Teszt: Toyota Yaris Sol

Franciaóra

A Toyota kategóriájának legkisebb autója, legeurópaibb japánja. Néhány megoldásával az európai gyártóknak is példaképül szolgálhat.

 

 

 


A Yaris tömör építésével a masszívság képzetét is kelti. A kis túlnyúlások a "lefoglalt" terület jó kihasználtságát jelzik. A meredek nagy hátsó ajtó a kombikarosszéria kihasználhatóságát is elősegíti.


A vezető előtt üresen maradt felület teljesen kihasználatlan, a szép hangzású rádió kijelzőjére a fedélzeti számítógép adatai is kihívhatóak, megfelelő felkészítéssel navigálásra is alkalmassá tehető.

 

 

 


Fejlett, láncvezérléses, hengerenkénti négyszelepes motor, kategóriájában az egyetlen változó vezérléses. Hiányzik a megbízhatóság szempontjából kritikus nagyfeszültségű gyertyakábel, mert a hengerenkénti gyújtótrafókat közvetlenül a gyertyákra építették. Nem jó jel:
a tesztautót a Toyota Motor Hungary a tapasztalataink szerint igen silány minőségű Gamma riasztóval szerelte fel.

 


Az ülések jól formázottak, kárpitozásuk is kényelmes

 


A különleges műszerfal jól olvasható, jelzései mindig szem előtt vannak; olvashatóságán a számsor balra tolásával javítani lehetne
A hátsó üléssor lábtere hátratolt hátsó üléssel sem lesz pazar. A hátsó üléssor mély, a műszerfal sokat takar a kilátásból
A csomagtér az ülés előretolásával jelentősen bővíthető, és ezzel a módszerrel természetesen a hátsó lábtér is növelhető
Előnyei-hátrányai

A Toyota Yaris és konkurensei

Adatlap: Toyota Yaris Sol