapja a korábban csak az M-változatnak járó masszívabb hátsó futóművet a szélesebb nyomtávval. Lendületesebb a hátsó szoknya, lépcsős lett a hátsó lámpa. Az utastérben csökkent a kormány átmérője, és újratervezték a középkonzolt.

3. generációs Subaru

Kész a család

A kombi és leszármazottja, az Outback után
a Subaru bemutatta a Legacy limuzinváltozatát is.
A 4,6 m hosszú, 1,7 m széles karosszéria méretei
változatlanok maradtak, és a forma is őrzi
konzervatívabb jellegét. A műszaki tartalom szintén
az elődből jön, az állandó négykerékhajtás nyomatéka
a terheléstől függően viszkokuplungon át oszlik
meg a két tengely között. A boxermotor-választék
a 2,0 literes, 125, a 2,5 literes 156 lóerősből áll,
mindkettőhöz rendelhető négyfokozatú automata váltó is.

 

 

 

 

subaruh.jpg (23501 bytes)Subaru Legacy limuzin -
az orr-részen újdonság
a krómdíszítés, a tető
kicsit kupolázottabb,
a hátfal pedig
magasabb

Autó2-drágulás

142 forint lesz  

Az Autó2 következő számától kezdődően megváltozik a több mint hat éve változatlan ára. Az előállítási költségek növekedése miatt a 7. számtól kezdődően 24 forinttal drágul a lap, új ára 142 forint. Az áremelés az előfizetői díjakat nem érinti.

  VW-biztosítás        

Olcsóbb, mint volt

A Volkswagen biztonsági felszereltségének javítása, a kevésbé sérülékeny karosszéria, illetve az autó javíthatóságának költségcsökkenése a külföldi példák alapján a hazai biztosítókat is árcsökkentésre sarkallta. A VW Golf IV 1.6-ra a Generali Biztosító például Budapesten 23,85%-os, vidéken 15%-os kedvezményt ad. Árelőnyt más VW-modellek is kapnak.

Változik a Mercedes E-osztály

A CLK-ra üt


Mercedes-Benz E-osztály -
elsősorban az orr-rész tűnik
laposabbnak

 


Hátulról a limuzinon és a kombin a változások szinte
észrevehetetlenek                
 

Négy évvel megjelenése után, idén ősszel az első sminkelésen esik át a Mercedes-Benz E-osztály. Elsősorban a lámpa körüli kialakítása miatt megjelenésben a CLK-hoz közelít, de más az első szoknya is. Az oldalirányjelző - az S-osztály mintájára - a visszapillantó tükrökbe költözött, s az autó oldalát műanyag lécezés védi. A 290TD és 300D motorokat a közös csöves 270 CDI és 320 CDI váltja le.

Toyota sportkocsi

A Barchetta ellen

A nyitott kétülésesek piacán a
Mazda MX-5 és a Fiat Barchetta
ellen hozza Európába jövőre a Toyota
a konstrukciós szempontokból legkifinomul-
tabbként értékelhető középmotoros kétülésesét.
Önhordó szerkezete acéllemezből készül, független felfüggesztései keresztirányú lengőkarokból állnak.
Az ülések mögött négyhengeres, 1,8 literes,
140 lóerős motor kuksol, amely nem
egészen 8 mp alatt gyorsítja
a Toyota MRS-t
100 km/órás
sebességre.

 


Toyota MRS - a korábbi középmotoros MR2 kupé elvi követője. Kézi működtetésű vászontetejét kemény takaró fedi

 

A Saab a nagyobb biztonságért

Eddig csak a Saab modelljeiben volt szériaszerelvény az aktív fejtámla, de hamarosan az Opel modelljei is átveszik az ötletet. A megoldás lényege, hogy ha az ülésben ülő a meghatározott erőnél nagyobbal nyomja a háttámlát, az üléspárnába épített egyszerű karos mechanizmus a fejtámlát annyira előretolja, hogy az megtámasztja a fejet. A fej és a támla közötti megszüntetett hézag révén a hátulról jövő ütközésekből eredő nyaki és fejsérülések szinte kiküszöbölhetőek.

Aktív fejtámla

 

 

A Saab aktív fejtámlája -
apró ötlettel hatásosan a
súlyos sérülések ellen

DaimlerChrysler Ausztriából

DaimlerChrysler PT Cruiser - a jelenleg 50%-oskihasználtsággal működő grazi Steyr-gyárban készülne 2,0 literes 16 V motorral. A későbbi turbó-dízel a Mercedestől jön majd

 

 

Tanulmányból széria?

