Zsuppi [Fri Feb 28 20:16:48 2003]
szívás, mert nem helyezheted forgalomba.

G. [Fri Feb 28 17:16:15 2003]
Erdekelne e valakit egy 94-es FORD MUSTANG 3.8. Canadabol erdeklodom, talan a nyarra haza tudnam vinni az autot, persze megfelelo arert. Iranyar kb.: 14000 CAN $.
Japcar [Fri Feb 28 17:08:47 2003]
Sziasztok! Neveletlennek: Toyota Carina E 1.6 16V 1996. 12. havi XLI felszereltségű eladó. Nagy, az 1.6-os motorral sem lomha és saját magam mögé is be tudok kényelmesen ülni. (188/88)
Ha érdekel: [email protected]

Gróf [Fri Feb 28 14:11:32 2003]
Zsolti!
2 évig hajtottam egy hasonlót (csak nem volt kombi). Imádtam, de nagyon összetörtem (szendvicsben a hús voltam...). Ez alapján a töréstesztje kifogástalan volt! Egyébként a szervíre nem költöttem gyakorlatilag semmit (bár új volt a kocsi). Nekem az a 27000 km egy kicsit gyanúsan alacsony. Az ára viszont meggyőző és nem fogsz benne csalódni.
Gr.
Zsolti [Fri Feb 28 11:19:31 2003]
Mi a véleményetek egy Ford Focus kombi 1.6 16V 2000. dec. 27000km ABS, 2X airbag, 2X elektromos ablak, klima Ár: 2.500000 Ft
Ha nem ide válaszoltok akkor [email protected]
Leginkább megbízhatóság, fogyasztás, szervíz érdekelne. KÖSZI
Zsolti [Fri Feb 28 10:49:51 2003]
Ja és kombi
Zsolti [Fri Feb 28 10:49:25 2003]
Mi a véleményetek egy Ford Focus 1.6 16V 2000 dec. ABS, 2x airbag, man. klima 2X elektromos ablak Ár:2.500000 Ft
radír [Fri Feb 28 08:52:40 2003]
Sziasztok!
Eladó első ulléseket keresek Opel Astra G Caravan-ba! Tegnap vettem egy ilyen járgányt, és le szeretném cserélni a gyári ülléseket! Hihetetlen xxarok! Legalábis a Swift után :))
Tud valaki eladót?
üdv

Gróf [Fri Feb 28 07:59:06 2003]
Bibi!
Rosszul olvastad a levelet! Mindent a vevőért szemlélet van ma már! Sűrű "elnézést kérek", kérem jelntkezzem be telefonon és "mondja meg, hogy önnek melyik időpont a megfelelő", valamint "természetesen az ellenőrzés idejére egy csereautót biztosítunk"...stb! Ezek mind-mind benne voltak, nem?
Te is csak rosszindulatú vagy és mindjárt a lopásra gondolsz!
MINDENT A VEVŐÉRT! (sajnos csak ameddig ki nem fizeti a kocsit...)
:-(
Gr.
Bibi [Thu Feb 27 23:01:47 2003]
Sziasztok:)))))

Köszi nektek, hogy máris ilyen sokan írtatok választ, és jótanácsokat:)))

Igaz, hogy a 206-ost nyáron vettem, de nem volt semmiféle gond eddig (igaz, egy apró szoftverhibája van, a kijelzője az olajszintet nem pontosan mutatja, meg a szervizintervallum sem a legjobb, most „szoftverkúrára” vár).
Vannak fenntartásaim, amit Gróf is ír, igaz, Casco-m is van, de ha kiderülne egy olyan lépés, hogy le lettek másolva a kulcsok, már egy vasat nem kap az ember.
A kulcsot semmiképpen nem akarom, és nem is szoktam kiadni a kezemből, pedig mindent megpróbáltak a garanciális szemlén is, hogy egyedül vigyék a műhelybe a kocsimat:(
Az a fura, hogy a levelükben nem is említettek konkrét indokot, mit miért, ráadásul az alvázszámom is hibás benne több helyen is, elég durva elütni abban legalább 3-4 karaktert, szóval, elég furcsa….
Ráadásul mit akarnak fél!!!! napig kukkolni ezen? És mi az, hogy „azonnal” menjek?
Valahogy nem pont így képzelek el egy visszahívást……
Várom a további véleményeteket.

Addig is jó vezetést, balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek!:)))

Honda [Thu Feb 27 18:41:05 2003]
Háj,
Nem tudja valaki, hogy Honda Civicnél mi az első izzó cseréjének menete (1995 elektromos fényszórómagasság állítás)?

Colin McRae [Thu Feb 27 18:04:48 2003]
Axel problemajahoz meg csak annyit, hogy a legfontosabb, amit lehet tenni, el kell kerulni a Peugeot dealereket.Volt egy haver, aki ott dolgozott, miutan eljott, akkor arulta el, hogy kb. 60-40 szazalek az az arany, hogy kifogjon az ember egy hibas autot. (a hiba eselye 40%)
Colin McRae [Thu Feb 27 18:01:36 2003]
Hali minden koleganak!Reg jartam erre.
Bibi
En sejtem,mi a visszahivasotok oka. Van egy baratom, akinek a 206-osa (szinte vadiuj)vacakol:menet kozben rangat az auto, meg le-lefullad,a ahiba a gyujtaskulcsban keresendo, ti. (allitolag)nem ismeri fel a felismerendoket, pl.az immobilisert. Esetetekben is errol lehet szo.
Opel [Thu Feb 27 13:39:12 2003]
Köszönjük a szép autókat!
Gróf [Thu Feb 27 12:12:05 2003]
Bibi!
Ha leadod a kulcsodat, köss egy jó cascot! :-(
Gr.
Rolcsi [Thu Feb 27 08:57:31 2003]
Problémafelvetés!

Opel Omega 2.5 Td autóm van. évjárat 1997. Az indításával van egy kis problémám. Tanácsra volna szükségem.
A jelenség a következő:
Autó hideg, izitószál visszajelző a műszerfalon világít amig izzit. Az autó gond nélkül pöcre indul. Amint aonban már olyan meleget eléri a motor, hogy az izzitószál nem gyullad fel, akkor a motor beindítása már kis pörgetéssel, hat-nyolc főtengelyfordulattal lehetséges csak. Olajat nem eszi, kompresszió jó benne.
Kérdésem, mi a jelenség oka, az hogyan orvosolható? Tud e valaki megbizható és hozzáértő szerelőt ajánlani, aki korrekten megcsinálja.

Véleményeket , tanácsokat előre is köszi


Zsuppi [Wed Feb 26 22:41:06 2003]
Gondolom hogy az indításgátló környékén akarnak szimatolgatni, mivel a kulcs fejében mágnespor által közvetített kód adja az indításgátlónak az oldási jelet.
Bibi [Wed Feb 26 21:14:25 2003]
Sziasztok:)))
Rég voltam errefele:))
Remélem, mindenki túlélte a kátyús utakat és a jégbordákat:)))
Képzeljétek, kaptam levelet a Pözsó márkakereskedőmtől, át akarják vizsgálni - fél napig!! - a 206-osom gyújtáskulcsát!
Segítsetek, Szakértő Urak, hogy ez mi akar lenni?
Így nézne ki egy "visszahívás"?
Olyan furcsa..... ráadásul a levélben az alvázszámom is szerepel, amúgy van benne 2 hiba is.....
Nem nagy teljesítmény, őszintén szólva nincsenek kellemes gondolataim.
Várom véleményeiteket:))))
Köszönöm:)))))

Puskás János [Tue Feb 25 12:32:07 2003]
Van egy 2 hónapos Opel Vectra GTS-em.Irányár:4500000FT. Érd 06209527556
Puskás János [Tue Feb 25 12:26:50 2003]
Szevasz szereted a kocsikat?
Puskás János [Tue Feb 25 12:26:29 2003]
Szevasz szereted a kocsikat?
Puskás János [Tue Feb 25 12:25:47 2003]
Szevasz szereted a kocsikat?
Puskás János [Tue Feb 25 12:25:36 2003]
Szevasz szereted a kocsikat?
Zsuppi [Mon Feb 24 21:21:02 2003]
gertan

Ne is álmodozz gyári technológiáról, ha minőséget és a gyárival megeggyező színt akarsz 1000 százalékos biztonsággal, akkor keress egy profi fényezőembert. Mivel a kereskedő kénytelen lenyelni az utánfényezés anyagi vonzatát, ezért tőle ne számíts minőségi munkára, majd megpróbálja aprópénzből megúszni a garanciát.

Annyiból látom általánosnak a helyzetet, hogy páréves és nem garázsban tartott Astrák gumiszegélyei és tömítései alatt is felfedezhetőek a rozsdásodás nyomai, ami szerintem a nem megfelelő fényezési technológia miatt fordulhat elő. Én speciel a helyedben gyorsan megszabadulnék a szekértől.
gertan [Mon Feb 24 18:20:14 2003]
2,5 éves opel astra classicom itt- ott elkezdett korrodálni.
Az eladó cég javítgatja, "gyári technológiával" fényezgeti.
Van-e valakinek tudomása arról, hogy ez általános-e?
Tanávcsot kérek: szabaduljak az autótól?
hyundai [Mon Feb 24 17:11:11 2003]
Ki mit tud a Hyundai h-1 crdi változatáról? Hol a legolcsóbb?
hyundai [Mon Feb 24 16:40:16 2003]
Ki mit tud a Hyundai h-1 crdi változatáról? Hol a legolcsóbb?
Axel [Mon Feb 24 11:56:14 2003]
Az egyik barátom múlt szerdán vett egy 307 SW 2.0-t. Az első hosszabb úton kigyulladt az olajnyomás ellenőrző lámpája, majd ki is aludt. 10 km. megtétele után a motor hangja űberelt egy rossz dieselt. A pálca szerint az olajszint jó, a zsír új autó megállt. A kereskedőnek nem akaródzik az autót visszavenni, hiszen a vevő csak egy ötöst hagyott ott ezért a minőségért. Segítsetek, mi a hiba / oka, mit lehet tenni? Köszi!!
Gróf [Mon Feb 24 09:16:24 2003]
Pusztai!
Ez elég ramatyul hangzik! Talán próbálkozz meg azzal, hogy valamelyik banktól igényelsz folyószámlahitelt. Uygan nem lesz olcsó, de azt hónapokon keresztül is tarthatod negatívban és így tudod fizetni a díjakat.
Gr.
pusztai [Sun Feb 23 18:26:59 2003]
Bocs az ismétlés miatt
pusztai [Sun Feb 23 18:26:14 2003]
S.O.S!

