Zealous [Fri Jan 31 22:18:37 2003]
Sziasztok! Skoda 120-hoz keresek alufelnit, Lehet gyári Skoda felni, vagy olyan ami rámegy 14"-os méretben. Aki tudja, hogy hol tudok szerezni írjon. Köszi.
Zsuppi [Fri Jan 31 17:42:23 2003]
Vegyél egy Chevrolette Caprice-t vagy egy Impala SS-t, lehetőleg 90 elöttiekből válogass. Ja és a motor kötelezően 5,7 literes lökőrudas, ezzel bizta fogyasztani fogsz benzint dögivel.
Ingyenélő [Fri Jan 31 16:29:23 2003]
Szasztok!
Kocsi kőll! Legyen megbízhatatlan, nagyfogyasztású oszt mennyen mint sárkány!
Mejiket vegyem? 1 míllíóm van rája!
Kösz.
Szomoru [Fri Jan 31 11:37:41 2003]
Sziasztok! Hátha tudtok nekem segíteni! Egy 1972-es benzines, 2300cm3-es Ford Taunus Coupe-hoz, keresek alkatrészeket.
bx 19 gt [Thu Jan 30 19:30:33 2003]
hi

Szablya [Thu Jan 30 17:56:02 2003]
Nekem tetszik a Kalos kivulrol,foleg pirosban.A tobbi reszletet illetoen telje-
sen egyetertek Zsuppival.2 millaert inkabb Fabia,ha mas nem akkor legalabb a lufi benne van,arrol nem szolva hogy toresben tuti hogy biztonsagosabb nala.
Szegyen ma mar lufi nelkuli uj autot eladni akarmilyen "olcso" is.
Egyebkent a mostani Daewookkal (Evanda,Kalos)kapcsolatban egyetertek egy tesztben olvasottal: mar oltonyben vannak,igaz az nem angol szovetbol keszult s van egy kis ranc rajta.
Zsuppi [Thu Jan 30 17:45:06 2003]
Próbáltam személyesen a Kalos négyajtós változatát. Az a baj ezekkel a Daewoo modellekkel hogy a felhasznált anyagok minősége / természetesen belül / sajna még mindíg az 1990-es Japán autók belsejében találhatókéra hajaz, azaz minden betonkemény, kopogós, rideg tapintású. Pedig a műszerfal megnyerte a tetszésemet. Belül nagyobb mint a Talicska, ez nagy szó. A csomagtartója is okés, de a pakolhatósága hát az nem az igazi, ezek a koreaiak bizta teherautót használnak bevásárlásra, mert annak a raktere jól hozzáférhető. Menet közben nem zörög semmi, minden a helyén van, kicsit fura a motorhang, talán a zajszigetelésen kellene még csiszolni kicsit. Kicsit körülményes az előre-oldalra kitekintés, mert a mai divatnak / és a biztonsági színvonalnak / megfelelően vaskosak az A oszlopok. Az ülés kicsit magasan van / persze én 2m fölötti meszelő vagyok /, nem kell nyújtózkodni semmiért sem. A kezelőelemek / váltó, indexkar, világításkapcsoló / kicsit karcosan működnek, de korántsem annyira, mint az elődökbe, megaztán a további használattól biztosan bejáródnak záros határidőn belül. Az autó egészének a kidolgozása megfelelő. Az egynégyes motor jól húz, tud vele lépni a gép rendesen, de a futómű és a fékrendszer még fényévekre van a Fabiámétól/is/. Az a legnagyobb problémám hogy szinte kopasz az autó, szinte semmi érdemleges felszerelés nem említhető meg az alap autóban, viszont az "extrákat" nem adja olcsón a DÉVÚ. Nem rossz autó, de ha figyelembe vesszük a Daewoo-k értéktartását, akkor sok érte még a kétmilla is, a felszereltebbek meg egyenesen DRÁGÁK, akkor inkább már valami VW GRUPPE termék, mert abból később valamennyi pénzt is ki lehet majd venni.
Póth Máté Szabolcs [Thu Jan 30 15:23:42 2003]
Olvasta valaki a Renault Thalia és Daewoo Kalos tesztjét?
Nos azért kérdezem mert, egy pár dolog hibásan jelent meg a Daewoo Kalos felszereltségér?l!Pl.:Rosszul van írva,hogy csak 4db 3 pontos öv van benne, mert a szalonba elmentem és alap az 5db 3 pontos biztonsági öv!
Másik hiba a két els? biztonsági öv azt írják nem állítható a magassága míg ez állítható!+ + 3 év assistance van az autóra!Míg azt írják vagyis nem írják,hogy van az autóra assistance.+ Van fordulatszámmér? az autóba mindegyikben ez idáig mind alap úgyhogy nem tudom milyen autót teszteltek, de az biztos,hogy azt nem Magyarországra szállítják!Nos kérlek írjátok meg mi a véleményetek err?l a tesztr?l!Üdv.:Máté
Kiss Attila Csaba [Thu Jan 30 08:57:37 2003]
Mercedes jó mi?Renault Laguna2 jó mi?Zachar Zoltán az Age og mithology jobb,mint a Heroes 3!
Kiss Csongor [Thu Jan 30 08:54:57 2003]
Nagyon jó az autó2!Kedvencem a törésteszt.
Kiss Attila Csaba [Thu Jan 30 08:52:21 2003]
Szerintem nem a csillagtól számít mennyire biztonságos az autó.Vannak olyan kocsik melyek az amerikai teszteken megfeleltek de az európain nem.
Hiba [Wed Jan 29 21:18:14 2003]
Az autó ma volt szervizben. A számítógép nullázása után két kör a parkolóban, majd ismét számítógép olvasása következett. Az eredmény semmi. Válasz: Járj az autóval majd egy hét múlva ismét számítógép olvasás! Majd meglátjuk.
Nevetlen [Wed Jan 29 14:06:47 2003]
Sziasztok!
A közeljövőben használtautó vásárlásra szeretnénk adni a fejünket, a típusválasztás megkönnyítéséhez a ti segítségeteket szeretnénk kérni. A szempontok a következőek: Az irányár 1-1,5 milla, ne legyen idősebb 10 évesnél, kényelmes nagy belső tere legyen, 180 cm-es felnőtt is elférjen a hátsó ülésen a gyerekülés mellett (pici a baba, és jó ha ül mellette valaki menet közben), az sem árt, ha nagy a csomagtartó (beleférjen egy összecsukható járóka a csomagok közé) esetleg létezzen kombi kivitelben is, jó ha legalább 2 légzsákkal rendelkezik, ne fogyasszon sokat (max 8 liter körüli átlagfogyasztás), legyen halk, és ha kell dinamikus, valamint - nem utolsó szempont - legyen megbízható márka. A fentiek alapján valamilyen német (Ford), japán (Toyota, Nissan, Mazda), vagy spanyol (Seat) autó neve merült fel, egyelőre konkrét típusmegjelölés nélkül. Úgy gondolom, hogy ha benzines az autó, akkor 1.6-os méretig alacsony a fogyasztása, azonban egy nagyobb karosszériát lomhábban mozgat. A nagyobb motor már kellő dinamikával rendelkezik, cserébe magasabb fogyasztással és nagyobb járulékos költségekkel (adó, biztosítás) kell fizetnünk. Alternatíva lehet egy kb. 1.9-es TD motor, azonban egy idősebb dízelmotor ha meghibásodik, akkor a szervízben kell megfizetni az üzemanyagtakarékosságot. (Állítólag télen kell dízel autót vásárolni, és ha elsőre indul, akkor nincs nagy baj.) Jól látom ezeket a dolgokat? A másik dilemmám, hogy a japánok tudvalevőleg kis emberek? Mennyire felel meg a belső tér az európai méreteknek? Azt már csak habnak szánjuk a tortára, hogy ha már kiválasztottuk a típust, akkor ha az árba belefér, légkondis kivitelt szeretnénk. Nem a luxusigény miatt, csak gondolva a babánkra. Úgy gondolom, egy nem túl hidegre beállított légkondival utazni kellemesebb, mint egy kemece forróságában, vagy őrülten kavargó menetszélben.
Minden tanácsot szívesen fogadunk.

Nevetlen

Heng [Wed Jan 29 08:11:17 2003]
Taurusz!!! Kicsi egyetlen bogaram. Még azt sem tudod, hogy a fékolajat nem tudod meggyújtani??? Proszáld meg a trabantodon. Ezek a hibák akármelyik tulelektronizált autoban előfordulhatnak. HIBA!!! Lehet, hogy porlasztohibás a bmw-d.
Zsuppi [Tue Jan 28 22:27:34 2003]
Majd a szervíz.........
Hiba [Tue Jan 28 21:24:43 2003]
Akkor passz! Az autó jó időben mosás nélkül is csinálja az indulási nyűgöt.
Amikor megy, akkor azonnal indul. Tehát k nagy a probléma. Ember ezt felderíti valaha?
Zsuppi [Tue Jan 28 21:11:09 2003]
Nemhiszem, mert akkor rángatna és néha elindulna, néha pedig nem.
Hiba [Tue Jan 28 18:59:44 2003]
Lehetséges hogy üzemanyag ellátási problémám van? Néha van nafta néha nincs.
Zsuppi [Tue Jan 28 18:52:05 2003]
Hiba:

hát szerintem a vezérlőelektronikánál lehet a gebasz. Nekem a számítógép-alaplapom játsza ugyanezt / itt az egyik kondi a hiba forrása /, ha nem indul, akkor várnom kell minimum egy egész órát, aztán pöccre / ha közben powerelek, nem is moccan meg /. Valószínű hogy neked is valami hardveres problémád lesz.
Hiba [Tue Jan 28 18:43:37 2003]
Ez BMW már common rail!
Szablya [Tue Jan 28 18:32:57 2003]
Hiba:
Nem tudom hogy hagyomanyos,vagy mar common rail az a diesel? Ha hagyomanyos,akkor izzito gyertyak, porlaszto csucsok stb.
Zsuppi [Tue Jan 28 18:32:56 2003]
Minek nézegessek Peu fórumokat, nekem Skodám van. Annyira azért nemérdekel a dolog :(



