Teszt: BMW 325ti Compact

Szűkített kiadás

A BMW új Compact-sorozata szakított az eredeti koncepcióval. A sportos luxusjegyeket is felmutató újdonság nem a Golf-kategória autóinak ellenfele, különösen nem az a csúcs, hathengeres motorral.
Az új formájú, dupla optikás, xenonfényes elülső fényszórók messze, széles sugárban világítják meg az utat. A 3-as sorozatétól eltérő megjelenés különlegessé teszi az autót A műszerfal a 3-as sorozaté. A rádió és a sebességtartó az alapáron bőrbevonatú kormányról vezérelhető. A széles kardánalagút leszűkíti a vezető lábterét
A hátsó tér csak két személy számára kényelmes. A fejtér szűkös, a lábhely pedig csak a két szélső utasnak elegendő. Középen nincs fejtámla A magas far és a BMW szokásához híven vaskos hátsó oszlopok megnehezítik a tolatást. Látványosak az átlátszó burájú hátsó lámpák
A sebességváltó fokozatai rövidek, a fokozatosztás szűk. A kar katonásan, sportosan kapcsolható, a középkonzol kijelzői nehezen leolvashatóak A más BMW-modellekben is használt változó vezérlésű 2,5 literes hathengeres simán forog. A fordulatszámot emelve szépen énekel a 192 lóerő
A tágra nyíló ajtókon keresztül a teljesen előredőlő, eredeti helyükre visszataláló elülső ülések ellenére nehéz beszállni hátra A csomagtartó kicsi, de szépen kárpitozott, és a harmadik ajtóba épített lámpával jól megvilágított
Az elülső elektromos ablakemelés gombjai ódivatúan a középkonzolra kerültek, a térképzsebek kellően hosszúak, de keskenyek A jobb súlyelosztás érdekében az akkumulátor a csomagtér padlójára került, a pótkereket pedig a hátsó lökhárító mögé, kívülre, a padló alá szerelték

Előnyei - hátrányai

Adatlap: BMW 325ti Compact

Az Autó2 újság 2001/11. számában megjelent cikk rövidített változata