Segítsetek! Van egy nagy problémám. 1 ½ évvel ezelőtt hitelre vettem egy kb. 900e forint értékű autót. A hitelt 30 hónapra vettem fel, havi 38.000 Ft.- törlesztéssel.
Sajnos most az anyagi helyzetem úgy alakult, hogy kb. 3 hónapig nem tudom fizetni a részleteket. A hitelszerződést a Tecnocredito Rt.-vel kötöttem. Sajnos ók nem az a klasszikus bank, mert csak kizárólag autó finanszírozással foglalkoznak.
Próbálkoztam náluk türelmi időt kérni de nem adnak. Ők max. két hónap haladékot adnak, és azt is úgy, hogy a két hónap letelte után, a két havi részletet egyben kamatokkal kell befizetnem. Én három hónapig szeretném szüneteltetni a fizetést, és utána újra havonkénti részletekben fizetni, persze úgy hogy fizetnék nekik valami kamatkiesés félét. Nekik ez sem jó. Három hónap nem fizetés után, behajtásra kerül az ügy, és engem köteleznek az autó eladására.
Én viszont nem szeretném eladni.
Mit tehetek ilyenkor?


pusztai [Sun Feb 23 18:25:58 2003]
S.O.S!

Segítsetek! Van egy nagy problémám. 1 ½ évvel ezelőtt hitelre vettem egy kb. 900e forint értékű autót. A hitelt 30 hónapra vettem fel, havi 38.000 Ft.- törlesztéssel.
Sajnos most az anyagi helyzetem úgy alakult, hogy kb. 3 hónapig nem tudom fizetni a részleteket. A hitelszerződést a Tecnocredito Rt.-vel kötöttem. Sajnos ók nem az a klasszikus bank, mert csak kizárólag autó finanszírozással foglalkoznak.
Próbálkoztam náluk türelmi időt kérni de nem adnak. Ők max. két hónap haladékot adnak, és azt is úgy, hogy a két hónap letelte után, a két havi részletet egyben kamatokkal kell befizetnem. Én három hónapig szeretném szüneteltetni a fizetést, és utána újra havonkénti részletekben fizetni, persze úgy hogy fizetnék nekik valami kamatkiesés félét. Nekik ez sem jó. Három hónap nem fizetés után, behajtásra kerül az ügy, és engem köteleznek az autó eladására.
Én viszont nem szeretném eladni.
Mit tehetek ilyenkor?


pusztai [Sun Feb 23 18:24:59 2003]
S.O.S!

Segítsetek! Van egy nagy problémám. 1 ½ évvel ezelőtt hitelre vettem egy kb. 900e forint értékű autót. A hitelt 30 hónapra vettem fel, havi 38.000 Ft.- törlesztéssel.
Sajnos most az anyagi helyzetem úgy alakult, hogy kb. 3 hónapig nem tudom fizetni a részleteket. A hitelszerződést a Tecnocredito Rt.-vel kötöttem. Sajnos ók nem az a klasszikus bank, mert csak kizárólag autó finanszírozással foglalkoznak.
Próbálkoztam náluk türelmi időt kérni de nem adnak. Ők max. két hónap haladékot adnak, és azt is úgy, hogy a két hónap letelte után, a két havi részletet egyben kamatokkal kell befizetnem. Én három hónapig szeretném szüneteltetni a fizetést, és utána újra havonkénti részletekben fizetni, persze úgy hogy fizetnék nekik valami kamatkiesés félét. Nekik ez sem jó. Három hónap nem fizetés után, behajtásra kerül az ügy, és engem köteleznek az autó eladására.
Én viszont nem szeretném eladni.
Mit tehetek ilyenkor?


Lengyel [Sun Feb 23 13:08:24 2003]
Sqash!

Az index-es Ford Focus tapasztalatok, vélemények - topicban érdeklődj szerintem, és lehetőleg hétköznap, mert ilyenkor nincsenek ott. Vannak egy páran.

eReSz [Sun Feb 23 10:50:17 2003]
Gyerekülés - köszi mindenkinek a javaslatokat.
Most hétvégén azt a variációt próbáltuk ki, hogy a legnagyobbat előre ültettük ülésmagasítóval, így a feje a fejtámaszhoz támaszkodhatott és az öv is biztonságos magasságban, nem a nyakánál ment. A két kicsi hátul, szérül gyerekülésben, a másik nagy középen.
Mindent összevetve, ez tűnik a legjobb megoldásnak.
Sziasztok!
Squash [Sun Feb 23 09:41:51 2003]
Szeretnék venni egy 1999-es Ford Focus Trend 1,6-ost.
Ha valakinek van ehhez a tipushoz tartozó tapasztalata, köszönettel venném, ha megosztaná velem.
Saben [Sat Feb 22 22:29:42 2003]
Hello Mindenki! Egy kérdésem lenne bele a világürbe.
Tegnap vettem egy peugeot 406-ost. 1996-os évjáratú. Hol lehet hozzá kapcsolatos teszteket és infokat találni? Thank you!
eFZé [Sat Feb 22 06:56:09 2003]
Gyerekülés téma:
KRESZ, IV fejezet, 48§:
5) b) A személygépkocsi hátsó ülésén utazó 12. életévét még be nem töltött és 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket nem kell biztonsági gyermekülésben rögzíteni, ha:
bd) az egyidőben szállítani kívánt gyermekek száma miatt a biztonsági gyermekülésben történő rögzítés nem oldható meg;
6) A személygépkocsi első ülésén 150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak akkor szállítható, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel, és a gyermeket biztonsági gyermekülésben helyezték el.