Szablya [Tue Jan 28 18:30:12 2003]
Clio:
Szerintem egyertelmu,hogy valahol nem tokeletes a szigetelese valamelyik vezeteknek,csatlakozonak s ezert esos-paras idoben kicsit zarlatos lesz.A szerviz persze hogy nem talal semmit....Hagyd ott par napra s ha az ido nem olyan -most epp igen- akkor mond meg hogy "aztassak,tegyek paras terbe" s akkor biztos jelentkezni fog a hiba.Mas kerdes mennyi ido megtalalni hol is a hiba....
Hiba [Tue Jan 28 18:28:35 2003]
Segítsen valaki! Ha egy dízel 3 éves BMW nem indul el néha /hetente egyszer/, akkor mi van? Amikor indul akkor pöccre mínusz 15 ön is! Akku jó, önindító teker mint álat, és semmi.
ManU [Tue Jan 28 16:09:09 2003]
Zsuppi
Nezz be az indexen a 307es forumban. Ismerettsegi koromben 3 pug307 van. 1 hibatlan allapotu 2 meg siralmas. Pl. autopalyan szakado esoben automatikusan ablakok le, tulaj meg sehogy se tudja felhuzni. De volt olyan is, hogy bezarta a sofort a sajat kocsijaba, szerencsetlen meg nem birt kiszabadulni...megannyi visszahivas, reset-ek. Pedig eskuszom van fantazia abban a kocsiban. Kar erte.
Squash Boy [Tue Jan 28 10:59:39 2003]
Üdv ha valaki tud DAEWOO NEXIAhoz leírást használati könyvet az legyenszíves értesítsén!
[email protected]
Köszi
Squash Boy [Tue Jan 28 10:59:24 2003]
Üdv ha valaki tud DAEWOO NEXIAhoz leírást használati könyvet az legyenszíves értesítsén!
[email protected]
Köszi
Koczeka [Tue Jan 28 10:53:57 2003]
A mostani töréstesztek már igencsak a Honda becsületére válnak!
Power Commander [Tue Jan 28 10:47:34 2003]
A legjobb törésteszt:Honda CRX frontális ütköztetése MZ-ETZ típ. motorral, kb 70 km/h sebességnél. Eredmény: a motor csaknem a szélvédőig beszaladt!
taurusz [Tue Jan 28 10:43:37 2003]
Kapd be a faszom, haver. Az összes 307-est visszahívta a Peugeot, mert szivárog a fékolaj a motortérben, ezért kigyulladhat.
Heng [Tue Jan 28 08:01:11 2003]
A 307-est ne szóljátok le, mert egy jo auto. A francia autók nem olyanok, mint régen(Renaulut21, CitroenAX, Peu 105) Mára már a világ "élmezőnyébe számítanak.
Heng [Tue Jan 28 07:53:08 2003]
Szerintem Szabjának igaza van, mert a 1.3-as Felicia 8,1-2 körül fogyaszt télen, nyáron beéri 7.5-tel, a két autó között van 700cm2 és kb. 500 kg. Örülhetsz, hogy nem fogyaszt többet.
Clio [Mon Jan 27 22:15:10 2003]
Még nincs egy éves a R. Cliom és kb. két hónapja tapasztalom azt, hogy csapadékos időben véletlen szerűen bevillan valamilyem ellenőrző lámpa, sőt néha mindegyik. Ekkor a napi számlálót is lenullázza. Tapasztalt valaki ilyet? A szerviz persze nem talál hibát, szerintük minden OK
Szablya [Mon Jan 27 20:52:55 2003]
Eva:
A Fabia Eco tamogatva,lehet hogy hamarosan a hugomnak is Fabiat veszunk,igaz nem Ecot.
Tamas:
Az Auto2 tesztjeben azt irtak,hogy az IDE motor alig fogyaszt kevesebbet a hagyomanyosnal s ez autopalyan egyenletes sebessegnel jon ki.Probald az alacsonyan felvaltast,valamint egy kivalasztott sebesseggel pl.140 vegig menni
hosszabb tavot,akkor kapsz realis kepet a fogyasztasrol.Amugy en nem rettentem
meg a 10l koruli fogyasztastol ekkora autoban.
Zsuppi [Mon Jan 27 17:19:22 2003]
ManU:

Érdekes a véleményed. Anyósjelöltemnek van egy 307 Peu 2,0-ás 137 lovas / ronda sárga színben /, eddig beletekert a "mama" 37000 km-t, de szervizbe csak egy utólagos vonóhorogfelszerelés miatt volt. Párszor vezettem a gépet, nem rossz, kicsit nekem lágy a futóműve. Hidd el nemolyan rossz a Peu 307 / ahhoz képes hogy francia /.
Látó Szög [Mon Jan 27 14:54:33 2003]
Hoppá :) Ez nem direkt volt! Véletlenül kitöröltem a /a-t.

Üdv:

Látó
http://honda.lap.hu
Látó Szög [Mon Jan 27 14:52:15 2003]
A huzatás elhagyása nálam is bejött. Egy 125LE-s Honda HR-V-t vezetek, állat módon :) Nemrég kipróbáltam, hogy 7200 helyett állandóan 2500 körül váltottam, csak igazán húzós helyzetekben pörgettem ki a motort. S láss csodát, a városi 9,9 helyett 8,8-cal beérte a motor! Igaz, hogy így egy Trabi is legyorsul, de egy tank 560km helyett 625km-re elég.

Üdv:

Látó
http://honda.lap.hu
ManU [Mon Jan 27 14:27:29 2003]
Akkor egy rovidre belepofi en is.
307-es PUG-gal tobb gond van, mint az elmult 10 ev osszes tobbi francia autojaval. Felejtos, ha csak nem akarsz hetente szervizbe jarni. A Megane 2-vel is erdemes talan varni meg par honapot.
JA: MEGANE 2-re mar 2 evi teljeskoru km korlatozas nelkuli garit adnak.
Heng [Mon Jan 27 14:00:18 2003]
Tipp: Nem lehet, hogy agyon húzatod? Próbáld meg kisebb fordulatszámon váltani az egyes fokozatok között.
Tamas [Mon Jan 27 11:19:33 2003]
A Muszer viszonylag pontos, teletanktol teletankig (kb 55-60L) -ket tankolok 0-1 L -t teved. Ez max par % elteres, vagyis a 9.6 legfeljebb 9.5 -ot jelenthet.
Ami miatt nekem fura, hogy ez elvileg nem szivo motor, tehat szinte minden az elektronikan mulik. A szerviz tud chip "tesztet" vegezni, kit javasoltok?
Zsuppi [Sun Jan 26 21:17:18 2003]
Ellenőrizd azért le teletanktól teletankig is, ha ekkor is ezek az értékek jönnek ki akkor kezdhetsz gondolkodni. A hideg levegő általában városban és sok alapjárati járatás mellett dobja meg a fogyasztást, országúton azért csökkennie kellene a motor étvágyának.
Tamas [Sun Jan 26 20:02:24 2003]
Egy Laguna 2.0 Ide -t vezetek, most kb 5500 km -el.
Nagyreszt autopalya (130), illetve videk es kisebb reszt Pest a hasznalat.
Normalis a 9.6 -os atlagfogyasztas. (igaz hideg van.)
A gyari orszaguti atlag (90), illetve a 7.8 nekem elerhetetlennek tunik.
Ez ennyi ideig jaratodik, vagy a hideget nem birja?
Esetle a szamitogepet kellene ellenoriztetni?
Tamas [Sun Jan 26 19:48:00 2003]
Egy Laguna 2.0 Ide -t vezetek, most kb 5500 km -el.
Nagyreszt autopalya (130), illetve videk es kisebb reszt Pest a hasznalat.
Normalis a 9.6 -os atlagfogyasztas. (igaz hideg van.)
A gyari orszaguti atlag (90), illetve a 7.8 nekem elerhetetlennek tunik.
Ez ennyi ideig jaratodik, vagy a hideget nem birja?
Esetle a szamitogepet kellene ellenoriztetni?
Placido [Sun Jan 26 09:20:02 2003]
Szerintem munkába járáshoz kiváló. Nem sportkocsi, de hát nem is erről volt szó...
Zsuppi [Sun Jan 26 00:29:05 2003]
Szép motor, kicsit hangosabb az 1,4 68 Lovasnál, viszont eléggé pörgős, rövid váltóáttételekkel dolgozik, jól gyorsít 80 km/h-ig. A hajszolás ellenére keveset fogyaszt, 0-60-ig lenyom pár 100 lovas gépet is, efölött viszont ágyő. Tartósan bírja a 130-at, efölött szívtelenség hajszolni / bár megtehető, bírni fogja /. Az Eco felszereltség inkább nevezhető leszereltségnek, nincs bent semmi érdemlegesen említhető dolog / tán egy légzsák, meg 4 fejtámla /, viszont ezért ennyi az annyi, mármint az ára. Összességében egy modern, praktikus, biztonságos / tehát nem Suzuki /, olcsón fenntartható és szervizelhető, szegényes felszereltségű, értéktartó autóhoz juthatsz hozzá.
Éva [Sat Jan 25 21:18:35 2003]
Munkába járáshoz akarok vásárolni kis köbcentis gépkocsit. Mi a vélemény a Skoda Fabia Eco-ról.
Szablya [Fri Jan 24 20:37:36 2003]
Masa:
A 307es valoban jobb auto -a passziv biztonsagat leszamitva- a regi Megannal,de
ez nem csoda,hisz "friss" konstrukcio.Az 1,4es motor kicsi bele,az 1,6os jo.
Nekem az elozom egy 1,4 16v Ecotec (90le) hazai Astram volt,most 1,4 16v Megane,meg egy ideig...Kapsz egy jobb,biztonsagosabb,kenyelmesebb,jol felszerelt stb.autot,valamint eg es fold a ket motor!
A sok extra tenyleg nem -feltetlenul- ar novelo hasznaltkori eladaskor.

Zsuppi [Fri Jan 24 18:09:26 2003]
Megjegyzem hogy a használt autók újraértékesítésénél nem árnővelő hatású az extrák tömkelege és a motorok teljesítménye sem. A magyar használtautó-vásárlók többsége olcsón szervizelhető, olcsón fenntartható és általába másfél liter alatti autókat keres.

Masa:

Ha sokáig megtartod a renyát, akkor nemlessz gáz neked az értékcsökkenése, egyébként meg tényleg nemsok választásod van / 90-100 Le és egynégyes motor /.
Japona [Fri Jan 24 17:28:04 2003]
Masa: Egy példa még Toyota corolla 1.4 98le!!!
Én mondjuk japán párti vagyok.
Masa [Fri Jan 24 13:57:28 2003]
Kedves profik! (2.)
Köszönöm a sok jó tanácsot. Valóban, megfontolandó a Mégane gyenge ártartása, viszont abban reménykedem, hogy a rengeteg extra (gyakorlatilag majdnem minden benne van, még légkondicionáló is) hosszú távon talán kiegyensúlyozza ezt a hátrányt.
Egyébként az a gondom, hogy az 1.6-os, ámde csak 75 LE-s Astra Classic után a lôerôket mindenképpen emelni akarnám, ugyanakkor elég lenne az 1.4-es motor is. Márpedig a legtöbb 1.4-es motor csak 75 LE-t bír, s ez riaszt.
Heng [Fri Jan 24 13:26:57 2003]
Lécci küldjetek Felicia tesztet. [email protected] Köszi! Heng
Zsuppi [Fri Jan 24 04:24:23 2003]
Nos igen. Most lehet hogy páran megköveznek majd, de mindegy. Az utóbbi pár évben ha megfigyeltétek, akkor észrevehető a Peu pozitív megitélése, nemhiába lötték be cseppet sem olcsó árkategóriába a 307-406 egyes modelljeit sem. Mert ugye a 306-os nem volt sem dícsért , sem pedig ennyire "drága" autó, mint a mostani Peuk. A Renault meg hiába kezdett el minőségileg jobb autókat készíteni, hiába adott el magas darabszámokat, ez sajna a piaci megitélésén nem változtatott. Márcsak azért sem, mert előző Megane-t háromszor rázta gatyába /volt ugye az elsőkiadás, aztán kapott újraformált karosszériát, utánna kapott 16 voltos motorokat, a legvégén meg mindenféle felszereltséget az eladhatóság kedvéért/ a Renault, a Clio-ról meg ne is beszéljünk. Aki hosszabb távon gondolkodik / 6-8 év /, annak tökéletes a Renault is, de aki azért az idő múlásával frissíteni is szeretne annak nem valami jó megoldás /főleg ennyi ráncfelvarrás után/.
Fedora [Thu Jan 23 20:14:34 2003]
Masa: én egyértelműen Zsuppi véleményén vagyok,szerintem is inkább egy 307-es Peugeot lenne a legjobb választás.Értéktartásban és használhatóságban magasan jobb Mégane-nál.
Tomikakas [Thu Jan 23 19:19:55 2003]
Zsuppi:
Köszi a tippet! Majd utánanézek, de én se szeretnék vmi utángyártott szutyok holmit beledobni!

