Motor, erőátvitel

Az új motorban a közvetlen befecskendezésű dízelmotor turbinája előtt a gázok áramlási szögét úgy módosítják, hogy a turbina a lehető legideálisabb töltőnyomással lélegeztesse a hengereket. A nyomaték ennek ellenére, elsősorban a hosszú végáttétel miatt, a kis fordulatoknál, mintegy 2000 ford/perc értékig, kissé lassan jelenik meg, ezt követően viszont elemi erejű az energiaszolgáltatás. A motor érzékeny a gázpedálra, könnyen felpörög. A hidegüzemi vibrációja és zajszintje meleg állapotban csökken, de enyhén érzékelhető. A befecskendezőfúvókák számának növelése, az új égéstérforma és a motorvezérlés következtében a motor a dízelek között tisztának számít, fogyasztása csekély.

Karosszéria, utastér

Vezetés, menettulajdonságok

MŰSZAKI ADATOK

Előnyei - hátrányai

Felszereltség

Költség

Vissza a teszthez

Az Autó2 újság 2001/8. számában megjelent cikk rövidített változata