Emiatt nem büntethetnek meg.
De ettől még lehet, hogy biztonságosabb lenne a legnagyobban előre ültetni, még ha nincs is 150 cm? Légzsák van, viszont akkora gyerekülés nincs, amibe beleférne.
Gyalog/tömegközlekedés nem megoldás a távolság, átszállás, stb miatt.
Bagó [Sat Feb 22 05:53:59 2003]
eReSz
Hát akárhogyan vesszük ez nem pusztán matekfeladvány.Én is ebben a helyzetben vagyok,csak heti egyszer és nem nagy a táv,ezért gondolkodom,hogy gyalog terelgetem el őket.
Szablya [Sat Feb 22 00:38:07 2003]
eReSz:
Hat nem egyszeru a helyzet.A legjobb megoldas egy egyteru lenne,mindenkinek kulon ulessel es ezekre a gyerekules.Azonban tudom,hogy ez sajna nem mindig elerheto.En valahogy ugy varialnam,hogy a ket kicsi legyen feltetlenu a gyerekulesben,mert egy esetleges crash,de eleg egy erosebb fekezes is sokkal kellemetlenebbul irintheti oket! A legnagyobb meg elore,biztonsagi ov also helyzetbe ules fel -ha van ilyened-.Amugy szerintem egy ellenorzesnel szinte mindenkepp megbuntetnek,akkor mar legyen legalabb a lehetosegeken belul biztonsagos.
eReSz [Fri Feb 21 22:52:21 2003]
Ábel
Van gyerekülés, rendelet nélkül is, mert nem spórolok a gyerek biztonságán! Pont azért tettem föl a kérdést, mert a lehető legbiztonságosabban szeretném megoldani azt a heti két alkalmat. Hátul max. két gyerekülés fér el, de akkor már a harmadik hely is elég szűk. A hárompontos övekhez, a két szélső helyen övterelőt szoktunk használni, középen két pontos övvel vannak egybe kötve a két kicsi.
Ábel [Fri Feb 21 21:57:18 2003]
eReSZ
Ha jól tudom, a szabály az, hogy 12 év/150 cm alatt nem lehet gyereket előre ültetni. Tehát elvileg nem ülhet ott senki. De az se jó, ha egy övvel kötsz be 2 gyereket, mert az sérülést okozhat. Az elmondottak alapján mindenkinek kellene egy ülésmagasító vagy gyerekülés. Valami buta szabály, most pontosan nem tudom, azt mondja ki, hogy bizonyos kor (10 év?) alatti két gyerek egy felnőttnek való helyen szállítható bekötés nélkül, ha másképp nem férnek el. Én azt mondom, a legszerencsésebb az, hogy mindenkit külön ültetsz, és ha állítható az övmagasság, akkor a legalacsonyabb állásba teszed. Amúgy ha emlékeim nem csalnak, a gyerekülés már kötelező... És nem feltétlenül a gyerekek biztonságán kell spórolni.
eReSz [Fri Feb 21 19:09:46 2003]
Gyerekszállítás ügyben szeretném kérni a tanácsotokat.
Hetente kétszer előfordul, hogy 4 gyereket kell vinnem egy normál szgk.-ban. Két kicsi (6 évesek), két nagyobb (9-10 évesek). Egyikük elég nagy növésű, erős testalaktú, de nincs még 150 cm.
Szerintetek biztonságosabb bezsúfolni őket hátra, a két kicsit egybe kötve - ez télen kabátban, overálban különösen kényelmetlen és nehezen férnek el -, vagy inkább a legnagyobbat előre ültetni, a két kicsit ülésbe kötni hátul, közéjük a másik nagy?? Az, hogy ne vigyek négyet nem megoldás!
Előre is köszi!
Bagó [Fri Feb 21 15:48:52 2003]
Köszi az infókat áfa-ügyben.Kezdem kapisgálni.Akkor én éérthettem félre.Tehát újáron 3 millás autó három év után 1,2-re amortizálódott.Ha ezt eladom mondjuk
2 milláért,akkor csak a 800e Ft különbözet áfáját kell befizetnem,ami 160e Ft.Így lenne?
fbl25 [Fri Feb 21 14:25:35 2003]
A TDI a Turbo, Direct injection, és az Intercooler rövidítésekből tevődik össze, mivel '93-ban még kevesen hozták össze ezt a három dolgot egyszerre, kivéve a Fiat Croma, amelyikben már évekkel korábban ilyen motor volt 1.9 Td i.d.
kolos [Fri Feb 21 13:58:46 2003]
Bagó! Grófnak igaza van, az áfá-t arányosítani kell, hogy mennyit ÉCS-ztél le illetve mennyiért adod el az autó. Ha a könyvszerinti értéknél többért, a kkor a különbözet ÁFA köteles. A cégautó szja vonzata: jómagam hitelt érdemlő útnyilvántartást vezetek, amellyel igazolom, hogy magánhasználat nincs, így nem fizetek szja-t a cégautó után. Az APEH már kétszer is ellenőrizte és átment. 1: van a család egyik tagjának papíron magánautója is, minden autós számla napra van út is írva (pl. ha okt 10-én Kaposváron tankoltam, akkor okt. 10-re Kaposvárra van út beírva).
Gróf [Fri Feb 21 08:45:14 2003]
Bagó! Amikor megvetted az autót, akkor nettó pénzért vetted meg + áfa. Mivel az áfatörvény miatt nem visszaigényelhető az adója, így azzal együtt aktiváltad és amortizáltad. Amennyiben 5 éven belül értékesíted az autót, akkor az 5 évig terjedő részre az áfa visszaigényelhető (tehát ha 4 év után eladod, akkor az eredeti áfa 20%-át igényelheted vissza). Ha az eladási ár áfa része meghaladja ezt a 20%-ot, akkor bizony van áfafizetési kötelezettséged. Nem értem, hogy mi az, hogy nem vagy áfás. (alanyi v. tárgyi mentes?). Ha gondolod, írj a [email protected] és segítek.
Zsuppi [Thu Feb 20 17:13:23 2003]
Tegnap voltam egy autós-boltba ékszíjjakat beszerezni. Egy ember pont az Ulysse-jéhez rendelt légszűrőket. Légszűrőket, mert a szerelője 3-at szedett ki a gépéből asszem 3000+4000+4000 azaz 11000 Huf lesz / 2 kicsi, meg egy nagyobb /. Ennyit tudok az Ulysse-ról.
gábor [Thu Feb 20 15:35:58 2003]
A használt autókereskedők alaposan lehuzzák az autó vásárlókat ,számla nélkül kifizettetik az eredetvizsgálat teljes összegét ök pedig jóval alacsonyabb dijról kapnak számlát a vizsgálatot végző cégtől.Egy 1600-ccm autón a kereskedő 8000 ft keres darabonként számla nélkül.Borsod megyébe minden autókereskedő ezt csinálja vagy a durvább módszer lealkudja a kedvezményt 50 százalékra és ő is keres egy autón ugyan ennyit természetesen számla nélkül.Nagyon sok az olyan autó aminek nagy sérülése volt kicsit helyre pofozák vagy sérült állapotába hitelt vesznek fel rá tehát lehuzzák a hitelt adó bankot mert ott már az autó sérülés mentesként van az állapotfelmérő feltüntetve és ebbe több vizsgáló cég résztvesz benne.Ugyan azt az autót többször is behitelezik más banknál is .Nagyon sok a helyre állitott roncs autó amit a kereskedők sérülés mentesként árulnak és átverik a gyanutlan vásárlót.
Miou [Thu Feb 20 13:58:20 2003]
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni, beleszerettem a Fiat Ulyssébe, elsősorban a belső nagysága miatt. Lenne is olyan 2-3 éves autó, JTD 109 lovas, azt kérdezném, van-e valami amit tudni kell erről a kocsiról, vagy amire külön oda kell figyelni vásárlásnál.
Ugye, a Peugeot 806-tal egy soron készülnek állítólag; miért van, hogy a 806-osok jóval drágábbak? A Peugeot presztízse, vagy az olaszok kispórolnak valamit? Köszi.
SS [Thu Feb 20 13:17:33 2003]
Hé ,valaki!?
SS [Thu Feb 20 13:16:47 2003]
Sziasztok!
Bagó [Thu Feb 20 06:14:59 2003]
Van itt még egy dolog:a BT nevére vettem az autót.Kifizettem teljesen Áfástól,mindenestől,az Áfát nem igényeltem vissza.Fizetem a Tb-vel megfejelt cégautó adót.Eladáskor pedig Áfát kell fizetnem,holott nem vagyok Áfás.Az eladási árban 20%ig benne van az Áfa,hisz nem igényelhető vissza,de ezt is bele kell számítani az áfa befizetésekor.Az áfának az áfáját.Hányszor adózunk?
ÜzemanyagŔr [Wed Feb 19 20:57:04 2003]
A mai (2.19) Diesel/Benzin 95-ös árak EUR-ba: Magyarország 89/104; Ausztria 77/89; Németország 91/112; Szlovákia 66/69; Románia 55/70.
Jó utat!
Zsuppi [Wed Feb 19 20:48:00 2003]
Érdekes ez a lehúzásos dolog is: ha új autót merészelsz venni, akkor fizesd ki a tökéletes műszaki állapotú vadiúj kocsi műszaki vizsgáztatását / mert bizta rosszul fékez a mára szinte alap Abs miatt, kopott gumik vannak rajta, nem működik sem az ablaktörlő, sem a mosója, a lámpái meg bizta felfelé vernek /, fizess dögivel az átiratásért, mert ha már van pénzed új kocsira, akkor van pénzed méregdrága átiratásra is, azért vegyél rá rendszámot is, majd a következő év elején valjál színt az Apeh felé, hogy miből tellett neked új kocsira, aztán a forgalmi engedély "számláját" se felejtsd el kifizetni, aztán állandó rendszerességgel fizesd a drága biztosításokat / casco meg kötelező /, és a súlyadóról se feletkezz meg. Ezekután tankolj "olcsó" üzemanyagot a Mol-nál / merthát a hazafias érzület miatt nemárhogy külföldi kutaknál tankolj /, majd fizess a te pénzedből is épített és javítgatott autópályán a használatáért, mert akkor 1000 év múlva lesz jó sok autópálya amit használhatsz, persze szintén tejelés ellenében. Ha mindezt megteszed és jó polgára leszel Magyarországnak, akkor egy véletlen piroslámpáért 100000 Huf, tilosban parkolásért 30000 Huf-tól felfelé tejelhetsz az államnak / a rendőrség közreműködésével / és bónuszként még pontocskák gyűjtésébe is beavatnak.
ManU [Wed Feb 19 17:02:21 2003]
Jaja, a vidéki parkolási "rendszerek?" tán még siralmasabbak (comparing to BP). Pl, a csődbement Szegeden traffikokban lehet jegyet venni :))))))
2003...
ManU [Wed Feb 19 17:01:21 2003]
Írnám, hogy az autósok a rendszerváltás áldozatai lettek, de hát most legalább van miből válogatni...
Parkolás, külföldön legalább ilyen szigorúak, csak ott az érem másik oldala is teljesül. Vagyis, korrekt úthálózat, megfelelő parkolóházak és mélygarázsok garmadája, könnyen befizethető díjak. Ott ugyanis van autómata bőven, s láss csodát azok még működnek is!
Zsuppi [Wed Feb 19 16:42:32 2003]
Nálunk itt Zegen nincs kerékbilincs, csak fizetőparkoló minden centiméteren. A cégnél aprópénz helyett / ami ugyen nem is számolható el / parkolókártyát használnánk, amit ugye beleteszek a gépbe, az ad egy szép jegyet, majd a megfelelő összeget levonja a kártyáról. Használnánk: mert nem tudjuk használni, a városban kb 3 helyen fogadja csak el az automata a kártyát, a többinél kiírja hogy hibás a kártya. Autóval parkolok be, ellenőr jön, mondom neki hogy itt a parkolókártyám, de a gép nem eszi meg, azaz nemtudok jegyet váltani, mi legyen? Mondja ő: masírozzak el a város tulsó oldalára, tegyem bele egy drágább parkolási zónába eső automatába a kártyát, váltsak ott jegyet, ő addig szépen itt megvár, majd leigazolja a jegyet és már szabályosan is parkolok onnantól. No ekkor kezdett felmenni a pumpám, ugyhogy szépen odébbáltam. Ja és a bibi: mostmár nemcsak mikuláscsomagot rak a kocsira az ellenőr bácsi, hanem rendőr jelenlétében / bérelnek egyet!!!!! erre van pénz abból a léből amit tőlünk beszednek!!! / levideózza a "szabálysértést" és amennyiben az adott határidő belül nem fizetem ki az elmulasztott parkolási díj több tízszeresét, abban az esetben bírósági eljárást kezdeményez ellenem. Most azon gondolkozom, hogy át kéne költöznöm Körmendre, mert ott még a parkolási díjról sem hallottak az emberek, pedig már 2003-at írunk, lassan már azért is fizetni kell ha az ember kinyitja a szemét. Az utak persze totálisan katasztrofálisak, ha végigmegyek a városon, majdnem szlalomverseny feelingem van. Persze így sem lehet minden alattomos "tankcsapdát" elkerülni, futóműkár esetén meg ha a város kellős közepén vagyok és feltartom a többi közlekedőt, akkor is hívjak rendőrt és legyen nálam dátumos fényképezőgép, ellenkező esetben csesznek elismerni és megtéríteni a szar útálózat által okozott kárt. Na ennyit a magyar jogrendszerről és az autós társadalmat sanyargató közlekedési tárcáról.
Amon [Wed Feb 19 15:47:03 2003]
Sziasztok!
Bár nekem még nem volt kerékbilincses és büntetőcetlis ügyem,de azért együttérzek veletek!
Nem is tudom,hogy ebben az országban létezik-e még olyan dolog,ami után az autósoktól ne szednének be pénzt valamilyen ürügy kapcsán!
Ráadásul úgy,hogy ezt az irgalmatlan pénzt semmilyen módon a legcsekélyebb mértékben sem próbálják meg a közlekedés minél magasabb színvonalú és biztonságossá tételéhez bitosítani!
Most olvastam az A2-ben,hogy az autópályadíj áfáját is megemelték januártól az eddigi 12%-ról 25%-ra,ráadásul úgy,hogy ezt a vállalkozások vissza sem tudják igényelni!
Egyszerűen oldalakatlehetne írni arról,hogy mennyi zsiványságot és simlisséget követnek el az autósok ellen!
Erre a legjobb példa a kerékbilincses ügyek is,amin már úgyszólván nem is lehet csodálkozni!
Ez sajnos egy ilyen ország és nem tudom,hogy ez mikor fog megváltozni,vagy megváltozik-e valaha!
Az autóstársadalmat Mo.-on szerintem egy állatorvosi lóhoz lehetne hasonlítani,ami már nagyon rossz állapotban van és kérdés,hogy ezeket a terheket meddig bírja el!
Azért fel a fejjel,szeresse mindenki az autóját és próbáljatok meg minden eszközt megragadni,hogy minél kevesebb bőrt tudjanak lehúzni rólunk!
Üdv!!!
looser [Wed Feb 19 09:39:54 2003]
ManU!
Én úgy kaptam kerékbilincset, hogy ott volt a szabályos jegy és nem álltam tilosban! Ki kellett fizetni a bilincs levételét (jegyzőkönyveztettem) és csak utólag több napi utánjárásra adták vissza a pénzt bocsánatkérés nélkül! Azt hittem felrobbanok!
Bagó [Wed Feb 19 06:51:42 2003]
ManU
A miértjeidre a válaszom:pont azért,hogy a behálózás biztos legyen.Van ám ráció...