Szablya [Thu Jan 23 18:29:40 2003]
Samu:
En csereltetnem az olajat,mert tevhit hogy nem "oregszik",meg ha szintetikus, akkor is.Mas kerdes hogy azt dragan markaszervizben,vagy olcsobban mashol ve-
gezteted el.A lenyeg hogy feltetlenul a motornak eloirt minosegut tegyel bele,
ennek parameretei fel van tuntetve a hasznalati leirasban.
Masa:
Ha a regi mellett dontesz,mivel csak ez van meg sedanban -nyartol lesz az uj is- ,valoban a kezdeti nagy areses riaszto,viszont ha hosszu tavra veszed 5-6 ev,akkor ez nem annyira szamottevo.Kapsz egy jol hasznalhato,jo felszereltsegu,
jo motoru,kivalo biztonsagu,kicsit igenytelen kidolgozasu-anyaghasznalatu,jo ar/erteku autot.

Névtelen [Thu Jan 23 17:06:40 2003]
Grof: Magyarországon vagyunk, és itt minden eladható "jó" áron.
Névtelen [Thu Jan 23 17:03:34 2003]
Masa: én nem vagyok profi, de én a Te helyedben keresnék egy 1/2 éveset garanciálisat, ami színte még új, és ezt jó áron megkapod, ahogy Zsuppi is írta. Az új megan csomagtartója ha jól tudom még a 400l-t sem üti meg, sőt!
Gróf [Thu Jan 23 16:59:15 2003]
Masa: Hasonló dilemmában voltam 1-2 hónappal ezelőttig. Családi autót kerestem, biztonsággal, nagy csomagtérrel. A dilemma a Skoda Octavia, Renault Megane kombi, Citroen xsara kombi között volt. Végül pedig egy Renault Scenicet vettem. Ami a Megane-tól eltávolított az az, hogy itt az új Megane (nyár elejére kombiban is) és soha nem fogom tudni eladni a kocsit. Szóval, ne engedd, hogy lebeszéljenek a francia kocsikról!
Névtelen [Thu Jan 23 16:57:51 2003]
Samu: megoszlanak a vélemények, ugyanis az olaj szavatossági igeje "korlátlan"! Ha 1 éve cseréltél olajat (kb.max.8-10e km-nél) akkor még 10e km-t bőven elmehetsz vele. Az autód nem garanciális úgyhogy teljesen feleslegesen vernéd magad + költségekbe, a szervízkönyved pedig ettöl függetlenül korrekten vezetve lenne.
Zsuppi [Thu Jan 23 15:51:15 2003]
Samunak: érdemes február elején olajcserére menned, mert egyrészt ez a gyári előírás, másrészt biztosan "nagyon tiszta" lehet a motorban lévő olaj.

Masa: 3,2-ért 1,6-os Peu 307. A régi megannal beszívsz mert kijött az utódja, ezért nincs értéktartása. Ha elhozod a szalonból, kapásból 300000 huf-t buktál, félévesen nemadod el 2500000 huf-ért sem. Kell ez neked?
Placido [Thu Jan 23 15:44:27 2003]
Masa,
és ha azt mondom, hogy jaj, csak németet ne? A Mégane - ha a külsejétől eltekintünk - nem rossz vétel és nagyon biztonságos...
Masa [Thu Jan 23 11:27:08 2003]
Kedves Profik!
Egy Renault Megane vásárlásán töröm a fejem. Úgy látom, a 3 millió körüli árért ebben a kocsiban van a legtöbb extra, vonzó a Sedan nagy csomagtere, és egy 1.6-os, de csupán 75 LE-s Opel Astra Classic után imponálónak tűnik az 1.4-es, de 95 LE-s motor.
Kérlek, erôsítsetek meg vagy beszéljetek le!
A "Jaj, csak francia autót ne!" típusú érvek nem fognak meggyôzni.
Köszönöm!
Masa
PepeG [Thu Jan 23 09:08:37 2003]
Sziasztok,

érdekel vkit OPEL,MAZDA,Toyota Szervíz CD?

HA igen, írj mélt a [email protected]

PepeG
Samu [Thu Jan 23 08:38:11 2003]
Hi! 1999-es Renault Clio-m van, 1.2-es. 20000km-ként van előírva az olajcsere, vagy 1 évenként. Az a kérdésem, hogy eddig csak 15000km-t mentem az autóval, tavaly február elején volt olajcsere elvégezve. Szóval ki lehet-e tolni ezt az időt, amíg eléri a 20000km-t?
Zsuppi [Thu Jan 23 05:39:39 2003]
Hát jobban járnál, ha lenne egy hifi-riasztó terítő ismerősöd, mert a jóminőségű / tehát nem gagyi és nem egy évre szóló / emelőszetteket meg lehet venni 30000 huf körül, típusspecifikus kiegészítőkkel és kapcsolókkal.
Tomikakas [Wed Jan 22 22:03:20 2003]
Helloka!
Szeretnék utólag beszereltetni első elektromos ablakemelőt, de nem tudom pontosan, hogy ez mennyire lehetséges valamint ez kb. mennyi lenne egy Astra Classic-ba. Úgy 50-70000 Ft-ot szánnék rá.
Felni [Wed Jan 22 17:05:53 2003]
Érdekel valakit BMW E34 esre való 17" BORBET FELNI új gumikkal? Elöl 235-ös, hátúl 255-ös, széles peremekkel gyönyőrűen dögös. Ár: 180.000.-Ft az egész.
Tel.: 70-246-1016
Navigáció [Wed Jan 22 16:16:49 2003]
Tud valaki segíteni? BMW-be gyárilag beépített GPS hez kellene magyar térkép.
Peugeot 1.1 [Wed Jan 22 09:35:49 2003]
eladó, fekete, 3 ajtós, kp.zár, riasztó, immobiliser, cd + 4hangszóró, szervízkönyv, makulátlan sérülésmentes. Évj.: 2000. ára: 1.799.000-
bocsi, a tel: 20/9-818-862
Peugeot 1.1 [Wed Jan 22 09:33:08 2003]
eladó, fekete, 3 ajtós, kp.zár, riasztó, immobiliser, cd + 4hangszóró, szervízkönyv, makulátlan sérülésmentes.
oli [Tue Jan 21 22:03:49 2003]
van itt v.ki?

