A dobozszerű forma megjelenésében egyedi, ugyanakkor fiatalos és
barátságos is. A jó fényerejű elülső fényszórókat kettéosztó védőcsík
praktikus ötlet |
Az aszimmetrikus hátsó ajtóosztásnak köszönhetően a középső oszlop
nem zavarja a hátralátást |
A műszerfal körül rengeteg a pakolóhely.
Praktikus, de lopásveszélyes a középkonzolon magasra helyezett rádió. A
műszercsoport, a kormány, a bajuszkapcsolók és a szellőzőrostélyok is mind a
Puntóból érkeztek, akárcsak az elülső ülések |
A bal oldali tolóajtóért felárat kérnek. A szélesre táruló
nyílászárókon keresztül kényelmes a ki-beszállás, a könnyen sikló ajtókat egy
gyerek is képes nyitni és csukni |
Bár az elülső biztonsági övek magassága állítható, a hátsó
középső utasnak csak csípőöv jut |
A tolóajtók ablakai elcsúsztathatók, míg a hátsók
kipattintva nyílnak |
A csomagtartó oldalfala kárpitozatlan, a világítása alapfelszerelés |
A Puntóban is dolgozó hosszú löketű 1,2 literes nyolcszelepes
benzinmotor teljesítményét 60 lóerőről 65 lóerőre fokozták. A néhány apró
részletében módosított erőforrás csendesen, az utastértől szinte teljesen
elszigetelve teszi a dolgát, terhelt állapotban, főként autópályán azonban kevés a
teljesítménye |
Az alapállapotában is tekintélyes, 750 literes csomagtartó az egyben előredönthető,
alapáron fejtámlák nélküli hátsó üléssor jóvoltából pontosan a négyszeresére
növelhető |
Az SX-ben nincs ködlámpa, de fényvető tükör és bura ennek ellenére
van, így akár házilag is beépíthető a foglalat |
A hátsó lámpákat a Puntóhoz hasonlóan magasra emelték, a két hátsó
oszlop egészen a tetőig műanyag burkolatot kapott, így a pakolási sérülések
elkerülhetők |
Előnyei -
hátrányai Adatlap: Fiat Dobló
1.2 sx
A Fiat Dobló és néhány konkurense
Az Autó2 újság 2001/5. számában
megjelent cikk rövidített változata |