Bagó [Wed Feb 19 06:48:30 2003]
András
Ha találsz egy nem nyúzott darabot,érdemes megvenni.Nekem egy 1,4-es Bravom volt,ameddig totalos nem lett(én becsatolva épségben megusztam,jó a törése)majd egy 1,6-os Bravam van most is.Összességében egy jó autó,az 1,4-es moci már a pincéből húz(2750-nél van a nyomaték maximuma),kár volt lecserélni.A fogyasztás a Manu által leírt,de nekem egy Horváth tengerparti úton5,9-et evett.Bajok:a jobb első teleszkopot cseréltettem a Bravaban,még 22000 km-ben.Most 50e-ben van,nem zörög és megbízható.Az ergonómiája pedig nagyon bejön,ebben a kategoriában nem sokat találni ilyen jó összehangolást.A futóműszintén remek.Szerintem a vásárlása nem nagyobb lutri,mint bármelyik más márkáé,valamennyire nyugtató a szervízkönyv megléte.Ha tetszik,akkor 1,3-ért kb egy 6 év körülit kapsz,érdemes körbe szaglászni.
ManU [Tue Feb 18 23:52:12 2003]
Mai akció...
Sürgősen orvoshoz kellett vinnem barátnőmet a Bethlen G téri rendelőbe. Érkezéskor szétnéztem, s nem láttam egy k..va jegykiadót sem, ezért naívan azt gondoltam, hogy ott nem kell fizetnem. Nos, nem így történt. 1630kor érkeztem, s mikor 7kor mentem le a kocsihoz láttam a kerékbilincset. Grrr.....1700 órakkor rakták rá, úgy, hogy előtte nem is kaptam mikuláscsomit, egyből bilincs...
15000 ezerbe fájt (nagyon), ráadásul kb 1,5 óra volt mire elintéztem, hogy levegyék. Azonkívül, hogy nem fizettem teljesen szabályosan parkoltam. Észrevételem a következő:
Mi a heréért kell egyből bilincset felrakni?
Miért nem lehet normálisan kiírni a fizetőzónát?
Illetve, miért nem lehet látható módon kipakolni az autómatát?
Szörnyű ideges voltam! Pláne úgy, hogy még soha nem kaptam piros cetlit...
ManU [Tue Feb 18 23:34:25 2003]
András

Mivel több, mint 4 évig volt egy 1.6-os bravom, mely új korától volt az enyém, így asszem tudok autentikus véleményt írni a kocsiról.
Nos, 100000 km-rel adtam el, s a kocsi szinte hibátlan volt. Összesen 1x rohadt le, szerencsére az se volt komoly, a helyszínen megjavította az autóklub, a házunk előtt elszakadt a gázbowden. Ezenkívül csak szuperlatívuszokban tudok szólni a kocsiról! 140-160-as átlagtempóban megtett európa körút során a kocsi átlagban 7,4-et fogyasztott, de városaban se ment 8-8,5 liter fölé az átlagos fogyi, ráadásul a kötelező szervízekben se volt egetverő a számla. Futómű, kasztni, elektronika elég stabil volt, fékpofát viszont 2x is cserélni kellett a 100ezer kilcsi alatt.
Kényelmes kocsi, nem hangos, két embernek nagyon-nagyon kényelmes!!
Összességében nagyon jó kis kocsi, csak mondjuk tudni kell egy jó darabot kifogni!
Sok szerencsét hozzá!
ManU
Zsuppi [Tue Feb 18 20:43:50 2003]
radír

Hasonló tapasztalatom van nekem is még anno az autókereskedős korszakból. A pesti "kollégák" olyat hogy akció nemigazán ismernek / éppenséggel nem is akarnak /. Náluk a játék a következő: akciós modell eredeti áron értékesítése esetén a tulaj és az értékesítő fifti-fifti osztozik. Viszont majdnem mindíg alapra vannak bejelentve, megmár nehogymár pesten ne tudjon a kedves kuncsaft teljes áron autót megvenni!!!!! Gyakran lenézőek és tudnak nagyon undorítóan is viselkeni. Ott nem nagyon számít ha 78 autó helyett csak 77-et adnak el, mert volt dögivel üzlet az adott hónapban, maximum majd egy másik "veréb" elviszi a gépet kicsit később, persze eredeti áron, azaz akció teljességgel kizárva. Fordított a helyzet "vidéken", ott ahol mindenegyes autóeladás aranyat ér és "isteni ima követ". "Vidéken" kis szerencsével még az akciós ár akciósabbá tett összegén is faraghatsz, vagy kiharcolhatsz olyan felesleges dolgokat mint gumiszőnyeg, vonóhorog, rádiósmagnó, riasztó, stb. Én elhiszem hogy a " pesti ember" ki tudja fizetni a kocsit, és hogy nem ér rá árvadászatot tartani, meg hogy az alkudozás nem az ő stílusa, de amit anno pesten tapasztaltam az nekem is "sokk" volt.
Zsuppi [Tue Feb 18 20:29:14 2003]
Andrásnak

Szablya félig igazat írt: nem törik a legjobban, de nem is a legrosszabbul. Egyébként meg évjáratfüggő a merevebb karosszéria is / ugyanúgy, mint a Megane-nál /. Motorok küzül / gondlom 1,4 80 Le, vagy 1,6 103 Le, vagy 1,2 16 voltos 80 Le / inkább az 1,6-os ajálható. Városban 10 l/100 km köröl számolhatsz, de nyugi van olyan 1,4-es is ami beveszi a 14 litert simán. Viszont cserébe jól húz a motor, érezhető nyomatékkal bír 2000-es fordulattól is, és hasonlóan eszik gyötörve is , mint kímélve. Az elektronikával nincs sok gond, mondhatni átlagos problémák vannak, mint a többi kocsinál / központi zárak, elektromos ablakok, tükrök /. Futóműve sokat bír, kicsit nekem pontatlan a kormányzás, mindíg korrigálni kell az egyenesben is, viszont kényelmesen rugózik. A felhasznált anyagok / kárpitok, műanyagok / az Sx-nél inkább strapabíróak mint szépek, bár a módosított / 2000-től / változatoknál lehet szépet is kifogni. A fényezés minősége és időállósága szuper, bárcsak a Vw is ilyen fényezéseket tervezne a kocsijaihoz.

Negatív észrevételeim: a rendszeresen rossz utakon való használat, vagy a sok padkázás hamar / 10-15000 km körül / kikezdi a lengéscsillapítókat, a gyári rádió csak zajkeltésre alkalmas / ajánlatos a saját beszerzésű fejegység és a gyári beépítőkeret használata /, az ajtózsanérok és a kilincsek rendszeres kenést igényelnek, az első lámpák az idősebb gépeknél megmattulhatnak.

Jótanács: ajánlatos északolasz összeszerelésű autót felkutatni, mert annak százszor jobb az összeszerelési minősége mint a délinek. Próbaút alatt ajánlatos figyelni a futómű "hangjára" / kopogás, nyöszörgés /, a váltót alaposan meg kell cibálni-kínozni / recsegés, túlzott pontatlanság /, a motort meg ki kell próbálni alacsony fordulatokon is / 1,4-esnek 30 km/h nál 5. sebességi fokozatba rakva húznia kell rángatás nélkül /.

Igazándiból nincs kiemelkedő jó vagy rossztulajdonsága, ha kifogsz egy megkímélt példányt akkor évekig gondalan autózásban lesz részed.
Szablya [Tue Feb 18 17:28:53 2003]
Andras:
Csak annyit tudok hozzatenni,hogy nem torik a "legjobban".
András [Tue Feb 18 14:25:46 2003]
Sziasztok! 1.3 m Ft körül szeretnék vásárolni autót és nagy dilemmában vagyok. Fiat Bravo volt edddig, ami mellett le tettem a voksot, de sok rosszat olvastam róla. Szóval szerintetek mi éri meg ennyiért a legjobban???? Milyen a Bravo??
radír [Tue Feb 18 14:22:26 2003]
bexxarás, hogy mennyire úgy kezelik az embert az Opel kereskedők, mintha egy kiló kenyeret akarna venni!!! Hihetetlen! A Schiller Opelnél pl. majdhogynem leköpködtek, mert rá mertem kérdezni az Opel Mo. által meghírdetett akcióra, amivel 2 kilóval olcsóbban vehetnám meg az astrát! Úgy eltitkolták volna, ahogy kell. Vagy mást nem érdekel 2-300 ezer forint!? (az adhatna:))
Kinél van jó tapasztalat?!
üdv

Fafa [Tue Feb 18 11:49:13 2003]
Honda Civic 1.5i LS tesztet nem tudjátok, hogyg hol találok?
Silver [Tue Feb 18 11:37:28 2003]
Hali!!Van egy Opel Corsa 1.5TD-m amit használtan vásároltam.Otthon tünt fel hogy a turboból kivezettek egy műanyag csövecskét aminek a végét egy golyós csapszerűséggel zártak le.Ez mire szolgálhat??Valami maszek tuning???
Fiacs [Tue Feb 18 10:31:12 2003]
A 2003/3 a2-ben megjelent "Kormányválság" cikkben írt szakértői vélemény hibás. Abban az esetben ha bizonyítható, hogy a szállító cég tevékenységével összefüggésben keletkezett a kormánymű és a kuplung meghibásodása ( amit egy szakértői vizsgálat elég pontosan behatárolhat ) kármegosztást kell alkalmazni.

A biztosító társaságok elvárják, hogy a gépjármű tulajdonos megfelelően lezárt járművet hagyjon ott. A rendőrségnek ezt figyelembe kell vennie ( elvárható körültekintés ) és az ehhez megfelelő szállítóezközzel elszállítania a járművet.
Az nem leláncolva, nem odarögzítve volt, csak a járművezetőtől elvárható gondossággal lezárva. Vagy tárva nyitva kellene otthagyni, hogy a rendőrségnek ne legyen gondja ???
Zsukka [Tue Feb 18 09:23:38 2003]
hali

Heng [Tue Feb 18 08:01:47 2003]
Szerintem is Injection, bár az Intercoolernek is lenne értelme!!!
Placido [Mon Feb 17 19:46:04 2003]
Téves. Az eredeti TDI jelzés (az Audikon) arra vonatkozott, hogy közvetlen befecskendezéses dízelmotorról van szó. Akkoriban még a többi gyártó nem használta a közvetlen befecskendezést, hanem az előkamrás volt a legelterjedtebb...
Erga628 [Mon Feb 17 19:01:13 2003]
Az Injection-nak nem is lenne értelme, hisz minden diesel moci befecskendezéses:-)
Erga628 [Mon Feb 17 19:00:39 2003]
Bocsi srácok, de a TDI: TurboDiesel Intercooler!
ManU [Mon Feb 17 14:19:05 2003]
Haha. Van egy gyógyszer cég, melynél több, mint 100 Ford van a flottában (escort, focus, mondeo), s tavaly 0 darab meghibásodás volt a kocsikon...hoppá.
chriss [Mon Feb 17 12:30:18 2003]
Srácok, szerintetek melyik a legjobb egyterű?
Matyi [Mon Feb 17 11:56:12 2003]
Nos használt Ford Mondeot én nem ajánlanék van egy cég ahol több Mondeot is vettek újonnan és most 3 4 évesek es nagyon sok probléma van velük bár lehet,hogy
azért mert sokat használják és nem egy vezetö, de azért mégis azt mondom, hogy ha azt vesztek jól nézzétek meg az autót és, hogy cég e a tulaj mert azok képesek tönkre vágni 2 3 év alatt, de azt mondták nagyon szervízigényes az autó!
Gróf [Mon Feb 17 09:05:40 2003]
Mario: A cégnél volt 3 db mondeonk (nem a mostani új, hanem korábbi). A kollégák szerették, de az 1.8-os motor nagyon kicsi volt a kasznihoz és elég sokat evett. Az látszott a kocsin, hogy "össze van rakva". Ha viszont volt valami baja, akkor az nagyon sokba került (jelentősen drágább volt a szervíz mint a VW Passatoknál)
Gr.
Szablya [Sun Feb 16 13:53:44 2003]
Neo:
Nem biztos,hogy tul autentikus a valasz,de a TDI annyit tesz: turbo diesel injection. Ez a VW konszern markainal hasznalt.A betuk szine jelent egyreszt teljesitmeny kulonbeseget (i vorossel irva),valamint szerkezeti kulonbseget is (di pirosan a legujabb PD-TDI=pumpe duse =adagolofuvokas diseleket jelenti).
Neo [Sun Feb 16 00:04:33 2003]
Hi!Meg tudná vki mondani hogy mit jelent a tdi jelző?