oli [Tue Jan 21 21:58:56 2003]
1

Zsuppi [Tue Jan 21 20:41:46 2003]
nézesd meg a mérőórát
Hornet [Tue Jan 21 14:07:20 2003]
Kérdésem lenne: Seat Cordoba, 1.4 (60LE)-s (3 éves)100-120-as tempoban a hűtővíz 60C fokra visszamegy. Most cseréltettem ki a termosztáto márkaszervízben, még mindig u.a a baja. Külső hőmérséklet - 4 - 8 C-os. Mi lehet a baja??? Segítségeteket előre is köszi. ([email protected])
Bandi [Tue Jan 21 13:46:38 2003]
Ba! Nem vagyok kissebségi.
walaki [Tue Jan 21 10:54:02 2003]
A gyár neve PSA konszern és állami cég.
Zsuppi [Mon Jan 20 16:49:18 2003]
Nos a Peu 100 %-ban tulajdonosa a citromnak. De nem ez az egyetlen emblémacserés autójuk: Citrom Berlingo-Peu Partner, Citrom Jumper-Peu Boxer, Citrom Saxo-Peu 106, Citrom Jumpi-Peu Expert. Hasonló stratégia mint a Vw gruppe-nál csak a franciák nem veszik a fáradságot ezeknél a modelleknél a márkaidentitás elkülönítésére / sem /.
radír [Mon Jan 20 15:25:20 2003]
Szia Hatis! A gyár neve valami Peugeot-Citroen, nem ez az első model aminél sok a közös elem, és lesznek még egyformábbak is :))
Hatis [Mon Jan 20 14:39:41 2003]
Sziasztok! 1. Látta valaki szombaton (jan. 18-án) az Autó2-t? 2. Olvastátok az Autó2 2003/2-es számát? Ha mindkettőre igen a válasz, akkor tudtok nekem segíteni. Az újságban szepelő Peugeot 807-es és a tévében bemutatott Citroen C7-es mintha egy és ugyanazon autó lenne... Ugyanaz a merész műszerfal, slusszkulcsról irányítható motoros tolóajtók stb. Egyetlen (na jó, két) különbség: az embléma és az ülések száma. Vagy ennyire jóban vannak egymással?
Geri [Sun Jan 19 21:32:35 2003]
Szerintetek mennyire állja meg egy Samara a sarat?! Honnan lehet infót kérni a teljesítményéről! Köszi ([email protected])
Zsuppi [Sun Jan 19 10:20:01 2003]
Miért nem Flash-eltetsz / magyarul csiptuning az undorító neve / vezérlőelektronikát? Ez a 16 voltos egynégyesednél 9,5-najóóó 10 lovat jelent. Aztán következhetne egy márkásabb / biztonságosabban szűrő / direktszűrő, majd ha még ígysem jó akkor a végére egy sportdob. Ezekkel együttesen kb 24 lovat nyerhetsz, különösebb hátrányok nélkül. Az általad válaszott út kicsit rázósabb, mert bontogatni kell keveset.
hosino [Sun Jan 19 00:34:03 2003]
Hi!
Segítene akkor valaki a teljesítmménynövelő légleömlővel kapcsolatban?
Zsuppi [Sat Jan 18 21:02:02 2003]
Egyébként a TÖRÖKBÁLINTI AUTÓGYÁR című cikk sem egészen teljes: az biztos hogy ma magyarországon a szállítócégeknek van a legmodernebb javítóbázisuk. Itt aztán tényleg gyári technológiával tudnak autót szét és összerakni, felszerelni extrákkal, fényezni, javítani. Egyébként az új autók gyakran már a gyárból kifelé megszerzik sérüléseiket, még a szállítás előtt. Meg a sofőrök is rafkósak, ha a szállítmányt a Balaton északi parján hozzák Nyugatmagyarország felé, akkor a tréleren felül elhelyezett autók motorháztetejének és a tetejének kapásból off van / tökmindegy hogy Vw vagy Daewoo /, mert a fák ágai szépen megsimogatják a lemezeket. Jártunk már úgy autóátvételkor hogy a sofőr úr szépen legurította a felső sorról a kocsit / a motort nem próbálta meg beindítani-----nem véletlenül / és gyorsan megróbált elszelelni, a szokásos átadás-átvétel mellőzésével. Az autó átvétele során kiderült, hogy gyanakvásom nem volt alaptalan: hiányzott a generátor. A legrosszabb dolog esős időben autót átvenni a szállítóktól. Tudni kell hogy az autók többsége konzerválva érkezik a kereskedésekbe / nem szoktuk kérni a szállítás előtti kibontást, mert ez kissé drága: 12000 Huf /, ezért rossz időben / esőben, hóban, sárban / szinte lehetetlen észrevenni a szállítási sérüléseket. Átvételtől / ha nem vette észre az átvevő személy a szállítási sérüléseket / a kereskedő sara a javítás / ennek a minősége viszont megkérdőjelezhető, hiszen a kereskedő hülye lenne drága technológiát alkalmazni, mert ezt nem téríti meg neki senki sem /. A sérüléseken kívül gyakoriak a hiányos autók / nincs meg a kezelési utasítása, egykulcsosként érkezik - vajon miért???? -, hiányzik valamilyen burkolat, nincs meg a sárcsapógumi, hiányzik a kesztyűtartó fedele, nincs meg az antenna, leszerelnek róla ezt-azt /.
Zsuppi [Sat Jan 18 20:31:19 2003]
Meghát az újautók is / legalábbis a vw gruppe / engednek összevissza világítani, azaz nem kapcsolódik le a ködlámpa akkor sem ha fényszórót használsz.
Józsi [Sat Jan 18 17:20:51 2003]
A ködlámpára vonatkozó cikk hibás
Tudniillik, hogy Magyarország-on is jogszabály engedi a helyzetjelzővel együttes
ködlámpa használatot.(erősen korlátozott látási viszony esetén, lehetséges haladási sebesség 25km/óra)
akos [Sat Jan 18 17:16:52 2003]
Eladó CBR 900 RR hibátlan állapotban, teljesen felkészítve a köv. szezonra..Kép: www.tar.hu/akiboy29
akos [Sat Jan 18 17:16:35 2003]
Eladó CBR 900 RR hibátlan állapotban, teljesen felkészítve a köv. szezonra..Kép: www.tar.hu/akiboy29
Placido [Sat Jan 18 16:34:03 2003]
1998-ban még volt 528-as BMW? Mikortól tértek át az 530-asra?
Határozatlan [Fri Jan 17 18:06:35 2003]
Valószínőleg a bömcsi lesz a befutó,mert nyáron tényleg nincs párja,télen pedig majd jobban figyelek vele.
Bagó,Gróf,köszi hogy kifejtettétek a véleményeteket.
Gróf [Fri Jan 17 12:40:50 2003]
6ározatlan! Talán azt kellene eldöntened, hogy mire kell a kocsi. Annyira nem egy kategória, hogy ennyi info alapján azt vedd meg amelyik jobban tetszik. Én a bmw-t választanám (alig van tél, ráadásul öröm autózni hóban egy ilyen kocsival! Igaz, hogy észnél kell lenni, de fantasztikus érzés!)
radír [Fri Jan 17 09:34:18 2003]
Tisztelettel köszönöm az Uraknak! Lassan kezdem elhinni, hogy föleg a formája miatt nem volt sikeres, és olcsó most használtan. Pedig szerintem tök szép autó!
köszi!

Bagó [Fri Jan 17 06:05:41 2003]
Határozatlan
Versenyló helyett egy szamarat?!Ha csak a tél zavar,akkor számold össze,hány havas nap van egy évben és hány száraz vizes aszafaltos.Az arány eldönti a mérleg nyelvét.A szervízről nem tudok sokat,de egyiké sem tartozik az olcsón szervízelhető típusok közé.Szerintem az amcsival több bajod lenne,mind a bömössel.
Határozatlan [Fri Jan 17 05:01:44 2003]
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,hogy melyik autót vegyem meg.Bmw 528 E39-es 1998-as kiadás,vagy a Jeep Cheeroket 2001-es kiadás.A jeep mellett az ára szól(olcsó),a Bmw pedig a kedvenc,csak hát télen nem a legjobb autó a hátsókerék hajtás miatt.Az amerikai autóknak milyen az alkatrész ellátása,és a szervíz háttere,mert erről semmit nem tudok,és ez tart vissza leginkább ennek a megvásárlásától.Remélem tudtok segíteni.
maci [Thu Jan 16 22:08:22 2003]
apueknak ilyen van kurva jo
Zsuppi [Thu Jan 16 18:10:34 2003]
Tényleg nem volt sikeres ez a furcsa formájú Scorpio / nekem azért nagyon tetszik /. A vásárlójelöltek többségének nem jött be a forma, ennyi. Maga a technika elég jó. Ha tetszik vedd csak meg, ha nem számít a motorméret akkor inkáb a 2,3-ast mert az már kellően erős és nyomatékos ehhez a kasztnihoz.
radír [Thu Jan 16 16:44:28 2003]
Köszi Lx, cserébe: hosszú i= alt+161 :)) tényleg köszi!
Lx [Thu Jan 16 16:25:44 2003]
Én azt hallottam, hogy nem tartós a fényezése és állitólag (nincs hosszú i-m) hosszú az alkatrászek átfutási ideje.
radír [Thu Jan 16 15:26:18 2003]
Tisztel Úrak!
Tud valaki konkrétumot mondani, miért ne vegyek 96-97 es Ford Scorpio-t?
Csak azt hallom mindenhol róla, hogy nem volt túl sikeres. De miért nem???
HÁLÁS KÖSZÖNET!

Hosino [Wed Jan 15 23:24:28 2003]
Hello Mindenki!
Egy teljesítménynövelő légleömlőt akarok venni az automba(Astra F, 1.4), és az árára lennék kiváncsi, valamint arra, hogy kb. hány %-os "pacinövekedést" tudok így elérni. Ha valaki tud, segítsen!
Előre is köszi!
Bagó [Wed Jan 15 15:11:29 2003]
"Figyelmes" kereskedőt én is fogtam ki.Megegyeztünk egy mohazöld SX-es Bravaba és két óra múlva vigyorogva hoz elő egy pezsgőszínű ELX-et.Ja,tényleg-mondta.Amikor megjelent végre a zöld SX,átad egy forgalmit,ami nem azé volt.Ja,tényleg.A pótkulcsért hetekig kellett várnom.Mindezért egyetlen bocsánat kérés nem hangzott elEgy kollégámnak pedig egy törött,hanyagul javított autót akartak eladni,aminek az ajtaját nem tudta becsukni.A nejem Unoját oda vittem eredetiségre megbeszélt időpontban érkeztem és nem fogadtak,mert lezárták a gépet.Kapjátok be,szemben egy másik autószalonban azonnal megcsinálták.Többet feléjük sem mentem.Egy másiknál vettem az apám Puntóját.Ott a kereskedő velem együtt ellenőrizte az adatok helyességét,pezsgő,fénykép,még egy utolsó ellenőrzés(jó volt,mert kiderült,hogy a bal ablak nem emelkedett,gyors javítás,elnézéskérés).
Arni [Wed Jan 15 14:21:57 2003]
Kösz az infot. Mindenki ezt mondja. A törökbálinti autobeszállito cégnek 20 beállásu karosszéria-lakatos mühelye van állando meloval. Most hivtam öket,(maguktol imformációt nem adnak, hiába mondják), és azt mondják, megkapta a motorszámot és vagonirozásra vár (Fr) Muhlhouse-ban. 2-3 nap alatt ér haza. Onnan szerintük még 4 hét amig átvehetem. Lassu tetü rendszer. Az átvételre viszek magammal festékvastagság méröt, és addig nem irok alá semmit amig nem mentem vele legalább 5 km-t. Üdv mindenkinek.
ManU [Tue Jan 14 22:55:04 2003]
Hello!
Zsuppi nagyon igaz, amit írsz!
Egy rövid történet.
Volt 3 évig egy 156-os Alfánk. Eladáskor kellett csináltatni hozzá egy eredetiség vizsgálatot. Már vagy 1 órája benn van a kocsi, mivel korábban csináltattam már többet is (igaz másutt), tudtam, hogy valami nem stimmel.
Kiderült: más a motorszám és más a forgalmiban feltüntetett motorszám! ! !
Ha jól emlékszem "C" minősítést kapott emiatt, igaz, az eladást nem befolyásolta, hiszen fel lett tüntetve, "Adminisztrációs hibaként".
ÉS valóban. Az autót 0 km-esként vettük.
Fura nem, hogy megannyi vizsgálaton átment, s oly sok ellenőrzést megúsztunk. Volt, hogy a határon szaroztak vele, s ott se vették észre...

Lx [Tue Jan 14 20:51:52 2003]
Gróf
Ne szedesd szét az autót! Csak annyi, hogy alaposan megnézed a fényezést, és leszeded a könnyen leszedhető(mert a tolvajnak nincs sok ideje) boritásokat, (pl.: a váltó mellett) amik alatt elfér egy kulcs. Ha esetle találnál egy kulcsot, azonnal indulj el a márkakereskedéshez, és szóljál! Ez azért lehet fontos, hogy tudják, hogy te észrevetted, és igy (nincs hosszú i-m) valószinüleg nem törik már föl az autót. Ja és ha ez előfordulna, akkor mondd azt, hogy sebességváltózárat akartál beszerelni, hogy ne legyen feltűnő.

Zsuppi [Tue Jan 14 20:11:17 2003]
Mivel voltszerencsém pár évig az autókereskedelemben garázdálkodni ezért most ismét megszólalok.

