Teszt: Fiat Dobló 1.2 SX

Puntipla

A Fiat is megjelent a könnyűhaszonjármű kategóriában. A Dobló, a Punto és a Multipla közötti űrt kitöltve, egyterűszerepre pályázik.
A dobozszerű forma megjelenésében egyedi, ugyanakkor fiatalos és barátságos is. A jó fényerejű elülső fényszórókat kettéosztó védőcsík praktikus ötlet Az aszimmetrikus hátsó ajtóosztásnak köszönhetően a középső oszlop nem zavarja a hátralátást
A műszerfal körül rengeteg a pakolóhely. Praktikus, de lopásveszélyes a középkonzolon magasra helyezett rádió. A műszercsoport, a kormány, a bajuszkapcsolók és a szellőzőrostélyok is mind a Puntóból érkeztek, akárcsak az elülső ülések A bal oldali tolóajtóért felárat kérnek. A szélesre táruló nyílászárókon keresztül kényelmes a ki-beszállás, a könnyen sikló ajtókat egy gyerek is képes nyitni és csukni
Bár az elülső biztonsági övek magassága állítható, a hátsó középső utasnak csak csípőöv jut A tolóajtók ablakai elcsúsztathatók, míg a hátsók kipattintva nyílnak
A csomagtartó oldalfala kárpitozatlan, a világítása alapfelszerelés A Puntóban is dolgozó hosszú löketű 1,2 literes nyolcszelepes benzinmotor teljesítményét 60 lóerőről 65 lóerőre fokozták. A néhány apró részletében módosított erőforrás csendesen, az utastértől szinte teljesen elszigetelve teszi a dolgát, terhelt állapotban, főként autópályán azonban kevés a teljesítménye
Az alapállapotában is tekintélyes, 750 literes csomagtartó az egyben előredönthető, alapáron fejtámlák nélküli hátsó üléssor jóvoltából pontosan a négyszeresére növelhető Az SX-ben nincs ködlámpa, de fényvető tükör és bura ennek ellenére van, így akár házilag is beépíthető a foglalat
A hátsó lámpákat a Puntóhoz hasonlóan magasra emelték, a két hátsó oszlop egészen a tetőig műanyag burkolatot kapott, így a pakolási sérülések elkerülhetők Előnyei - hátrányai

Adatlap: Fiat Dobló 1.2 sx

A Fiat Dobló és néhány konkurense

Az Autó2 újság 2001/5. számában megjelent cikk rövidített változata