Neo [Sun Feb 16 00:02:24 2003]
Hi!Meg tudná vki mondani hogy mit jelent a tdi jelző?

orsika [Sat Feb 15 15:56:10 2003]
mario! csak mi ketten vagyunk ezen mert akkor ez nagyon fasza!

orsika [Sat Feb 15 15:54:34 2003]
Szeretnék egy ford ka-t mindenképp feketét aki tud erről valamit vagy az autórol magáról segitsen. köszi
mario [Sat Feb 15 15:29:47 2003]
na

mario [Sat Feb 15 15:28:19 2003]
szeretnenk venni egy ford mondeot de nem tudom hogy menyibe kerül es mit tud ez a auto segitsen valaki elöre koszi ja es 2 vagy 3 eveset

Zsuppi [Thu Feb 13 21:19:19 2003]
Én kezdem megérteni: nálunk más lesz az eszmei és a valós értéke a majdani euro-nak. Azaz más értéket fog képviselni nálunk, mint pl a németeknél, osztrákoknál. Szóval ezért lesz nálunk továbbra is drágább mindenféle termék. Sajna nálunk még most is kevés az az emberlétszám, amelyik havi 430 Eurot / kb 100000 Huf / kap a havi munkájáért, nembeszélve arról, hogy a német-osztrák "testvéreink" 1500-1700 Euroval kezdenek. Szóval elég nagy slamasztikában vagyunk.
Tamás [Thu Feb 13 20:43:44 2003]
az újabbaknál szól csak egy életre, nekem pl a 9 éves Daihatsu Cuorénél 40 000 km-enként kell. A szervízkönyvben kell megnézni minden autónál, hogy mi a helyzet, ha nem említi, akkor gondolom nem kell.
Bagó [Thu Feb 13 20:16:11 2003]
man
Én úgy tudom,hogy nem szükséges váltóolajat cserélni,legalábbis,ha a szrvízkönyv nem említi,biztos nem kell.Egy életre szól...
Tudom,hogy már volt rólaszó,de megint dühbe jöttem:az az autó,ami nálunk 10-11 milla,a németeknél 7-8.Potom 3 millióval(30%!) kerül kevesebbe.Most már a benzin is olcsóbb,meg a kaja is,az autópályadíj is.És állítólag az árakat emelni kell az unios szintre.Ki érti ezt?
Bagó [Thu Feb 13 20:15:56 2003]
man
Én úgy tudom,hogy nem szükséges váltóolajat cserélni,legalábbis,ha a szrvízkönyv nem említi,biztos nem kell.Egy életre szól...
Tudom,hogy már volt rólaszó,de megint dühbe jöttem:az az autó,ami nálunk 10-11 milla,a németeknél 7-8.Potom 3 millióval(30%!) kerül kevesebbe.Most már a benzin is olcsóbb,meg a kaja is,az autópályadíj is.És állítólag az árakat emelni kell az unios szintre.Ki érti ezt?
man [Thu Feb 13 13:59:18 2003]
Tudja valaki hogy személyautónál manuális sebességváltóváltó esetén,hány kilométer után ajánlott a váltóban az olajat lecseréltetni.
hofe [Wed Feb 12 23:32:04 2003]
Hallo Muck !
Kérdezed, hogy mit szóltok a Fabia Sedanhoz.
Nos hát ez aztán autó ! Röviden és tömören : Vau !

Üdv : hofe
Tamás [Wed Feb 12 21:51:08 2003]
Akció: persze lehet így is venni, hogy akkor csak az egyszeres árrést fizeted, de akkor is olcsóbban jutsz zhozzá az adott modellhez.
A2 árlistában sárgával kihúzott modellek, nem ezek az akciósak, ezek új modellek, az akciósakat a Hónap vétele cikkben lehet látni.
Zsuppi [Wed Feb 12 16:44:39 2003]
Egyébként a "hihetetlenül kedvező" autóárak csak beugratásra alkalmasak, mert az importőrök előre rögzített árakon kapják, a már 2002-ben megrendelt / ebbe beletartoznak az utólagos, tehát a vevő által rendelt darabszámok is / 2003-as autóikat. Maximum akkor van nekik kissebb nyereségük ha erősödik az Euro. Tehát az előre rögzített áron beszerzett autón úgy igazítja az árrését az importőr, ahogy éppen a piac, vagy a saját érdeke diktálja. Van olyan típus, amin simán bekaszíroznak dupla árréseket is, ezekből aztán később csinálnak "akciós" csak most, csak itt modelleket, a vevő meg örül, mint majom a farkának hogy 2-3 kilóval olcsóbbért hozzájutott a gépéhez. Pedig a valóságban ilyen esetben csak "szimpla" árrés van az autón, persze ezt a vevő nem tudja.
Zsuppi [Wed Feb 12 16:36:15 2003]
A szervizekkel sajna nem tudsz mit kezdeni, mert azt számláznak fel amit szinte csak akarnak és olyan áron ahogy csak a kedvük tartja. Nézd meg az A2 márciusi számában a Opel szervizek minősítését / inkognitóteszt /.

Kiaszervíz végkifejlet: nos ma lecserélték a hátsó fékbetéteket és megcsinálták a kéziféket is, valamint visszahegesztették az alsó terelőlemezeket a kocsira. Három munkaórát és két anyacsavart számoltak fel a kocsira, most pedig kapaszkodni: 94528 Huf lett a számla vége, még szerencse hogy átutalásos, rohadt szemét rablóbanda, majd leshetik pár hónapig a pénzüket!
Matyi [Wed Feb 12 15:41:52 2003]
Miskolcon szervízeltük az autót és tljeskör? éves vizsgálat volt amin mindent átnéztek kb.:1,5 órába tellett mivel alapos volt a szervízelés végig ott voltam a helyszínen mivel els? szervíz volt és nem vagyok egy szervízes iránt bizakodó ezért még azt is megnéztem végig, hogy mit csinál mit cserél ki milyenre!Azt láttam, hogy eredeti légsz?r?t tesz bele és félszintetikus motorolajat tesz bele, a sebváltóba teljesen szintetikusat tettek!És ez komoly, hogy ennyibe került hisz én fizettem ki!Zsuppi ha tényleg ilyenek abban a szervízben miért nem engeded rájuk a fogyasztóvédelmet kérsz szakvizsgálatot?Vagy próbáltad már?Bár én ezt a részét nem tudom hogy zajlódik egy ilyen fogyasztóvédelmes eljárás és t?lük kért szakvizsgálat.De ha nem csinálják meg jól én rájuk engedném a fogyasztóvédelmiseket!Azért akkor ez túlzás amit csinálnak!A Skoda árát nem néztem azért nem is írtam a Skoda árát meg, hogy mennyi!!!Csak azt mondtam, hogy általában sokat esik az autók ára!És ez kérdés volt feléd mivel pontos árat nem írtam csak azt hogy jelent?set esik az akkori új árához képest.Ezt minden autóra értettem!A Golf mostani árát pedig megnézem a neten mennyit ér piacon azt nem tudom, most néztem meg a www.hasznaltauto.hu 2,4 milliótol van 2,8 millióig van az új ára full extrásan 2000-ben 5 millió volt a Golf, hogy Eurotax szerint nézték meg de helyette egy új Honda CRV-ét vett volna 10,5 milióért a nagybátyjám!Most még így inkább gondolkodik a dolgokon!A Skoda alapárát nézegettem a Skoda 1,99 millió az 1,2 Eco 55 lovas!Nos az ára nem rossz ennek csak egy kis er? kéne bele maga az autó belseje tetszik persze ha úgy lenne pénzem szívesen vennék egy Fabia 1,4 75 lovast bár az már igen húzós de az már jól megy vagy leginkább a 100 lovas kéne!!!Na mindegy aztán végül az ember azt vesz amire lesz pénze vagy semmit ha nincs rá!
alkusz [Wed Feb 12 14:32:10 2003]
Simi! Igen, elvileg ezek az eredeti listaárnál kedvezőbb feltételekkel vásárol6óak meg. Bár azt hiszem alkudozni mindenhol lehet (és kell is!)Én a R.Scenic autómat úgy hoztam el, hogy a 200e árkedvezményt és a 200e extravásárlási kedvezményt is az árból kaptam, ráadásul ideadták a metálfényt ingyen és nevetséges áron beszerelték a telefonkihangosítót és a vonóhorgot.
Hajrá!
Simi [Wed Feb 12 14:01:26 2003]
Az auto2-ben a "Márkaképviseletek újautó-árai" címszó alatt felsoroltak között több helyen sárga színnel van kihúzva a gépkocsi és adatai.Miért pont ezeket emeli ki?Ezekhez van kedvezmény?
Jáger Zsombor [Wed Feb 12 08:33:53 2003]
Imádom az avtokat
Zsuppi [Tue Feb 11 20:08:16 2003]
Aki hosszabb távra / 8-10 év / akar autót vásárolni annak tökéletes a Kalos-is. De aki 3-6 évesen még szeretné az autóját lecserélni, és szeretne pénzt kapni a most 2-2,5 millás autójáért annak nem jó a Daewoo armada. Nem mondtam egyszer sem hogy bárki vegyen Skodát, nem is fogom. Akit viszont érdekel a Fabia kívülről-belülről, tudni akarja az autót használók tapasztalatait az keresgéljen a Vezess.hu oldalon...
Zsuppi [Tue Feb 11 19:54:32 2003]
Matyi