Autó átadás-átvétel:

az átadóterek többségében nagyteljesítményű armaturák vagy spotlámpák szolgáltatják a fényt / figyelem, nem alaptalanul!!! /. Mivel ezt a megvilágítást nem nevezhetjük természetes fénynek, ezért az ügyfél megtévesztésére is tökéletesen alkalmas. Erős és vakító fényben tapasztalatból mondom, nem szúrnak szemet a festékjavítások / még javító ecsettel sem !!! /, és az elemek fényezésének eltérései sem. Igazándiból felesleges ellenőrizni az alváz és motorszámot, mert a szerződésben már előre rögzítve van / persze csak ha kapásból megvan az autó vagy az országban, vagy a gyártásból / és a kereskedő már párszor leellenőrizte elöttünk / egyszer amikor legurul a kocsi a trélerről, egyszer amikor nyilvántartásba kerül a kereskedőnél, egyszer amikor vizsgára viszik és egyszer amikor átiratja a kereskedő a vevő nevére átadás előtt /. Az autó alját maximum a szervizelés esedékességekor látja a tulaj. Arra kell figyelni hogy az átadó emberke nem szeretne-e gyorsan megszabadulni tőlünk, ha kapkod és siet akkor kezdhetünk gyanakodni. A legjobb átvételi időpont a vevő számára a délutáni 2-3 óra környéke, ekkor megfelelő természetes napfénynél még mielőtt elvinné az autóját, kint a szabadban is átvizsgálhatja a fényezést, pasztázás, festékjavítás után kutatva. Egyébként oknélkül / csak azért mert autót vásárolunk és mi vagyunk ezért az ászok / nem érdemes kaffogni és pofátlanul beszélni a kereskedővel, mert szervizelés esetén szinte ezer százalék, hogy behúz a csőbe / a legkissebb hibákat is feltünteti a szervízkönyvben, szándékosan visszatartja az autót, alkatrészrendelésnél is parkolópályára tesz, biztosítási kárrendezésnél nem veszi igénybe az általa amúgy is lefizetett kárszakértő kifizetődőbb szolgáltatásait, stb /. Normális és szimpatikus viselkedéssel akár baráti kapcsolat is kialakítható a kulcsfontosságú alkalmazottakkal / szervízvezető, raktáros, szerelő, eredetvizsgáló, értékesítő /, ez a vevő számára a későbbiek folyamán hatalmas előnyökkel is járhat.
muck007 [Tue Jan 14 19:17:14 2003]
Ó bocsi.Látom volt aki írt már a Fabiaról.
Köszi szépen mindenki véleményét, ha jó, ha pejoratív...
Ha lesz valami kérdésem, akkor biztos ide jövök.Most sajna nem igazán van olyan téma,melyhez érdemlegesen szólhatnék.Még1szer köszi
(Egyébként vettem egy Skoda Fabia Sedan 1.4-t
alapfelsz. + 2 légzsák
Cd-s rádió
táv. közp. zár
vonóhorog
díszléc)
2,450.000 Ki mit szól hozzá????
muck007 [Tue Jan 14 19:05:31 2003]
ki mit mond a Skoda Fabia Sedanról?????

Szablya [Tue Jan 14 18:08:06 2003]
Zolo:
Ha nem japan autorol van szo,akkor garanciat! semmilyet.Azonban van az ugynevezett jotallas/szavatossag,mely az auto 3 eves koraig el es a fodarabokra
vonatkozik pl:motor stb.
Arni:
Elvben nem kene aggodnod,mert egy keresett tipusrol van szo s elofordul ennyi
szallitasi hatarido.Eloszor is nezd meg a szerzodesed,abban mennyit vallaltak.
Ha ezen hataridot jelentosen tullepik,akkor (mivel a teljes vetelar az atvetel idopontjaban esedekes) porobalhatsz alkudozni,esetleg hajlandok arkedvezmenyre
esetleg adnak valami plusz ajandekot! Tudom ez nem enyhiti az auto hianyt!
Grof:
Amit Lx ajanlott hatarozottan megfontolando:
Az autot atvetelnel alaposan at kell nezni: fenyezes,nyilaszarok mukodese,ala-
tekintes (az Astrank kuszobe gyarilag horpadt volt),tartozekok meglete,alvaz/motorszam ellenorzes stb.Probald ugy intezni,hogy a kocsi atvetele meg vilagosban (legjobb napfenyben) legyen,de a legtobb kereskedonel
egy kulon e celra felszerelt teremben tortenik az atadas,ahol a vilagitas meg-
felelo,de a nap az igazi.Szerintem a boritasokat ne szedesd le.Ha a kocsidat
ne adj isten "kineztek" tehetsz barmit elviszik! A boritasok leszedese eleg macera s ezen kivul ezer mas helyre dughatnak kulcsot s tenyleg nem tanacsos
szetszedni a kocsit.A lenyeg hogy legy korultekinto!
Zolo [Tue Jan 14 17:23:10 2003]
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy egy 2 és fél éves autó esetén milyen garanciát köteles nyújtani egy szakszervíz?

üdv., Zolo
Zolo [Tue Jan 14 17:22:44 2003]
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy egy 2 és fél éves autó esetén milyen garanciát köteles nyújtani egy szakszervíz?

üdv., Zolo
Gróf [Tue Jan 14 17:22:28 2003]
Lx!
Az autó átvételénél szedessem szét a kocsit? (én is február elején veszem át). Mit jelent az, hogy hibás? Egy műszaki átvételnél, amikor nem természetes megvilágításban van a kocsi nem biztos, hogy mindent megtalálsz. Kérlek adjatok tanácsot, mert nem szeretnék befürödni a renaultommal!
Köszi!
Zsuppi [Mon Jan 13 23:12:21 2003]
Nekem egy CD 3200-as VDO Dayton-om van, amiben megtalálható a hőmérsékletkijelzés és a sebességfüggő hangerőszabályozás is. Ha a tiéd is tudja ezeket, akkor jelezd és én adok neked egy telefonszámot és nevet email-ben, ahonnan biztonsággal és nem drágán rendelheted meg a gyári kiegészítőket.
hzol [Mon Jan 13 19:15:17 2003]
Sziasztok Tud nekem valaki táv segítséget adni Suzukival Swiftel kapcsolatban?
Hol van a Biztosíték tábla? :))
Őseim nem találják és telefonon kellene megmondani nekik ;)
Lx [Mon Jan 13 18:08:54 2003]
Zsuppi
Nekem is VDO Dayton van a Fabiában. Hol vetted ezt a ,,hőmérőt'' a rádióhoz?
Arni
Nekem majdnem 4 hónapot kellett várnom a Fordra, hibás is volt, fénytelenebb foltok voltak a motorháztetőn. Te is nézd át alaposan a fényezést, vedd le a boritásokat (nincs hosszú i-m) a műszerfalról. A műszerfalasat azért csináld meg, mert volt már rá példa, hogy valaki talált egy kulcsot a boritás alatt, aztán kiderült, hogy a ,,gyári'' tolvajoknak volt odakészitve.
Névtelen
Ne szidd a szakembereket! Bár nem mindig mondanak igazat, most igen! A Common Rail és a közös nyomócsöves ugyan azt jelenti! És van 4 szelepes ohc (1 vezérűtengelyes), szelephimákkal oldják meg! pl.:Suzuki Wagon R+ 1.3 16V
Zsuppi [Mon Jan 13 16:57:25 2003]
Nekem egy Vdo Dayton van a kocsiban, 4000 huf volt a vezetékes jeladó a hőmérsékletkijelzőhöz, meg adtak hozzá egy km-órára köthető jeladót is az automatikus sebességfüggő hangerőállítóhoz. Ha van egy komoly autórádiód, akkor érdemes vele foglalkozni / persze csak ha tudja ezeket a dolgokat /.
mérce [Mon Jan 13 12:26:26 2003]
Sziasztok! Nincs valakinek egy jó ötlete, hogy hol tudnék valami komolyabb külső hőkérőt venni/rendelni az autómba? Azt hallottam, hogy van olyan, ami rádiójel formájában küldi az adatot, az antennára kell rákötni, így azon keresztül eljut a rádióhoz és az kijelzi az értéket amennyiben van rajta rds funkció. Amit a bevásárlóközpontokba árulnak az tragédia.
Köszi.
Arni [Mon Jan 13 10:36:22 2003]
Már 3. hónapja várom a megrendelt Peugeot 206 SW 1.4HDI-met. Szerintetek ez normális? Ugy választottam ki, hogy ez még novemberi gyártású. Röhej.
Névtelen [Sun Jan 12 17:29:41 2003]
Ja meg a kozos csoves musor (bocsi de nincs ekezet a gepemen) most vagy Common Rail vagy kozosnyomocsoves diesel rendszer neeeem?????? Kepzettebbek tudjak hogy a ketto ugyanaz, ezek a "tesztiro szakik" dontsek mar el hogy mit irnak! Mar akinek mond ez valamit!
Névtelen [Sun Jan 12 16:49:16 2003]
Ki irta az uj Mazda teszthez hogy: "hengerenkent 4szelepes, egy vezermutengelyes"?????????????
Iván [Sun Jan 12 15:05:22 2003]
Köszi.
Zsuppi [Sun Jan 12 06:34:16 2003]
Citroen Berlingo vs Peugeot Partner

Nemcsak hogy egy gyárban és egy szalagon készülnek, de még a motorjaik, váltóik, futóműveik, elektromos rendszerük is hajszálra megegyezik. Egy hátránya van a kocsiknak: a gumiabroncsok cseréje / a méretük és a terhelhetőségük miatt / nem éppen olcsó mulatság. A Citrom változat talán jobb választás lehet / persze csak ha van a lakhelyed közelében /, az olcsóbb szervizelés miatt.
Zsuppi [Sun Jan 12 06:21:57 2003]
hm...