A DaimlerChrysler azt fontolgatja, hogy a Neon alapjaira tervezett, tanulmányként bemutatott Chrysler PT Cruisert 2000 nyarától Európában gyártja majd. A retrokarosszériás különlegesség az ötvenes évek ízét az egyterűek térkínálatával keresztezi. A 4,9 m hosszú autó hátsó traktusa igen egyszerű mozdulatokkal sík aljzatú szállítótérré is átalakítható. A "térvarázsló" a grazi Eurostar-gyárból gördülne ki, onnan, ahol 1991-től a Chrysler Voyager készül. Az Eurostar jelenleg 50-50 százalékban a DaimlerChrysler és a Steyr közös vállalata, de szakértők szerint hamarosan a D/C kizárólagos tulajdonába kerül.

Lesz Dacia          

Renault-kézben

A Renault várhatóan megvásárolja a Dacia-gyárat. A franciák elképzelése szerint a gyár termékei a Renault mellett második gyártmányként lépnének színre; az olcsóbb, alacsonyabb felszereltségű sorozat kifejezetten a fejlődő piacok számára készülne. A Dacia minőségben azonos szinten állna a Renault-val, de kifinomultságban elmaradna tőle. A jelenlegi gyár akár évi 500 000 autó gyártását is megengedné, a franciák azonban csak 100 000-es szériával számolnak.

Visszahívták

-A Volkswagen összesen 100 000 autót hív szervizeibe a központi zár hibája miatt. Az érintett Golfokat, Passatokat '93 ősze és '94 májusa között gyártották, központi zár/riasztó/indításgátló kombinációval. A gyár szerint vezetékhiba miatt az ajtók maguktól bezáródhatnak. A javítás ingyenes, mintegy egy órát vesz igénybe.
-A VW 10 000 '98 októbere és '99 januárja között gyártott Golfot és Borát hív vissza, mert az elülső övfeszítők csillapítóanyaga a B-oszlopban tüzet foghat.
-A DaimlerChrysler világszerte 10 000 Mercedes CLK Cabriót hív szervizeibe ingyenes átvizsgálásra az esetlegesen hibásan hegesztett biztonsági öv vezetőjének felülvizsgálatára.
-A Ferrari 200 1997-ig gyártott 456GT/A-t és 550 Maranellót hív vissza, mert a túlhúzott benzinvezeték tömítetlenséget okozhat. A tulajdonosokat közvetlenül értesíti a gyár.

Fülesjárat

-Az Egyesült Államok legnagyobb fogyasztói magazinja, a Consumer Reports a Mercedes-Benz M-osztályt jelölte meg a legrosszabb luxusterepjáróként. A vélemény indoka a megbízhatatlanság és a rossz kidolgozás.
-Az angol AEA Technology nevű cég állítólag olyan dízelszűrőt készített, amely nem enged ki káros anyagokat a kipufogóból. Az újdonság jövőre lép piacra, ára hozzávetőlegesen 220 000 forint lesz.
-A General Motors a nagy kiállítási költségekre hivatkozva távol marad a Moszkvai Autókiállításról.
-A PSA-csoport (Peugeot-Citroën) és a Fuji Heavy Industries között tárgyalások folynak. Francia és japán források szerint a francia csoport a Subaru négykerékhajtási technológiáját szeretné megvásárolni. A PSA a maiakat leváltó (Peugeot 306, Citroën Xsara), középkategóriás padlólemezeire épülő haszonjárműveiben és sportos szabadidőautóiban használná ezt a megoldást.
-Messze túlszárnyalta a várakozást a Multipla sikere. Február végéig 26 000 rendelést adtak fel Európa Fiat-kereskedőinél, holott a gyár azt várta, hogy egész évben 27 000 Multiplát fog értékesíteni. Érdekes módon még "Scenic-országban" is pótlólagos megrendeléseket adtak fel.
-A Ford Motor Company és az AB Volvo véglegesítette a Volvo Cars eladásáról megkötött szerződést. A Volvo Cars ettől kezdve illusztris körbe, a Ford Premium Autócsoportjába lépett, amelynek tagja még az Aston Martin, a Jaguar és a Lincoln.
-A Daewoo és az AvtoZAZ 50-50 százalékos közös vállalatát Ukrajnában a gazdasági válság és a vezetőtestületben lábra kapott nézeteltérés bénítja az év elejétől.
-Legkésőbb 2002-ig az Egyesült Európa tagországaiban kétéves garancia lesz kötelező az autókra. Mértékadó források attól tartanak, hogy az ebből adódó költségnövekedést a gyárak majd áremeléssel a vásárlókra hárítják.

Vissza a főlapra

Vissza a tartalomjegyzékhez