Lehet hogy elfogult vagyok a német márkákkal szemben / VW, SKODA, AUDI, SEAT /, de az értékesített sok-sok millió autó és a folyamatos piacszerzés / Lásd: Skoda eladások Magyarországon, külföldön 1999, 2000, 2001, 2002 /, elfogultá tehet. Kedvtelésből és mert csakazértis nekem van igazam, pedig SOHASEM SZOKTAM HAZUDNI!!!! Gyere le ide Egerszegre, megnézem én hogy a Matizodat leszervizelteted 20500 Huf-ból! Idézet a Vezess.hu-ról / Fabia topic / tőlem: ""Hát Jozsi én 7500 Huf-ból megúsztam / volna ha ki kellett volna fizetnem / az éves, vagy 15000 km-es szervízt a következő módon: én vittem az olajat / Selénia Alfa 20K----literje most úgy 4000-4500 Huf, de ez most mellékes/, mert erre nagyon kényes vagyok, a szervíz adta az olaj és légszűrőt, leszedték a kerekeket, kifújták a fékport, lekérdezték a motorvezérlést, megmérték az akksi töltését és a fagyállót, feltöltötték a gépet szélvédőmosóval, ellenőrizték a keréknyomást, megemelték a kocsit és átnézték az alját. De másnak sem lessz 20-25000 huf fölött a számlája / szervize válogatja, egyébként tanácsos időpontra vinni és megvárni a kocsit /."" Használtautóárakhoz javaslom neked a Képes Autó Expressz-t / kár lenne a kereskedőknek oly'sok hasznot hozó Eurotax-ot említeni /: ráfáztál mert 1996-ban Skoda Feliciát / 1430000 Huf / és Seat Ibizát / 1599000 Huf / nézegettem, akkor Seat lett belőle, amit 2000 májusában 1600000 Huf-ért adtam el. Most kérlek lapozd fel a Képes Autó Expressz Jan 30. számát a 178. oldalon és sasold meg hogy mennyiért vesztegetnek egy 1996-os Lxi Feliciát bő 118000 km-vel, nos ott 890000 Huf áll. Aztán nézegesd meg a 97-es Feliciákat, 1,2 milla alatt nemtalálsz eggyet sem / 2000 júliusban szűnt meg a Felicia, akkor az Lxi 1895000 Huf-volt, a Magic-ek meg asszem 2 milláért mentek /. Aztán lapozz vissza a 78. oldalra és nézd végig a Daewoo árakat: új Matiz 1789000 Huf, 2000-es van 1290000-ért, 1999-es meg 1190000 huf-ért. Nos akkor számoljunk: ha három év alatt bukik 499000 Huf-t, akkor 6 év alatt ugye majd egymillát, tehát 1789000- 998000= 791000, azaz 6 év alatt 998000 Huf-t bukik és akkor még nem vettem figyelembe a módosított változat / facelift / miatti áresést. Új 1,3-as Lanos 2100000 Huf, 97-es 1,6-os 1250000 huf, 98-as 1,5-ös 1500000 Huf, 99-es 1,5-ös 1490000 Huf, 99-es 1,6-os 1500000 Huf. Az árakról csak ennyit. Idézet tőled: "Ez nem tudom milyen szervíz de a bénák szervize az biztos mert csak veled történik ilyen!" . KIKÉREM MAGAMNAK EZT A LEALACSONYÍTÓ MINŐSÍTGETÉST!!!! Jópár évet eltöltöttem különböző / Fiat, Skoda, Hyundai / márkakereskedésekben, és jópár dolgot megléptem új és használt autókkal kapcsolatosan, olyat is amiről talán te még sohasem hallottál. Mivel az a szar Kia K2700-as még garis szeptemberig és nincs a környéken más márkaszervíz, ezért mindenképpen oda kell vinnem a gépet. ÉS van újabb fejlemény is: ma vittem újra az autót reggel 8.30-ra, 10.00-kor el is vitték az autót külsős céghez futóműállításra, 13.15-re vissza is hozták, csináltak rajta egy fékhatásmérést / a hátsó tengelyen nem volt fékhatás!!!!!!!!!!/, majd 13.30 körül felcsápolták és nekiálltak leszedni a hátsó kerekeket, hogy hozzáférjenek a fékdobokhoz, 15.20 körül jön a szervízvezető és előáll a farbával: ott kell hogy hagyjam az autót, mert ma csak 16.00-ig dolgoznak és addig képtelenség féket csinálni a gépre. Nos akkor lélegeznem kellett pár mélyebbet / mivel anno énis márkakereskedésben és szervízben dolgoztam, tudom hogy hogyan is mennek normális cégnél a dolgok /, aztán szépen sofőrt kellett kerítenem aki eljön értem y-ból x-be és visszavisz y-ba, csupán 60 km oda-vissza az egész, persze holnap mehetek a taligáért.
Szablya [Tue Feb 11 19:16:13 2003]
Matyi:
Reszben a Zsuppinak kell igazat adnom.Mint korabban irtuk alap aron egyertelmu-
en a Fabia a nyero.Tovabb ugralva a felszereltsegi listan sem oly egyertelmu a Kalos arelonye.Igaz sok ember sajnos a penztarca miatt nem engedheti meg a valogatast.Azonban szerintem mindig az ar-ertek aranyt kell nezni..Az Auto2 szokott olyan osszehasonlitast csinalni,hogy mi jon ki x osszegbol.Ez utan lehet donteni.Valamnint ne felejtsunk el oly "aprosagokat",hogy egy jobb futomu
"sokat" erhet s a biztonsagos karosszeria megfizethetetlen! Nem hiszem hogy biztonsagban a Kalos "verne" a Fabiat,miutan az a Yaris utan a masodik legjobb,s innentol szamomra el is lenne dontve a kerdes.Itt nem ejtettem szot
szervizrol stb.csak az autot mint jarmuvet neztem.Ezen felul meg kell allapitanom,hogy a Kalos jol nez ki s rengeteget fejlodott mind szerkezetileg,mind technikailag a korabbi modellekhez kepest.
Zoli [Tue Feb 11 17:16:34 2003]
És mi van a japánokkal? Arrol miért írtok ílyen keveset? Szép és jó autó összeségében mind legyen az német, olasz vagy francia, de szerintem a japán a legtartósabb,legmínőségibb. Mi a véleményetek?
Matyi [Tue Feb 11 16:01:43 2003]
A mai szervizelésr?l annyit, hogy mindenütt vannak jó és rossz szakemberek vagy lusta és pénzéhes szakenmberek vagy márkaszervízek!Azért gondoljunk bele mennyit kérnek egy VW márkaszervízben egy éves szervizen (olajcsere + sz?r?) Golf kb.:60 ezer Ft! legalább!!! Renault Megane 45-50ezer Ft Skoda Fabia ??? Én azt mondom a munkadíj elég sok bármelyiknél!Nos a Daewoo-nál sem olcsó Daewoo Matiz 15-21ezer Ft kerekítve!Ez egyiksem olcsó!!!A Daewoo óradíja 2500Ft-3000Ft áfásan max!Ja azért a fél millióért a Fabia és Kalos között mennyi üzemanyagot is lehet venni.Na és akkora különbség nincs a két autó között!!!!!A szervizelés pedig egyre jobb mivel most már GM Daewoo és az Opelnél szervízelik a legtöbbet!Bár lehet,hogy így már drágább lesz nem tudom!De az biztos, hogy túlzásokba ne bocsájtkozzunk!A fél millió az félmillió és egy középréteg? családnak sokszor nem mindegy mennyi egy új autó éves fenntartási költsége!Pl.: casco,szervízköltség,fogyasztás az autó induló ára és javítás sérüléskor!Nos nem hiszem, hogy a Skodának összességében ez mind jóval kedvez?bb én inkább azt tudom mondani biztos,hogy több!!!!
Matyi [Tue Feb 11 15:30:31 2003]
Nos a szervíz nem igaz, hogy 34000Huf a Daewoo Matizra hisz az első nekünk a 15ezer km-es 20500Ft volt és ekkor még váltóolajat is cserélnek utána már a váltóolajat 60ezer km-nél kell ezért kb. 5-6ezer Ft-tal olcsóbb a 30ezres km olajcsere vagyis éves átvizsgálás!Ja kérdem én mennyi a Fabia éves szervize és mennyi időnként kell a 68 lovas motornak a szervízciklusa??
Az sem igaz, hogy felét sem éri a Daewoo 6 év után hisz van Tico 6 éves és 1,1 millió kb. volt az új ára és nem 550ezer a mostani ára hanem több szóval nem a fele 600 v. 700 ezer Ft!Bár én úgy érzem egy elfogult embernek kár bármit is írni!Ja mennyibe kerül mondjuk egy 6 éves Favorit v. Felicia az új árához képest vagy egy 6 éves Renault az új Renault árához????Nos minden autónak 6 évesen óriási az áresése!Pl.: nagybátyjám 3 éve vett full extrás VW Golfot 1,4l motorral
és 5 millióért vette most 2,3 milliót adnak érte kereskedésben új autó beszámításban maximum!!!!!!!!!Ja és ez a népautó aminek állítólag szinte magyarországon a legjobb az értéktartása!Azért ez elgondolkodtató Zsuppi!!!!!
Ez nem tudom milyen szervíz de a bénák szervize az biztos mert csak veled történik ilyen!A Skoda fogyasztását és néhol motorok hibáját ne is beszéljük ami az Auto2 újságban volt ugye!
ManU [Tue Feb 11 12:38:18 2003]
Én elhiszem, hogy jó odamondogatni, s minden egyes kritikára valamivel visszavágni, de ez a szervízes eléggé öngól szagú. Nem? Állítom mindezt a Pohu munkásságának a fényében...
Heng [Tue Feb 11 07:27:22 2003]
Sztem ez hülyeség, mert akkor ott sem lenne annyi diesel!!!
Miahlcsó Miklós [Mon Feb 10 20:30:32 2003]
Helló! Azt szeretném kérdezni, hogy igaz-e az, hogy nem szabad dízel autót venni, mert 1-2 év múlva nem fogják beengedni a nyugati országokba? Választ a [email protected] - ra kérnék! kösz - az előbbi cím nem volt jó!
Miahlcsó Miklós [Mon Feb 10 20:29:59 2003]
Helló! Azt szeretném kérdezni, hogy igaz-e az, hogy nem szabad dízel autót venni, mert 1-2 év múlva nem fogják beengedni a nyugati országokba? Választ a [email protected] - ra kérnék! kösz
Zsuppi [Mon Feb 10 20:23:46 2003]
Viszont a csodának érzékelhetően jobb az értéktartása, örökös mobilitás-garancia jár hozzá, a kidolgozása szintén jobb, nagyobb szervízháttérrel és alacsonyabb szervízdíjakkal finanszírozható. Azért szerintem nem sokan akarják, hogy a majdani hatéves autójuk, az eredeti árának még a felét se érje majd. Már többen és több helyen írtak a Fabia extralistájáról és az extrák árairól, maradjunk csak annyiban hogy kevés ennyire "olcsón" felszerszámpzható autó található ma a piacon, de természetesen mindenki annak örülne, ha minden földi jó dömpingárön kerülne bele az autókba, ehhez már kezdünk közelíteni, csak sajna a cuccok többsége / persze tisztelet a kivételnek / nem gyári szereltségű / ide tartozik a Fabia Matrix-is, ezért meglepő hogy mindenki ezt emlegeti /. Sajna amiben a Dévú / és általában a távolkeleti gépek / elvérzik nálam az a szervíz: élettársam kollégája 34000 Huf-os / ÉVES ÁTVIZSGÁLÁS, OLAJ ÉS SZŰRŐCSRÉK / számlától akart szívrohamot kapni, pedig csak egy Daewoo Matiz "boldog" tulajdonosa, Másik példa: a céges Kia K2700-as platós kisteherautó 50000 km-s szervizét ugyan megúsztam 28000 Huf-ból / 1 óra munkadíj, olaj és szűrőcserék /, de az általam kért és rögzített fékhatásmérést, kézifékutánállítást, futóműbeállítást, ablaktörlőlapátok cseréjét NEM TUDTÁK ELVÉGEZNI!!!! Okok illetve vállaszok: fékhatásmérés és kézifékutánállítás megtörtént, ennek ellenére az autó 99%-ban csak az első kerekeivel képes lassítani, a kézifékkar bizta "BE lett állítva" mert az eddigi kb 20 cm-s út helyett már lassan 35-40 cm-t kell húzni a karon, hogy sík úton rögzüljenek a hátsó kerekek, a futóművet sajna NEM TUDTÁK beállítani, javaslat: keressek egy számítógépes futóműállítóval felszerelt gumisműhelyt, az ablaktörlőlapátok cseréjét meg előjegyezték a KÖVETKEZŐ szervízlátogatás alkalmára!!!!! Tudom sok hasonló történet és lódítás is kering szerte az országban, csak ebben az esetben az a szomorú, hogy hivatalos márkaszervízről és tehergépjármű-vizsgabázisról van szó.
Matyi [Mon Feb 10 11:52:22 2003]
Nos lehet, hogy jó gép a Skoda Fabia viszont a 68 lovas csak Fabia 1.4 Matrix 2,499,000Ft ami szerintem egy Daewoo Kalos-hoz képest óriási különbség mert az csak 1,990,000Ft persze ez 83 lovas ja és ahogy néhányan mondjátok csupasz, de mi van a Matrix-ban fél millióért a szebb m?szerfalon kívül???Én 2,500,000Ft-ért már légkondis szervós akár lépcs?shátú vezet? oldali légzsákos Kalost tudnék venni alap piros színben! Azért a légkondi és a + 15 lóer? nem mindegy szerintem!Ja igen gyérebb a belseje a Kalosnak!Viszont az 1,4 16V SX változat 9x lóer?s lesz és hamarosan kapható lesz, ja lesz benne szervó, 1 légzsák központi zár,4 elektromos ablak,az els? ülések hátulján 2 lehajtható tálca rádiósmagnó 4 hangszóróval, nagyobb gumik 14 colosak, az ár kb.:2,4 millió de márciusban már kapható lesz és akkor kiderül minden pontosan. Szóval szerintem az ár is számít vásárláskor meg a er?forrás sem mindegy!400 ezer v. 500 ezer ide vagy oda nem mindegy!Azért már sok extra! A légkondit beleteszem a Fabiaba és már 2,699,000Ft ha 200ezer a légkondi hozzá!!!Na és nem is lépcs?shátú Fabiat néztem!A szüleimnek van Daewoo Matiz 1,5 éves és azért nem mondhatom, hogy van vele bármi probléma még sose volt gond pedig rengeteg járok vele már 26 ezer km van benne és sokat van autópályán,földúton amit az kapott az nem semmi mégis semmi baja.Szóval annyira nem rossz kocsi és az ára is kevesebb bár az értéktartás az lehetne jobb.Írjatok Daewoosok mi a véleményetek az autótokról is írjanak azok is akiket érdekel a téma.