nem a lökhárítóról írtam hogy béna megoldás / hiszen ma már szinte minden autón műanyagot alkalmaznak /, hanem a Renault esetében az első sárvédőről. Egyébként meg persze hogy behorpad, leakad, leugrik a lökhárító, hiszen alatta / a lemez és a lökhárító közötti gyakran elég nagy térben / alu szendvics-szerkezetet, fémmerevítést, keményhabot, rosszabb esetben műanyag csillapítótesteket találunk. Az okosabban megtervezett lökhárítók alatt műanyag felfogatóelemeket / nagyobb erő behatására ez az elem leakad-letörik, nagyban kímélve a lökhárítót, azaz a pénztárcánkat /, alu szendvics-szerkezetes vagy keményhabos ütközéselnyelő elemeket / ezek emésztik fel a kisebb erejű ütközéseket / találunk. Még ide vág a vonóhorog is. Sokan az új autóikra is csak azért rakatnak fel vonóhorgot, hogy az tolatásnál, illetve ráfutásos koccanásoknál majd szépen megvédje az autó hátsó részét. Tolatásnál / mivel ugye nem 50-nel tolatunk / még alkalmazható a vonóhorog távolságjelzőnek, de ráfutásos baleseteknél hatalmas hátrányt jelent. Mivel a vonót fix bekötési pontokkal látták el és lényegében egy erős vasalatról-merevítésről van szó egy vonószemmel ellátva, nagymértékben rontja az autók hátsótér-védelmét / ütközésügyileg /. Ha megtörténik a koccanás, akkor a hátulról érkező erők először a vonóhorgot, azaz a bekötési pontjait támadják meg, ezek a bekötési pontok viszont a legtöbb esetben a gyűrődőzónán kívülre, azaz a biztonsági utascellán belülre esnek. Ilyenkor a vonó szépen megroppantja, letöri az autó hátsó részét, azaz a gyűrődő zónát és evvel utat enged az utastér felé. Ezért új autónál tanácsos a gyári levehető vonót választani, mert ez gyengített és a gyűrődő zónán belül elhelyezet rögzítési pontokhoz csatlakozik. Ugyan ezeket mind 50000 huf fölött kínálják a kereskedők, de lényegesen költség és életkímélőbb megoldás koccanás esetén, mert ennél szépen kiszakadnak a csavarok a rögzítési pontokból és ezáltal rögtön hatásossá válik a hátsó gyűrődő zóna is. Ez pedig hatékonyabb és olcsóbb javítást is eredményez mert nem kell számolnunk egy elhajlott, meggyűrődőtt padlólemezzel és egy letört hátsórésszel.
ManU [Sat Jan 11 22:39:49 2003]
Srácok, munkámból kifolyólag majd' 2 napig nálam volt egy 1.6-os Mégane II. Most már bizton állíthatom, hogy nagyon imádnivaló a kocsi! S a minősége? Az én cliomnál klasszisokkal jobb, pedig az se ócskavas (~műanyag).
Valaki (zsuppi?) emlegette, hogy mennyire szar a műanyag lökös. Nos a héten egymás után mentünk dolgozni a kolleganőmmel (hegyen át, dugót kikerülve), mi egy Nissan Almerával, ő egy bordó clioval. Sajna a meredek, jeges úton elvesztettük a tapadást, s hiába álltunk a kocsi elkezdett hátrafele csúszni, bumm bele a föld-kő-kavics-hófalba. Nagynak tűnt az ütés. Eredmény lökhárító lepattant, nagy horpadás benne. A kolleganőnk ekkor már az út tetején járt, de ő is elakadt. Benn újságoljuk mi történt velünk, mire mondta, hogy ő is belecsúszott falba majdnem ugyanott (vissza kellett tolatnia), ahol mi.
Behorpadt a kocsi lököse, de kézzel visszapattintotta, s nyoma sincs.
Bagó [Sat Jan 11 20:01:29 2003]
Iván
Szerintem a két autó teljesen egyforma,méreteit tekintve mindenképp.A motorok is tök ugyanazok,egyedül a nevük és a frontjuk különbözik.Úgy tudom,hogy egy szalagon készülnek.A csapágyak méretének különbözőségét a motorok különbözőségének tudom be.A Peugeotból valószínű többet adtak el azért van több használt is.Egy konszernről van szó.
Iván [Sat Jan 11 11:05:26 2003]
Sziasztok!
Egy Peugeot Partner jellegű kocsi vásárlása előtt állok, és szeretném tőletek megkérdezni, mi a különbség a Partner és a Berlingo között. Belvilágát tekintve, természetesen. Kb 2 éveset szeretnék venni. A motorokat egy helyen gyártják? Volt aki azt mondta, tök ugyanaz a két kocsi, egy autószerelő srác szerint még a csapágyak is máshonnan valók. Peugeotból nincs is annyi eladó, mint a Citroenből. Tud valaki segíteni?
Iván
barnik [Sat Jan 11 10:57:13 2003]
hülye vagy
barnik [Sat Jan 11 10:57:10 2003]
hülye vagy
Zsuppi [Sat Jan 11 00:04:30 2003]
Nos még jópár alkalommal fogunk hallani hasonlókat.... ennyit a többéves japán garanciáról. En úgytudom, hogy a biztosító már nemfizet kőfelverődésre, vagy igen??? Ha nincs a kőfelverődésnek nyoma akkor szvsz a szervíznek, nem tudja bizonyítani hogy a repedés valóban külső behatásra történt-e.
Szablya [Fri Jan 10 19:04:43 2003]
Tenyleg, teli gumi (esetleg 4 evszakos) nelkul nem szabadna autozni.Meg teli gumival sem egyszeru! Sikerult ezt teljesen biztonsagos es valosagos korulmenyek kozott is megtapasztalnom: 2 honapon belul masodszor voltam a Hungaroring tanpalyajan.Dramai volt az elmeny -egyben nagyon jo is :-))- foleg hogy a mesterseges korulmenyeket a leheto legjobban megnehezitette a valosag!
Carrera:
Az ESP (Electronic Stability Programme) kitoresgatlo. A kiporgesgatlo az ASR.
Nekem is Michelin Alpinom van nagyon elegedett vagyok vele,de draga s az ossze-
hasonlito tesztekben sem a legjobb.
A kulonbozo elektronikus "seged eszkozok" csak a korulmenyeknek teljesen megfelelo gumi mellett tudjak jelentosen befolyasolni a kocsi viselkedeset.
Konkret tenyket a teli gumi osszehasonlito tesztekben talalsz,ahol vizsgaljak a 4 evszakos gumikat is.A lenyegi kulonbseg egyreszt az anyagukban,masreszt a lamellak kialakitasaban van.
Mary:
Szerintem egyertelmu a szerviz felelosege.Valoszinuleg a szigetelest nem tettek helyre rendesen s a jeg elrepesztette,valamint elofordulhatott gyari feszultseg is az uvegben,s lehet hogy a merete nem volt megfelelo.Nem mondom,hogy a Nissan karosszeriaja a "legkemenyebbek" kozul valo volna,de annyit nem deformalodik/hat a kasztni,normal hasznalat mellett,felteve,hogy nem kapott jelentos utest a karosszeria.
Mindenki tevedhet-hibazhat, de annak a feleloseget vallalni kell! Igy ha nem marad mas akkor a munkafelvevo fizethet.Ha van ra lelki ero kerni kell szakertoi vizsgalatot,mely koltseget a szerviznek kell vallalnia,lehet ha ragaszkodik ehhez inkabb szo nelkul kicserelik.
DJ [Fri Jan 10 12:16:55 2003]
Szevasztok Keresek egy Saab 9000 Aero-t megvételre.
Bagó [Fri Jan 10 06:40:41 2003]
Mary
Irány dr.Kovács Kázmér autójogász.
mr kaka [Thu Jan 9 20:30:37 2003]
csá
Mary [Thu Jan 9 17:07:47 2003]
Májusban lesz 2éves a Nissan típusú szg.kocsim, elsö tulajdonosa én vagyok. December elején vettem észre, hogy az elsö szélvédön lévö fekete gumikeret kezd elvállni az üvegtöl.A szervízben azt mondták garanciába kicserélik.
Másnap délelött mikor használni akartam az autót,megdöbbenve tapasztaltam, hogy a szélvédöm el van repedve, naná, hogy pont a vezetö elötti rész, és pont onnan jön ki a repedés,( 10cm-es) ahol a gumi elvállt az üvegtöl. Köfelverödésnek semmi nyoma nem volt! Azon a napon esett az esö, majd éjszaka fagyott. Meg vagyok gyözödve, hogy összefüggés van a gumikeret eljövetele és az üveg repedés között. Szombat lévén a szerviz zárva volt. Külföldi munkám miatt vasárnap Münchenbe kellett utaznom, így hétfön férjem betelefonált a szervízbe, bejelentette az esetet. Ünnepek után elvittem az autót, kértem a garanciában történö cserét. Tegnap telefonáltak a szervízböl, kész a kocsi, de nem garanciában,hanem cascóra cserélték ki az üveget, mivel a márkaszervíz elutasította a kérést. Többekközt olyan indokkal: nem fiatal az autó, több mint 60ezer van benne, az autóút egyenlötlensége miatt eldeformálodhatott a kaszni , amely ezek után feszíthette az üveget. Ezt az indoklást nem tudom elfogadni. Miért vállal a Nissan 5éves garanciát,ha utána nemtartja be. A kocsit férjem ma elhozta a szervízböl, 25000 Ft-ot a cascó részemet ki kellett fizetni, de a bizt.cég felé még nincs leadva a kárigény, mivel én csak hétvégenként tartozkodom Budapesten.Ami még bosszantó a dologban : köfelverödést kell bejelölnünk .
A szervíz úgyan elismeri ( szóban), hogy nem történt köfelverödés, de a bizt.cég felé akkor is ezt kell jeleznünk.
Patt helyzet van, ha aláírom a papírt, elismerem a nem létezö követ, nem tudom az igazamat érvényesiteni. Ha nem írom alá,akkor az üveg árát a munkafelvevötöl vonják le és még nem tudom milyen jogi következményei lehetnek.
ki tudna tanácsot adni? mivel az internetre nagyon nehezen jutok ki, tanácsokat a köv.e-mail-re várom.
üdv.mindenkinek
[email protected]

Carrera [Thu Jan 9 07:28:18 2003]
Vagy ESP? Nem tudom, de a kiporgesgatlora gondoltam... :)
Carrera [Thu Jan 9 07:27:11 2003]
Visszaterve a teli gumira... nekem 4 evszakos gumim van. Tudom, hogy ez nem az igazi, de valaki meg tudna mondani mennyivel rosszab, mint a teligumi telen es a nyarigumi nyaron, illetve azt, hogy ez miben nyilvanul pontosan meg. Gondolom azert telen sokkal jobb mint a nyari, nyaron meg jobb, mint a teli, de talan ezutobbi annyira nem szamit. Amugy egesz jol tudtam vele kozlekedni most a nagy hoban is, de kivancsi lettem volna egy igazi teli gumira is. (regebben volt mar teli gumim es masik auton, az jo volt (Michelin Alpine Pilot) de az nem mervado, hiszen a kocsi is mas volt (ABS, EPS, stb.) es a mostaniban nincs semmi extra.
bazsi [Wed Jan 8 18:18:40 2003]
Sziasztok nekem van egy Nissan sunny-m márkatársakat keresek légyszives ide válaszoljatok!!!!!!!
econo [Wed Jan 8 17:46:00 2003]
Sziasztok,

sikerült Honda VTI-n töréstesztet végrehajtani (120-al kőfal), fényképet küldök, annak akit érdekel. Ugyanit roncs (60ekm, 2év, ezüstmetál) eladó (felnik, ülések, sok hasznos kütyü, tán még a motor is meggyógyítható).
Komoly érdeklődőket ide:
[email protected]
ManU [Wed Jan 8 13:31:40 2003]
Gróf
Nem off. Valóban illene már vmi szankció, akik nyári gumival próbálnak nyomulni hóban. Csak technikailag szvsz megvalósíthatatlan. Az nem meglepetés, hogy az átlagautós nem tudja hogyan kell vezetni hóban. Mitől tudná? Kb. 5 évente van ekkora, országos hó.
Gróf [Wed Jan 8 10:21:58 2003]
Sziasztok! Nem szeretnék off lenni, de nagyon felháborodtam tegnap. Ennyi nyári gumival autózó, a csúszós úton való vezetést soha nem tanuló vagy tapasztaló autóst régen nem láttam. Nevetséges, hogy a biztonsági öv be nem csatolásáért büntetés jár (nem is kevés), de nyári gumival lehet csúszkálni.
Bocs az off-ért.
Zsuppi [Wed Jan 8 07:00:19 2003]
Egyébként nem rádióelőkészítéses a műszerfalad?
Mert akkor csak össze kéne dugni a cuccot a csatival..
Zsuppi [Wed Jan 8 06:59:16 2003]
Enyémben: Piros a plusszjel / mellette két lukkal mégegy piros a gyújtás miatt /. Alatta fekete a földelés, aztán van egy sárga-piros a világításhoz / hifi megvilágítás, azaz a kijelző fényerejének növelése-csökkentése / és van egy sárga / lehet ez piros is / az elektromos antennának.
Mimaft [Wed Jan 8 02:09:36 2003]
Sziasztok!

