Összehasonlító teszt: Fiat Stilo 1.6 Comfort, Honda Civic 1.6 ES, Peugeot 307 1.6 Présence

Magasugrás

Az alsó-középkategória térnövelő irányzatának három ötajtós képviselője méri össze képességeit.

Nagyobb képMindhárom autó közeli rokonságot mutat az európai divattal, az egyterű formával; a Stilo elsősorban magasságával, a Honda és a Peugeot néhány praktikus belső megoldásával is

Nagyobb képA Fiatban a műszerfalat puha műanyag burkolja, a Bravo/Brava modern középkonzoljához képest hagyományos a formavilága. Az információs rendszer extra, a kormány magassági és tengelyirány állítása alapáras

Nagyobb képA Civic sebességváltója iránymutató megoldás a konkurenciának. A jó minőségű műanyagvilág kemény műszerfalat burkol, a kormány csak magasságában állítható Nagyobb képA 307-esben felszereltségi fokozattól függő a konzol, a rostélyok és az órák kontúrdekorációjának az anyaga; a műszerfal puha kárpitozású, praktikus a mélyedése az utas előtt
Nagyobb képAz összehasonlítás legszélesebb raktere a Fiaté. A raktér síkja tökéletes, kárpitozása teljes. A bal oldali mélyhangsugárzó extra. Magasabb felszereltségi fokozatokban a hátsó pad előre-hátra csúsztatható Nagyobb képA Hondában a raktér pereme nem magas, de az ajtószigetelésre az alacsony műanyag küszöbborítás miatt ügyelni kell
Nagyobb képA 307-es csomagtere a legnagyobb. Kiképzése, oldalfalai miatt a legpraktikusabb a három autó közül, annak ellenére, hogy az előredöntött háttámla nem hajtható tökéletesen vízszintesre Nagyobb képA Stilóban a Bravo/Brava átdolgozott motorja csak 3000-es fordulatszám felett talál magára, hangosabb, mint ellenfelei
Nagyobb képA Civic motorja a hármasból a legfejlettebb. A változó vezérlés jóvoltából nem sokkal az alapjárat felett már nyomatékot kezd adni a motor, a rövid áttételekkel sportos hatású Nagyobb képA Peugeot motorja közepes fordulatszámon a leghalkabb, 2500 és 5000 ford/perc között növekvő dinamizmussal dolgozik
Nagyobb képFeltűnő a Fiat kombiszerű hátfala, a hátralátást kis ablak javítja. A Civic pereme a legalacsonyabb, a Peugeot a harmadik féklámpát a némi árnyat is adó tetőszárnyba rakta Összehasonlító műszaki táblázat

Ötajtós alapmodellek felszereltség- és extra-árai

Interaktív ponttáblázat letöltése Microsoft Excel formátumban

Az Autó2 újság 2002/1. számában megjelent cikk rövidített változata