Bagó [Fri Feb 7 21:27:41 2003]
Most ez a trend.Egymást túl licitálják.Akkor volt ez hír,amikor a Volvo küszködött e téren.Évekkel,évtízedekkel ezelőtt.
ManU [Fri Feb 7 20:39:38 2003]
Nem isten a renault, de egy kalapemelést megérdemel a biztonsági fejlesztéseikért.
Bagó [Fri Feb 7 14:03:21 2003]
Nem,csak egy márka a sok közül.Ugyanakkor családnév is,akár a Skoda.Istennek semmiképp nem nevezném.
Heng [Fri Feb 7 13:02:41 2003]
Kinek tetszik a MéganeII? Szerintem nagyon szép. Tegnap láttam egyet és nagyon nagynak tűnt. Sztem kurva jó!
Zsuppi [Fri Feb 7 06:34:05 2003]
De ugye ettől még nem isten a Reanult?
Bagó [Fri Feb 7 06:28:14 2003]
Zsuppi
Már többször írtunk arről itt is,hogy az 1000 MB-ben debütált csupa alumínium motort a Renault adta a Skodának anno.Kora ellenére meggyőzőbb,mint a VW kis motorja.
ManU [Fri Feb 7 02:48:13 2003]
Kovy
Mi 2000-ben vettünk egy újonnan vettünk egy xsarat, ahhoz + extra volt a takarólemez, ha jól emlékszem 16.000 huf.
Zoli [Thu Feb 6 17:01:07 2003]
[email protected]: Akkor sok sikert!!!!!!!
[email protected] [Thu Feb 6 16:46:28 2003]
Zoli
Köszi a tippet, már írtam is a doktorúrnak, bízom benne, h.hamarosan válaszol :-))
Zsuppi [Thu Feb 6 16:13:03 2003]
Bagó

Lélekbúvárnak sajna nem lennél jó, mert nem bántam meg a Fabia vásárlását / többek között azért sem mert Skoda márkakereskedésben tevékenykedtem anno, úgyhogy volt elég időm kivesézni a típust vásárlás előtt / és úgy gondolom hogy nem győzködök senkit sem, csupán egy hosszú elbeszélést / jót és rosszat is / írtam le az eddigi tapasztalataimból. Azért a motor Renault eredetét légyszives fejtsd ki bővebben légyszives. Egyébként a "Vw tulajdonos" nem dobhatta volna ki az öreg motort / hiába tulajdonos a Vw /, mert nélküle az autó eladhatatlan. Nézd csak meg mennyit élt a Vw eredetű 60 lovas egynégyes a Fabiában / Kb másfél évet /.
Zoli [Thu Feb 6 14:56:31 2003]
UUUUU. ADTÁL.....
Zoli [Thu Feb 6 14:55:00 2003]
[email protected]: Dr. Kovács Kázmér az autó2 jogszakértőjét kérdezd erről (megtalálod az email címét az auto2 alatt), Ő az igazságtevő!!!
Az paraszti véleményem: Semmi jogod visszavenni az autót, mivel nem attál rá garanciát! Miért nem vásárlás elött vitte el az autót szervízbe átnézetni!!! Szerintem tuti nyerő vagy (forgalmi a kezedben:)), és ha fenyeget, akkor Te jelentheted fel fenyegetésért:)!!!
Kovy [Thu Feb 6 14:03:13 2003]
...akkor kérdezek. Az új Xsarakhoz alapból jár a motortakaró alsó védőlemez vagy külön kell megvenni?
Kálmán [Thu Feb 6 13:12:56 2003]
Nem tudom, hogy jó helyen érdeklődöm, vagy sem.Hátha valaki tudja hova klikkeljek.Engem a magyarországi eloszlás érdekelne autó MÁRKÁK szerint. Előre is köszönöm.
[email protected] [Thu Feb 6 11:34:29 2003]
Bagó
Köszi a választ! Azzal fenyeget, hogy feljelent, mert már van a kezében szervíz szakvélemény a kompresszió értékéről, és a szervíz szerint ez rejtett hiba. Először azt mondta csak, h. adjak vissza 1-200.000.-Ft-ot, mert kb 300.000.-(!!!!) be kerül a felújítása. Ismerek 3 szervízt is, ahol már az autót is látták, mind 150.000.-alatt vállalta volna a felújítást. Miután ezt közöltem a vevővel, már nem akarja felújítani, főleg ott nem, ahol én javasoltam-mert ott biztos nem csinálják meg teljesen ennyiért-,a vételárat akarja visszakapni, vagy feljelent. A nehezen indulás miatt egyébként engedtem a vételárból 50.000.-Ft ot az adásvételnél. Ja és a forgalmi nálam maradt :)
Bagó [Thu Feb 6 09:21:11 2003]
Zsuppi
A Fabiaról szoló hosszú reklámanyagot elolvasva az az érzésem támadt,mintha kicsit megbántad volna,hogy Skodat vettél.S ha már Skodát,akkor nem Fabiat,s,ha már Fabiat,akkor nem a 68 lovast kellett volna venned.Annyira győzködsz már hetek óta,hogy gyanus,hogy nem-e magad győzködöd.Szerintem a Fabia egy olyan autó,amilyen,nekem speciel nem tetszik,nincs sok egyénisége.de biztos,hogy megy,el is lehet férni benne.A 68 lovas motor pedig az általad nagyon lenézett
francia,Renault eredetű,amit a VW tulajdonos nem dobott ki,hanem majd 4 évtízedes múltja ellenére érdemesnek tart tovább fejleszteni.Jó utat.
Bagó [Thu Feb 6 09:21:02 2003]
Zsuppi
A Fabiaról szoló hosszú reklámanyagot elolvasva az az érzésem támadt,mintha kicsit megbántad volna,hogy Skodat vettél.S ha már Skodát,akkor nem Fabiat,s,ha már Fabiat,akkor nem a 68 lovast kellett volna venned.Annyira győzködsz már hetek óta,hogy gyanus,hogy nem-e magad győzködöd.Szerintem a Fabia egy olyan autó,amilyen,nekem speciel nem tetszik,nincs sok egyénisége.de biztos,hogy megy,el is lehet férni benne.A 68 lovas motor pedig az általad nagyon lenézett
francia,Renault eredetű,amit a VW tulajdonos nem dobott ki,hanem majd 4 évtízedes múltja ellenére érdemesnek tart tovább fejleszteni.Jó utat.
Bagó [Thu Feb 6 06:42:30 2003]
Krisztina
A motor kopása egy tizenegy éves autónál nem számíthat rejtett hibának.Mennyi a km és milyen autóról van szó?Te is használtan vetted?Lehet,hogy egy gyertyacsere is segítene az indításon,vagy egyszerüen be kell állítani.A szervíz a maga hasznára gondolva felnagyítja a dolgot,szerintem.
Kovy [Thu Feb 6 06:40:31 2003]
Sziasztok!
Valaki látott már Xsara motorteret belülről? Látta felnyitva a motorház tetőt? Van egy egyszerű kérdésem...
Kovy [Thu Feb 6 06:40:21 2003]
Sziasztok!
Valaki látott már Xsara motorteret belülről? Látta felnyitva a motorház tetőt? Van egy egyszerű kérdésem...
Zsuppi [Thu Feb 6 06:08:29 2003]
Hát az útjainkra leszórt több tonna só mindenképpen kellemes hatású az alufelnikre nézve. Mivel az alufelnik többnyire lakkozottak / van festett, polírozot ís / ezért van egy kissebb szintű védelmük. Viszont ha már sérült, karcos vagy kopott volt a felni, akkor bizta hogy megtalálja a só a felnihez vezető utat. Az alumíniummal ugye az a legnagyobb gond, hogy felületkezelés / felületvédelem /, szépen megmattul, oxidálódik. Vannak bizonyos ápolószerek, amik használata esetén még a sérült felnik is megóvhatók a téli időjárással szemben: ilyenek a keményviaszos ápolók, többfokozatú felnitisztítók. Viszont ha már megkapta a savas, latyakos lé a felniket, akkor nem marad más hátra mint a poliroztatás, némely esetben festés, végül a lakkozás. Ha sérült is volt a felni, akkor kb 3000 huf körül számolhatunk az anyagpótlással és a formára igazítással járó munkákért. Hát nem célszerűbb az amúgy is igénytelenebb / és a gumisoknál "fillérekért" megvehető / lemezfelni haszbálata télen?
Gabi [Thu Feb 6 03:45:35 2003]

Krisztina! Eszedbe se jusson visszavásárolni. Senki nem kötelezhet rá. Keresek egy autót, Opel astra 1.7tdi Isuzu motoros, bordo. A rendszáma IAW-013 Jutalom a nyomravezet?nek. Csepelen tünt el. Köszi [email protected]
[email protected] [Wed Feb 5 22:43:51 2003]
Vissza kell-e vásárolnom az eladott autóm, ha a vevö a "kipróbált megtekintett állapot" és megvásárlás után elvitte szervízbe, és ott azt mondták neki, hogy a motort fel kell újítani? (Müködöképes, két hónapja élesbe(!)vizsgáztatott, hidegen kicsit nehézkesen induló diesel 11 éves autóról van szó. A nehezen indulást a vevövel közöltem!)Rejtett hiba-e, hogy a komresszió értékét nem tudtam, és így nem is mondtam? A szervíz szerint olyan kopott a motor, hogy teljes felújításra szorul. Ha rejtett hiba, akkor feljelenthet a vevö,ha nem vásárolom vissza az autót? Köszi, ha valaki gyorsan tanácsot ad!