Magnót szeretnék betenni egy skoda fabiába. Kellene a bekötése színekre lebontva! Köszi előre is.
[email protected]

PTR [Tue Jan 7 19:10:15 2003]
Szasztok!

Nem tudna valaki nekem segíten?
Daewoo Tico-hoz kellene egy lehető legrészletesebb műszaki leírás, vagy egy olyan hely ahol egy ilyenhez hozzájuthatok!

Akárki tud valamit kérem írjon az e-mail címemre!
[email protected]

Köszönöm!
Zsuppi [Tue Jan 7 16:28:15 2003]
hát jobban kell mennie az audinak, mert turbós a motorja és a váltóáttételei is hosszabbak lehetnek az erőkifejtése miatt. A szívós gép hiába erősebb csak magasabb fordulatszámokon / főleg ugye a totoya motorok / tudja érvényesíteni az erejét, viszont a turbók 1500-as fordulattól majdnem max nyomatékot szolgáltatnak.
bigi [Tue Jan 7 16:05:16 2003]
Helló!Azt szeretném kérdezni Tőletek hogy mennyibe kerül,és mi az útja módja az USA-ból való autó behozásának.Főként a szállítási költségekre gondolok.Azt tudom hogy behozni csak '96 utánit vagy veteránt lehet...Köszi előre is!
Akár ide is várom a leveleket:[email protected]
Carrera [Tue Jan 7 14:08:09 2003]
Azt meg tudja nekem mondani, hogy ha van egy Toyota Corolla 1.8 VTS tipusu kocsi ami 192 LE, es egy Audi A3 1.8T tipusu kocsi, ami 150 LE, akkor katalogus szerint miert megy az Audi jobban (8.2 sec) mint a Toyota (8.4 sec) mikor tobb mint 40 LE-vel erosebb, es a sulyuk is nagyjabol egyezo. Persze ez katalogus adat, de valami igazsagalapja biztosan van.
Kefe [Mon Jan 6 21:56:14 2003]
Hali,
Ha esetleg van olyan Hondás, akinek van Honda Accord EX 2.0I 16V 1990-es évjárathoz motorsz.: F20A4100... benzines kéziváltós autóhoz szerelési könyve, vagy szervízkönyve annak szívesen venném a jelentkezését. Elérhetőségem: [email protected]
Névtelen [Mon Jan 6 21:25:13 2003]
< src="http://totalcar.index.hu/images/rhirek_g/gmeurope/plus/astra04pvf.jpg">>

Névtelen [Mon Jan 6 21:20:37 2003]
<>
PTR [Mon Jan 6 19:55:52 2003]
Szasztok!

Nem tudna valaki nekem segíten?
Daewoo Tico-hoz kellene egy lehető legrészletesebb műszaki leírás, vagy egy olyan hely ahol egy ilyenhez hozzájuthatok!

Akárki tud valamit kérem írjon az e-mail címemre!
[email protected]

Köszönöm!
PTR [Mon Jan 6 19:55:29 2003]
Szasztok!

Nem tudna valaki nekem segíten?
Daewoo Tico-hoz kellene egy lehető legrészletesebb műszaki leírás, vagy egy olyan hely ahol egy ilyenhez hozzájuthatok!

Akárki tud valamit kérem írjon az e-mail címemre!
[email protected]

Köszönöm!
Keszeg [Mon Jan 6 14:14:50 2003]
Köszönöm a választ.
Amon [Mon Jan 6 13:39:48 2003]
Sziasztok!
Keszeg:Úgy tudom,hogy igen az újabb frissített típusnál mindenképpen van összkerekes változata.
Üdv!
Keszeg [Mon Jan 6 12:56:18 2003]
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy Peugeot Partnernek létezik e 4×4-es változata e?
Bagó [Sun Jan 5 22:00:46 2003]
Szablya
Talált!
ManU [Sun Jan 5 20:59:28 2003]
Bagó
Én a Mazdára hajtanék...

Szablya
Igazad van. Hopp, azt nem is tudom, hogy állítható-e az öv magassága. Két lufi + ABS, hosszú orr. Ez a biztonság. Tán 2-3 csillagos lehet, úgy tippre.
Szablya [Sun Jan 5 19:14:06 2003]
Manu:
Az Integra tenyleg nagyon jo auto!
Egy valamit kihagytal a negativumok felsorolasabol: enyhen szolva kivanni valot hagy maga utan a biztonsagi felszereltsege! Lehet hogy nem tudom jol, de azt hiszem pl:a biztonsagi ov magassaga nem allithato, stb.
Bago:
Akkor veszel 156-ot ha csak! a szivedre hallgatsz.
Bagó [Sun Jan 5 17:42:00 2003]
ManU
Kösz a választ.Tudom,hogy az Alfák sem mentesek a hibáktól,főleg az első évek termése,ezért mindenképp a 2000 utáni módositott darabok között keresgéle.Talán addig kiforrottabbakká lettek.Különben nagy a dilemmám,mert ha újat vennék,akkor megzavart kicsit a Mazda6,főleg a dízel változata.Minőségben nincsenek kétségeim (japán)de azt hiszem a 156-ot nem hagyahatom ki mégsem.Gondolom,kifoghatok egy-kétéves jó bőrben lévőt.
tomka
Ha nem tévedek,az A2 egyik tavalyi számában közölt egy vezérműszíjas cikket és volt benne egy táblázat az ilyen adatokkal.Használtan vetted az Elantrat?Az annyira új típus,hogy a 3 év garancia még a legrégebbinél sem járt le.Vagy éppen hogy...A legjobb,ha bemégy egy Hyundai szervízbe és megkérded.Meggyőződni csak a hengerfej levétele után lehet.Különben hány km-nél írnak elő vezérműszíjcserét ennél a típusnál,és a szakadás mennyivel előbb következett be?
tomka'03 [Sun Jan 5 13:53:15 2003]
hali !

Segitsegre lenne szuksegem !
Megtudna valaki mondani hol tudok utanna nezni melyik motor karosodik vezermuszij szakadas eseten ..?
Sajnos atestem az elso ilyen senki altal nem kivant "akcion". Egy Hunday Elentra /mitsubishi motorral/ .Mi tevo legyek ..? szimplan csereltessek csak a vezermuszijat ,vagy valami tipp hogyan lehetne a szelepek , egyeb karosodhato alkatreszek utan nezni mielitt bankot kellene rabolnom..
Minden segitseget megkoszonnek ..
ManU [Sat Jan 4 23:09:00 2003]
Nem az enyém volt, a családunkban volt egy, így néha én is vezettem. Kellemes utazó kocsi, halk, gyors, s elég masszívnak tűnt (tudom töréstesztje nem a legjobb). A szervízzel különösebb gond nem volt, az értékesítő kifejezetten segítőkésznek bizonyult. Arról nem ő tehet, hogy a munkás képtelen 1xű feladatokat megoldani (pl olajcsere, garanciális javítások). A kocsi soha nem hagyott minket cserben, de folyamatosan volt vele vmi kis apróság. Hol nyikorgó lengőkar, hol alapjárat ingadozás, apró kormánymű hiba, későbbiekben pedig műszerfal nyöszörgés. Úgy hirtelen ennyi. 1x a gyári riasztó is beszart, még kulccsal se lehetett deaktivizálni...Kár, hogy nem japcsi minőség. Végülis belőle lett a type-r. Valahogy a kettő ötvözéséből kijönne az ultimate car.
Bagó [Sat Jan 4 21:14:45 2003]
ManU
Ha jól emlékszem,neked volt 156-os Alfád,és nem volt a legeltaláltabb darab.Nekem folyamatosan az testesíti meg az autót,annyira sokatmondó a formája,és a technikája egyaránt.Talán idén lesz alkalmam egyet venni,vagy újat,vagy nagyon fiatalat.Kb. két évvel ezelőtt említetted,hogy volt egy kis afférod az autóval és a szervízzel,amit akkor nem osztottál meg velünk,mondván talán egyszer.Mi volt a baj?Eljött az idő vagy várjak még?
zsiguli [Sat Jan 4 10:56:43 2003]
hi tud valaki segiteni
Zsuppi [Sat Jan 4 00:20:38 2003]
Na akkor jöjjön a Vento

Jobb lenne 96-ost választani, mert annak jobb a zaj és a vízszigetelése is, ugyanakkor alaposabb korrózióvédelemmel látták el. Az első amit alaposan megsasolnék egy Vento-n a hátsó lámpa körül a karosszéria / belülről / és a kárpit. Ha itt viz és pornyomokat találsz, akkor keress egy másik autót, mert valószínüleg törött volt a kicsike / egyébként tudtad, hogy a Vento az egyik legkönnyebben lakatolható autó? /. Még amire figyelmet kell fordítani, az a váltó környéke és a kinyomócsapágy állapota. A Td motorral nemnagyon lesz bajod, kivétel ha nagyon sokat futott, vagy széthajtott blokkról van szó. A végén illik még a kerekeket alaposan megrángatni futóműsérülés, vagy hibás kerékcsapágy utánn kutatva. Ha szerinted oké a gép, azért vidd még el egy kompressziómérésre valahova, ha ott is átmegy a vizsgán, akkor nyugodt szívvel megveheted.
ManU [Sat Jan 4 00:02:04 2003]
Tapasztalatból tudom, h olcsó az integra fenntartása. Hozzátettem azt is, hogy relatíve!! Mondjuk a beszerzési ára is jóval a konkurencia alatt volt!! Pl: Fiat Coupé Turbo 8 milla, Toyota Celica 9,5 milla, ezekhez képest az Inti átlagosan 2 millióval olcsóbb volt!
A kötelező szervízen kívül nem kell tartani extra költségektől (kiváló japán áru) fogyasztása városban is könnyedén tartható 11 liter körül, de nehéz jobb lábbal se megy 14 liter fölé. Nagy és praktikus csomagtartója van, a recarok pedig ultra kényelmesek.

Oké, oké tudom, hogy egy '99-es darab lehet nagyon lestrapált, de ki lehet fogni pár nagyon szép darabot is!
Ráadásul sorszámozott, egyedi autó, technikáját egyetemeken oktatják...

De mivel nincs kocsi negatívum nélkül, íme néhány:
- hangszigetelés totális hiánya
- bizonyos emberekt zavarhat a nehézkes ki- és beszállás
- 2 személyes
- puritán
- pici üzemanyagtartály
Azonban ezeket könnyedén feledteti a vezetési élmény (nem igen van párja!), a kocsi atmoszférája, menetteljesítmény, kezelhetőség, s nem utolsó sorban az ár/érték aránya.
Sokan kételkedtek benne (itt a fórumon és másutt is), de akinek volt már, az esküszik rá!

Bagó [Fri Jan 3 23:42:29 2003]
Mukis
Döntöttél már?Mondeo?
Zs [Fri Jan 3 23:42:13 2003]
Sziasztok! Véleményeket szeretnék hallani a VW Vento-ról.(95-96-os 1.9-es TDI érdekel). Érdekelne, hogy hasonló jó dolgokat lehet-e elmondani róla mint a többi VW-ről, van-e valamilyen gyári tipushibája stb. Előre is köszönöm.
Bagó [Fri Jan 3 23:41:33 2003]
Ízlések és pofonok.Meglepő,hogyan tudtak a franciák ilyen idétlen autót tervezni,mint a Thalia.Pedig általában szépeket szoktak.De piacot akartak fogni és ez sikerült is nekik,Suzuki helyett alternatíva a "kis" pénzüeknek.Ha vennék(nem veszek) nagyon megpróbálnám én is az 1,5-ös dizelt.Igaz hangosnak mondják,de hát azért kell megpróbálni.
Névtelen [Fri Jan 3 21:39:27 2003]
Köszi a válaszokat! Mellesleg (Manu) meglepett, hogy az integra fenntartása viszonylag olcsó... Jó hír:)
Szablya [Fri Jan 3 19:36:31 2003]
pakero:
Zsuppi velemenyet annyival egeszitenem ki,hogy nem csak azert olcsobb,mert "alacsonyabb szinvonalon s gagyibb anyagokbol keszul,mint a Clio",mely reszben igaz,hanem mert a torokoknel keszul=olcsobb munkaero+egyeb koltsegek! Egy auto gyartasi koltsegenek legnagyobb hanyadat ezen koltsegek teszik ki! Ha a "szin es a forma nem szamit", akkor egy jo ar/ertek szinvonalu autorol van szo.
Zsuppi [Fri Jan 3 19:02:10 2003]
Háát most egypáran nemfognak szeretni.

talicska: a gyártásának gondolata akkor fogalmazódott meg a Renault berkein belül, amikor nemigazán ment a Renaultnak. A Clio nem volt elég olcsó ahhoz, hogy felpumpálja a Renault eladási statisztikáit, ezért lépni kellett. Mivel anno az utsó sorozat Európába érkező 9-est is Törökben csinálták és szemtelenül olcsó is volt, ezért kézenfekvő döntés volt hogy a talicskát is ott gyártassák. Nos az utastér hátsó részéig nincs is semmi gond, de innentől már ordít a szükségmegoldás. Ha oldalról megnézed a gépet akkor láthatod hogy az A oszloptól induló lemezcsik és az első ajtókeret felső része elég szép ives és vékony vonalú, a hátsó ajtónál viszont a keret felső része megvastagodik és az íves vonal helyett majdnem egyenesben végződik. A technika az nem lenne gáz, mert a motorok eléggé megbizhatóak, de a felhasznált anyagok minősége az elképesztő. Ha jobban körülnézel egy 96-os évjáratú Fiat Punto-ban akkor észreveheted hogy ahhoz nagyon hasonló anyagokat / kárpitok, műanyagok / használnak a talicskában is. Az összeszerelés minősége / és tartóssága / sem éri el a Clio színvonalát. Azért nekem az sokan elmond, hogy a műanyagelemeket és a műszerezettség nagyrészét helyi anyagokból / és természetesen helyben / állítják elő. Mivel törökben készül alacsonyab színvonalon és gagyibb anyagokból mint a Clió, ezért érthető hogy olcsóbb is társánál. Ez persze keményen kihat az értékvesztésére is, azaz az átlagosnál rosszabb értékőrző a gép. Nem beszéllek le a gépről, de azt tanácsolnám hogy nézz körül alaposabban a kategóriában, mert műszaki, minőségi és egyéb szempontok alapján is találsz jobbat, de alaposan bele kell merülnöd.
Mukis [Fri Jan 3 18:14:43 2003]
pakero!
Nem nagy a tapasztalatom a Thalia terén de szerintem nem rossz autó.Kívülről tetszik,belülről kevésbé.Jó nagy a csomagtere és jókat halottam az 1.5dci-ről
is.Az autó rendkívül olcsó és egy nagycsomó extrát kapsz érte.Csupán a minőséggel lehet baj de az sem vészes.Kb. ennyi.
pakero [Fri Jan 3 15:32:07 2003]
Hello! A véleményeteket szeretném kikérni a Renault Thaliaról!

TIGHJHMG [Thu Jan 2 21:15:48 2003]
HELLÓ!

TIGHJHMG [Thu Jan 2 21:14:59 2003]
HELLÓ!

Tibor [Thu Jan 2 21:13:24 2003]
KI VAN MÉG AKI TÁRSALOG?
Tibor [Thu Jan 2 21:11:55 2003]
HELLÓ!
Zsuppi [Thu Jan 2 19:04:43 2003]
Fabia legmagasabb felszereltsége az Elegance. Viszont érdemes a Comfort-ot választani, mert ehhez még tűrhető áron lehet összevásárolni a plussz dolgokat.
Szablya [Thu Jan 2 18:35:14 2003]
Daniel Ocean:
Egyetertek Zsuppival s Amonnal, en is a Leonra szavaznek ha masert nem azert mert jol otvozi a sportossagot a biztonsagos karosszeriaval.
Muck:
Nekem is tetszik a formaja -tenyleg jobb a Thalianal-,en egy full felszereltsegut lattam (talan Laurin&Klement,ha a Fabiaban van ilyen),nagyon szep noies szinben, tok ugy nezett ki mint egy ekszer doboz.Egy hatranyat emlitenem: viszonylag draga, igaz igenyes.
Zsuppi [Thu Jan 2 16:37:56 2003]
Fabia Sedan

Azért én pontosítanék......mikor megszülték a Csehek a Fabiát, már tudták hogy négy variáció készül majd egy kaptafára / a Renault esetében csak a Clio harmatos keleti szereplése indította el a Thalia tervezését ja és kellett egy relatíve olcsó autó is a francia szalonokba /, egy ötajtós, egy szedán, egy kombi, és egy áruszállító jellegű kombi. Na szóval van szép nagy csomagtartója és a hátsó rész látványa sem annyira sokkoló mint a talicska esetében / mondjuk nekem nemtetszik, hiába leragadtam az ötajtósnál /. Mivel a szedánforma miatt nem jelentős a tömegnöveledése, ezért nem nyúltak hozzá a hátsó futóműhöz, azaz maradt nyugodt, ívtartó jellegű. A motorokról kár szólni, döntsön mindenki a saját izlése / és pénztárcája szerint / szerint. Nézd a Skodával nem veszel zsákbamacskát, a pénzedért a mostani átlagnál azért jobb autót kapsz, alacsony szervízköltségekkel, alaktrészárakkal.
Amon [Thu Jan 2 15:36:29 2003]
Sziasztok!
Fabia Sedan?
Bár ugyanaz a kategória,és az elgondolás is,mint pl.a Thalia esetében,(tehát van egy alapmodell és abból faragnak egy sedant,ami nem önálló modellként futot addig)nekem mégis "Sedanosabb" benyomást kelt.Ezt úgy értem,hogy nem hat annyira idegennek a fara,mint a Renault-nak.Egyszóval,nekem tetszik.
Tényleg elszomorító,amit írtok az országúti "vadállatokról"!Sajnos én is tapasztaltam már hasonló dolgokat,de szerencsére eddig még nem akart senki megverni és károm sem volt belőle.
Éppen ezért jó lenne,ha az új évben kevesebb ilyen eset történne.
Daniel Ocean:
Nekem a Seat jönne számításba,egyrészt mert a legfiatalabb,másrészt a Hondák közül az Integra azért már egy más kategória.Persze,nekem nagyon tetszik,de attól függ,mire akarod használni a járgányt.Ha családod van,de azért néha szeretsz sportosbb stílusban is közlekedni,akkor a felsoroltakból a Leon a legjobb.Itt kell a legkevesebb kompromisszumot kötnöd,úgy,hogy egy többcélú autód lesz.
Üdv mindenkinek!

Muck [Thu Jan 2 14:22:53 2003]
Halihó mindenkinek! Mit szóltok a Fabia Sedanhoz?

ManU [Thu Jan 2 14:02:06 2003]
ha pedig a relatíve olcsón fennttartható vérbeli sportkocsit akarsz, örömautózáshoz, akkor integra
Styx [Thu Jan 2 10:21:20 2003]
Ja, az majdnem kiment a fejemből, hogy [email protected] címre küldjétek az esetleges címtippeket.Előre is köszike.
Styx [Thu Jan 2 10:19:23 2003]
Sziasztok!Nem tud nekem valaki segíteni?Egy netcím kellene,ahol megtalálom a Suzuki Sedan elektromos rajzát.
Amon [Thu Jan 2 07:51:37 2003]
Sziasztok!
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Na és persze balesetmentes,benzináremelésektől,agresszív vezetőktől és rossz utaktól mentesebb évet is!
Üdv!
Zsuppi [Thu Jan 2 04:45:32 2003]
Hát ez joh.....

Mivel Vw párti vagyok, ezért Leon. Mivel újabb évjárat, azaz relatíve kevesebbet volt gyötörve ezért Leon. Mivel csak egy turbóst látok és az eleve nyomatékosabb a többinél ezért Leon. Mivel csak egy ötajtóst látok / de lehet hogy az említett Civic négyajtós? / és annak van jól pakolható csomagtartója ezért Leon. Ha csak versenyezni akarsz, akkor tökmindegy, ha hétköznapi használatra szánod akkor Leon és Civic közül kellene ecpeccelni.
Daniel Ocean [Wed Jan 1 23:00:16 2003]
Ti milyen autót vennétek, ha ez a 3 jöhetne számításba, és miért?
- 99'es Integra Type R
- 2001'es Seat Leon 1.8 20VT
- 99'es Honda Civic 1.6 VTI
Előre is köszi...
Szablya [Wed Jan 1 19:18:36 2003]
Nekem ilyen gaz elmenyem az volt,hogy balra akartam fordulni egy utcabol,jobbrol jott a gyerek agy lendulettel (nem latott a keritestol) s iven akart befordulni az utcaba.Epp hogy nem vitte el a kocsi orrat,egy apro dudalasra futotta.En elindultam,utanam jott, a kovetkezo lampanal mellem allt, lekopte a kocsit anyazott,ravagott a kocsira jo hogy nem horpadt be stb.Annyi idom nem volt hogy felocsudjak s gyorsan elszelelt.A "poen" hogy egy szethullott oreg Galanttal volt.
A szentendrei uton versenyzett egy BMW vs.Merci.Pont elottem fogta meg (meg johogy) oket a piros lampa.Erre a Mercibol kinyul a faszi s egy "agyunak latszo targgyal" ejnye-ejnyet mutat a BMWs nek.Ezek utan tenyleg a Bagonak van igaza=nem lehet tudni kiben mi lakozik, s mig nem vagyok Zsuppi kategoria s nincs BMW 540 protectionom addig marad a lapitas :-(((
Lx [Wed Jan 1 02:13:32 2003]
Bocs: lámpánál.
Lx [Wed Jan 1 00:06:44 2003]
Boldog új évet mindenkinek!!!!!!!