Grant [Wed Feb 5 21:33:09 2003]
Érdekelne, hogy mennyire teszi tönkre ez a gennyes idő ( hó, latyak, sózás ) az autóm könnyűfém felnijeit?
OFFROAD [Wed Feb 5 21:32:31 2003]
Hello!

Álmom egy fekete NISSAN TERRANO II., 1997 utáni. Hol lehet kapni BP-en terepjárókat?
Zsuppi [Wed Feb 5 12:14:14 2003]
Aki meg kételkedik, az olvasgasson bele az indexes meg a vezess.hu-s fórumokba és nézzen el a német fanklub oldalaira. Talán nem véletlen hogy a Jürgenek is inkább a 68 lovasokat veszik / legmezbízhatóbb, fejleszthető /.
Zsuppi [Wed Feb 5 12:07:38 2003]
Nemrossz gép a Felicia sem. Ha lenne hozzá egy Fabia féle váltód akkor bátran kikezdhetnél az összes nagyképű suhanc, 16 voltos egyhatos Golfot majmoló / tiszteletem a normális és nem nagyképű átlagembereknek / hülyegyerekkel. Viszont megfordult a kezeim között márkakereskedői garanciával átalakított gyári 55 lx-es Felicia is, ami biza 87 lovat tudott az átalakítás után. Ennél az átalakítás a következő volt: "meggyalulták" a hengerfejet, felváltották a motorvezérlést a 68 lovaséval, ezt viszont átírták kissé. Az egész munka 70000 huf-ban fájt a vevőnek / gyári új autót alakítottak át, POHU-s GARANCIÁVAL !!! /, a szervízkomputer is gyári 68 lovasnak látja. Hát nemsemmi lett a gép! 13 collos gumikkal 0-100 km-es gyorsulás 9,8 volt. Most 16 collal és 205-ös gumikkal gurulgat a gép, így elkerülhetővé vált a váltó áttételeinek a megnövekedett teljesítményhez igazítása. Végsebességet nem néztem, de a tulaj egy az M5-ön kitekerte a km óra mutatóját / asszem 200 van belenyomva gyárilag, onnantól még van pár cm a nulláig :) /. Fabiába csak egyszerűbb barbárságot láttam saját szememmel eddig: karosszériás suhanc srác / Skoda márkaszervízes / felcsápolta a Fabia limóját, leakasztotta róla a kipufogó rendszert, gyors kanyar a Kecskés kipufogóklinika felé, ott hajlíttatott a gyárival megeggyező alakú, katalizátor nélküli és nagyobb átmérőjű rendszert, majd vissza a műhelybe, fel az "új" csőrendszer, a végére meg egy Remus dob. Nos a próbán dobtunk kapásból egy hátast. A motor minden sebességfokozatban úgy tolja bele a pirosba a fordulatszámmérő mutatóját, mint a pörgős 16 voltosok, nyoma sincs tétovázásnak, vagy gyengélkedésnek. A 2. sebességfokozatot / gyári tiltás 85 km/h / kerek 100 km/h-nál lövi le az elektronika, hármasban / gyárilag 130 km/h a vége / 145 körül lép közbe az elektronika, ötösben meg szépen átküldi a motor a mutatót a 200-as értéken. Ugyan a 68 lovasok gyárilag sem puhányok / jópár 80 ló felett tud ismétlem gyárilag ! /, de ezzel a módosítással bizta átlépi a 90 lovat / pedig ez már az egylambdaszondás, 2001-es módosított motorka /, azért még egy teljesítménymérés hátravan.
dundis [Wed Feb 5 10:49:00 2003]
Segítséget kérek!!!!!! Modenában a Ferrari múzeum címe és nyitvatartása kellene!
Tudja valaki,hogy hol járhatnék utána,mert nem találok semmit róla!?
dundis [Wed Feb 5 10:47:30 2003]
Segítséget kérek!!!!!! Modenában a Ferrari múzeum címe és nyitvatartása kellene!
Heng [Wed Feb 5 10:30:09 2003]
Ez szép hosszú "teszt". Én ennyit nem tudnék írni a Feliciámról. Az nem tetszik benne, hogy csak pörög a motor és nem húz. 130 felett nem igazán érdemes hajtani a kis 1.3-ast. Városban azonban munkába járni alkalmas. Egyébként egyetértek veled!!!
Zsuppi [Tue Feb 4 23:33:48 2003]
Akinek más véleménye van, azt szívesen elolvasnám.
Zsuppi [Tue Feb 4 23:23:18 2003]
Érdekes dolog hogy még a márkatárs "folkszwágenes" emberkék is gyakran köpködnek a Skodára. Pedig ez az anno MB1000-es motor / most ugye 1,4 68 Le / a legtartósabb a konszern motorjai közül és ezt számtalan tanulmány, teszt, értékelés is bizonyítja / a gyakran hangoztatott elavult felépítésének dacára is /. A csodákban felhasznált anyagok mamár semmiben sem különböznek az eredeti Vw-s termékekben felhasználtaktól, a kidolgozás és az összeszerelés minőségéről meg jobb nem beszélni / a konszernen belül az Audi utánn a Skoda következik összeszerelési minőség szempontjából, aztán a Vw, majd utsó a Seat /. Persze hibák Skodáéknál is akadnak: mostanság kissé spórolósra vették a figurát a hangelnyelő anyagok terén / hiányzik a motorháztető alól, belülről meg már csak egyszeres rétegű /, az átprogramozott motorvezérléssel / 2001 első félév óta / sokan nem tudnak megbarátkozni, páran panaszkodnak a 68 lovasoknál túlzott fogyasztásra és rugalmatlanságra / motorvezérlő elektronikát Flash-elni és vissza neki a legelső szoftver, aztán nem hagyni ellustulni a motort /, hallani zizegő utastérelemekről is / főleg Matrix modelleknél, ezek alapban Classic modellek, amik utólagosan és nem a gyárban kapják meg az extrákat /. Aki viszont gyárilag extrázottat vesz / Comfort, Elegance /, annak nem nagyon kell számolnia elektromos hibákkal és zizegő utastéri elemekkel. A szervizek munkadíjai sem vészesek, verik a konszerntesvérek magasabb árait, meg az Opelét, meg a Fordét, meg a full Francia armadáét is az alacsonyabb költségekkel. Az alkatrészek is eléggé megfizethető árban vannak / szemben a Vw-Audi áraival /. A 68 lovasoknál arra kell figyelni hogy még véletlenül se lustulhasson el a motor. Szépen kikell forgatni néha-néha, evvel a módszerrel a lustaság és a magas fogyasztás is elkerülhető. Kissé vaskosra sikerültek az A oszlopok, ami zavarhatja a kilátást bizonyos esetekben, de a biztonság szempontjából teljesen érthető a dolog. A magam 200 cm feletti magasságával sem kell teljesen hátraállítanom a vezetőoldali ülést / 3-mal előbbre van beállítva /, elöl hatalmas helyen terpeszkedhetünk el, elég nagy a láb és fejtér is. A hátsó rész 185 cm-s magasságig tökéletes, a beszállást a rövid ajtókivágás nehezítheti / nem a 48,5-es lábméretemhez igazították :( /, a hátsó középső utasnak a kardánalagúttal, a medenceövvel és a fejtámlanélküliséggel kell megbarátkoznia. A csomagtér jó megközelíthetőségével, teljes kárpitozásával, könnyű pakolhatóságával elismerést érdemel. A műanyag első lámpák karcolásállók, ellenállnak a kőfelverődéseknek is . Az autó futóműve enyhén sportosra hangolt, magas kanyarsebességek sem zökkentik ki a nyugalmából. Az autó fékrendszere teljesen megfelel a ma elvárható szintnek. Az ülések kárpitozása strapabíró és alaktartó. Az autó fényezése is megfelelő, azért én a vizesbázisú festék miatt mindenkit lebeszélnék a gépi mosókról. Comfort szinttől 185/65 R14-es gumiméretet alkalmaznak, ami hatásos az apróbb gödrökkel szemben és kellő úttartást is biztosít. A rendelhető extrák nem drágák / elektromost tükör 30000 huf körül, nagynyomású fényszórómosó 12000 huf, ABS 80000 huf körül, ABS+ASR 130000 huf körül, xenon fényszórók 230000 huf körül /, viszont rádiót érdemes sajátkezüleg beszerezni. A Skodák megitélése folyamatosan javul, ebben nagyszerű támogatást nyújt a Fabia, a Facelift utáni Octavia és a Superb is. Az autók értéktartása megfelelő, használtpiacon nemsok példányt találhatunk / most nem a kereskedők beszámított autóira gondoltam /. Összességében a "Cseh Vw" beszerzésével nem veszünk zsákbamacskát.
Heng [Tue Feb 4 08:10:47 2003]
De ha hozzámdobnák azt a Kalost akkor elfogadnám. Mennék egy kört és eladnám. Ha 2 millio 100 ezer Ft-om lenne akkor már inkább egy Fabiát. A Dévuuhoz nem igazán van még bizalmam. A Skoda mégis csak Volkswagen.
Zsuppi [Mon Feb 3 23:21:23 2003]
Most olvasom, hogy lesz 16 voltos egynégyes is 98 lóval. Ez mind szép és jó, de kérem a felszereltséggel mi a franc lesz???? Merthát mostanság már illik egy lufit, meg egy szervot beleapplikálni még az alapgépekbe is. Aki nem hosszú távra / 6-8 év / tervezi bármely dévúú megvásárlását, az azért jobb ha kicsit alaposabban körültekint a konkurenciánál is mert hát ezeknek a gépeknek / egyébként ez vonatkozik az összes délkoreai járgányra is / körülbelül egy lada értéktartása jutott csak. Azaz rövid használati idő alatt kellemes mennyiségű pénzmagot tudunk elbukni egy dévúú megvásárlásával. Ezt azért jó észbentartani.
Heng [Mon Feb 3 14:06:53 2003]
A Kalos nem rossz, de az alapfelszereltsége nem igazán jön be. Alapára az jo, de a négyajtós áráért vettem egy éve egy Skod Felicia Ratio II-t. Nekem ez jobban tetszik, még ha csak 55 LE van benne.
Gróf [Mon Feb 3 10:44:23 2003]
Sziasztok! Hátha érdekel (főleg mert elég sok tanácsot kértem Tőletek) pénteken átvettem a Renault Scenic Alize 1.6 16V típusú autómat. Gyönyörű, kényelmes és most boldog vagyok!Utólag is köszi a segítségeket!
turborudi [Mon Feb 3 08:17:04 2003]
mondjatok nekem tuninghonlapokat?Például keszeg